Gå til innhold

Rar lyd i turboen - Passat 1.8T

Ranger emnet


preio

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Søker nå hjelp etter mye strev på egenhånd..

 

Har en 1.8t AEB motor i bilen min som er helt overhalt etter motorhavari i fjor sommer.

 

Det ble da blandt annet byttet til helt ny turbo.

 

Det jeg sliter med er at det er en slags ulelyd i turboen når den lader(både kald og varm motor). Har trykktestet slanger fra turbo til innsug, men systemet der er helt tett. Jeg lurer fælt på om det kan være noen andre slanger som jeg rett og slett har glemt å se etter som kan gi den lyden her?

 

Har også tatt av slangen ut fra turbo for å se etter at skovlhjulet og lager var i orden.

 

Turboen lader helt fint, er ikke noe blårøyk eller andre faktorer som kan tyde på slitasje på turboen.

 

Please do help me :pray

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har tatt av slangen og kjent at det IKKE er slark i turboen?.. Har du sett etter omdet er skader på impelern?.. i form av steinsprut/riper/bøyde blader?

 

Skru også av slangen på kaldsiden (innsuget) og se om det ligger oljerester der!

 

Hva lader turboen din? har du fått testa det?

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjent på hele hjulet der, og det er ikke mer slakk enn det var da den var ny.

 

Det var dog ett bittelite merke midt på ett blad, og ett blad som var minimalt bøyd helt i kanten. Men jeg vil nesten ikke tro at det kan være det som er problemet her.. Skal se om jeg finner noe på innsuget!

 

Den lader 1.2 bar, siden den er chippet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er turboen din vrak desverre! -- et bøyd blad + hakk i det = veldig ubalanse, og dette forplanter seg til å rive i filler lagere

 

ikke glem at turboen din snurrer med 50.000rpm, Turboen skal være så godt avbalansert at om du tar en sprittusj og tegner en stripe på impellerbladet er nok til å få det i ubalanse. og det blir bare værre!

 

Du kan trygt kjøpe deg ny turbo før det blir værre..

 

Her har du turboen min, som presser rundt 600nm og 550hk.. ikke store greiene.. ikke engang var det merkbart, turboen er bare 20timer gammel.. men er kast desverre!

 

Bilde0013.jpg

 

Det er nok med å få litt større mengder vann inn gjennomfilteret. dette er like hardt som stein når det treffer i den farta!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår