Gå til innhold

Den ultimate bilcrossbilen for en nybegynner?

Ranger emnet


hellboy-sas

Anbefalte innlegg

du burde ikke vurdere og bytte en sånn engang....

 

jeg kjørte trening på lyngås sist torsdag og da dro jeg girkassa på 2.0 mondeo'n jeg bytta til 1.8 girkasse nå og det var et hælvete og skifte altså...

 

så og skru så langt inn som girkassa er vanskelig hvis man ikke har bokk og alt mulig drit da.. jeg lå i grusen med bilen på sånne småbokker også løsna jeg hele ramma under...

 

:P

 

Å jeg vet... :-)

 

Byttet clutch på min her i fjor.. Byttet motoren med det samme da, er mulig å få ut kassa uten å ta ned alt.. men da må du ha løftebukk, mye vrangskap å litt plaster.. :-)

 

Men girkassa har vel gått 3-4 sesonger no, med sveiset sperre.. Ryker den, ryker bilen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hvorfor sveise sperre på forhjulstrekk?...

 

jeg har en orginal Escort XR3i 1986 modell uten sperre og jeg blåste fra kammeraten min i helga og han har 1997 escort 1.8i med sperre:P

 

jeg har forøvrig en escort med viskositetssperre fra RST og det er bedre enn sveisa ass;)

http://www.teamrosa.com

 

Kjør hardt, kjør stil, kjør fort med bil, kjør FORD, uten tvil=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte en Nissan Sunny 87 modell i bilcross den første sesongen min. Det var en original sunny som var tatt rett fra veien og satt bur i og kjørt med, ikke sveisa sperre, original eksos, ingenting var det gjort med den. Jeg dro nesten vær eneste start de 6-7 siste løpene jeg kjørte med den. Dette var en original 16 GTI, dvs 122 hester (trur jeg). For morro skyld så kjørte vi bilen i benk etter sesongen. Da viste det seg at det var 80 (!) hester i den! Hahahah! Og denna bilen kjørte jeg 16 løp med, og 16 finaler.:race

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs jo akkurat hva du har av motor i den det. Men, i juniorklassa så går de værtfall bra nok, det er helt sikkert. Har sett både 1.6 16v og 2.0 16v bli brukt i bilcross, og de funker helt greit de. :-)

Største problemet med Toyota fra den tida er jo rust, men får du tak i en som ikke er rusta i filler så har du da en trivelig bil, skulle jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert bare en bagatell. Tomgangsregulator eller noe annet fint...

2.0 16v har vel 156hk orginalt de, så om du fjærner katalysatoren, setter på 2.5" eksos og ett åpent luftfilter (Biltema-filtrene fungerer utmerket til bilcross) så er du vel oppe og snuser på 160hk om den er som den engang var værtfall... :-) Er det sveisa sperre på den i tilegg da, så har du nok en fantastisk artig bil å lære deg å kjøre med! Ikke de bilene som går fortest på bud heller, virker det som. Bare en fordel det..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Nå har jeg kjøpt en Golf 1,8 GL. Nesten ferdigbygd bilcross bil, bare småting å fikse på. Jeg betalte 500kr for den. Ja, jeg sa femhundrekroner(500) Jeg har også kjøpt en mazda 626, men den leverer jeg tilbake til mandag. JEG BLE NÆRMEST LURT AV MANNEN! Når jeg henta den så på den første gang vat den helt greit å se på, men når jeg begynnte å skru på den så begynnte den også å falle sammen:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår