Gå til innhold

Runda Påfyllingsplugg girkasse, tips?

Ranger emnet

truls160

Anbefalte innlegg

Jeg skulle bytte girolje på bilen min i dag og kjøpte olje blid og fornøyd!;)

Jeg heisa opp bilen på bukken og skulle til å sjekke at jeg fikk opp påfyllinga før jeg tappa girolja... Men så viste jeg at den pluggen var slitt sliten, så jeg hadde faktisk kjøpt en ny en, men nok om det =P

Pluggen er hvertfall runda, den er av aluminium ( går ikke ann å sveise på noe for å få løsna den) og mønsteret på påfyllingspluggen er så godt som borte=P Pluggen er type stor torx lignende sak med en senterings tapp i midten=)

Noen gode råd på å få løsna den?:) Blir faen meg deppa av sånt noe ass... er så sinnsykt kjipt:( Lyst å bare sette meg ned å grine, men det løser ingen problemer :D

TAR I MOT ALLE RÅD!!!:)

Thor-Arne:)

2000 Audi A4 1,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Pal-: Ja, det kan være det går! pluggen stikker litt utenfor girkassehuset, så kanskje jeg klarer å vri den rundt:) Det er litt trangt, men får prøve å få det til:) Takker på for tipset;)

Einar: ja, de pleier å være det... Men det er nok en smart tysker som har tenkt at aluminium er MYYYE smartere!;) MY ASS!

Prøvde å sveise, men fikk liksom ikke tak og etter litt fundering så fant jeg ut at det var alu gitt:) var ikke så rart sveisen ikke ville få tak:)

Får prøve litt i morra, skal få noen på jobben også til å hjelpe meg:) får bare prøve seg fram... skal nok få tatt livet av den greia der;) Kunne ha borra den ut, men problemet er at det blir så sinnsykt med spon i kassa...

2000 Audi A4 1,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg knota med unbrakopluggen på klokka bak på en `97 A4, fikk ikke sveisen til å bite før klokka var ute av bilen merkelig nok. men jeg vet ikke jeg, den i alu er ikke lurt nei.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg skal klare å borre bort den tappen og få inn 17 mm sekskant og banke den godt inn å satse på det beste;)

Kan jo borre den i stykker med et stort borr også... Bare skylle veldig godt ut av kassa med fler sett girolje for å få ut alle sponrester:) men litt risky hvis det plutselig ligger igjen noe :)

2000 Audi A4 1,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var plaga med noe liknende inni motorrommet mitt da jeg skulle skifte vannpumpa. Iallefall, en motorkyndig jeg kjenner hjalp meg og varma opp hode på bolten, og faktisk laga ny sekskant hode på den. Tok han over 1 time og kosta meg 700,- i verksted kostnad menmen :)

Ellers kan du muligens borre opp bolten? For så å pirke ut gjengene som blir liggende i biter igjen. Var en kompis med en Audi 100 som måtte dette på en bolt som var totalt ødelagt.

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var plaga med noe liknende inni motorrommet mitt da jeg skulle skifte vannpumpa. Iallefall, en motorkyndig jeg kjenner hjalp meg og varma opp hode på bolten, og faktisk laga ny sekskant hode på den. Tok han over 1 time og kosta meg 700,- i verksted kostnad menmen :)

Ellers kan du muligens borre opp bolten? For så å pirke ut gjengene som blir liggende i biter igjen. Var en kompis med en Audi 100 som måtte dette på en bolt som var totalt ødelagt.

Lykke til! :)

Takk takk:) får se når jeg får fiksa det=) skal på langtur om 2 uker, så tar det etter det tilfelle noe skjer:) det lekker ikke å det er 1 mnd siden jeg peila girkasse olja, så det burde holde:)

Takk for mange fine svar folkens!:)

2000 Audi A4 1,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider