simtran Skrevet April 12, 2010 Rapporter Share Skrevet April 12, 2010 Hei, jeg trenger hjelp her. Jeg har en VW Polo, 1,4l fra 2000, bensinmotor med motorkode AKK. I vinter streiket motoren, og jeg leter nå etter en bruktmotor som kan erstatte den gamle. Problemet er at jeg har lett overalt, men ingen har en motor med kode AKK. :confused: Spørsmålet er om jeg kan bruke andre motor med kode AUD. Noen som vet? Evt hvor jeg kan få tak i en AKK motor? Håper virkelig noen kan hjelpe! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet April 12, 2010 Rapporter Share Skrevet April 12, 2010 AKK og AUD har samme partnummer på "Wiring harness for engine", og for "Wiring harness engine compartment. Da burde det ikke by på store problemer å bytte om. Alle andre deler jeg sjekket på måfå er også de samme. Svein. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simtran Skrevet April 14, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 14, 2010 Takk for svar. Hvor fikk du sjekket dette? Jeg er bare litt redd for å kjøpe en AUD motor, og som ikke er kompatibelt alikevel. Blir veldig bortkastet penger... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet April 14, 2010 Rapporter Share Skrevet April 14, 2010 (endret) Delenummer til VW/Audi sjekker jeg på http://www.vagcat.com (krever registrering, men vel verdt det bryderiet) EDIT: Ser ut som ECU har forskjellig kode på AKK og AUD motorene, og så har AUD en lambda foran katalysator. Spørsmålet blir da om AUD blir en AKK dersom du bruker eksisterende ECU og lambda. -- Endret April 15, 2010 av Bwana Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simtran Skrevet April 21, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 21, 2010 Når jeg legger inn reg nr inne på Mekonomen.no får jeg dette: http://www.bilforumet.no/galleriet/showphoto.php/photo/12388/size/big Vil det si at bilen kan bruke både AKK eller AUD motor? Eller at bilen har enten eller en av dem? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet April 21, 2010 Rapporter Share Skrevet April 21, 2010 Tror det betyr at modellen kan være produsert med enten den ene eller den andre. Var vel først PKK, og så gjorde de noen småååå endringer, bl.a. med lambdaen, trolig for å redusere utslipp, og så het den AUD. Jeg føler meg rimelig sikker på at du kan sette inn AUD. Og skulle det være noe småting som ikke passer, så plukker du det fra den gamle motoren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ivers Skrevet April 24, 2010 Rapporter Share Skrevet April 24, 2010 Delenummer til VW/Audi sjekker jeg på http://www.vagcat.com(krever registrering, men vel verdt det bryderiet) EDIT: Ser ut som ECU har forskjellig kode på AKK og AUD motorene, og så har AUD en lambda foran katalysator. Spørsmålet blir da om AUD blir en AKK dersom du bruker eksisterende ECU og lambda. -- AKK har lambda før katta også. Siter Velkommen til Bilforumet - der alle vet best. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg