klovn Skrevet April 13, 2010 Rapporter Share Skrevet April 13, 2010 Fant nettopp ut at bilen lekker noe jævlig med olje. Åpnet panseret og tok bilde: Kommer fra den blåe saken der (er vel oljetemperaturmåler eller noe?) Drypper ca en dråpe i sekundet når motoren er på. Er det en måte å fikse dette på? Må den skiftes? Er en golf 1,6 97 modell 101hk, motor kode AEK/AFT. På forhånd takk :) Siter 1997 Volkswagen Golf GL 1,6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet April 13, 2010 Rapporter Share Skrevet April 13, 2010 Bytt sensor, er ikke mulig å bytte pakning eller lignende da det er plasten rundt giveren som er sprukket. Mener sensoren koster 3-400,- Tar 5min å bytte; Ta av ledningen, skru løs, skru inn ny sensor, monter ledning. Så bør du ta en motorvask etterpå.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klovn Skrevet April 13, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 13, 2010 Takker for raskt svar! Men hva heter sensoren? Stikker på møller og kjøper en i morgen, så må nesten vite hva jeg skal ha :P Siter 1997 Volkswagen Golf GL 1,6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet April 13, 2010 Rapporter Share Skrevet April 13, 2010 Det holder å si bilnummeret ditt, og oljetrykkføler. Har på Mekonomen, Meca o.a. også til en 100 lapp. Pass på at du får samme farge (blå). -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klovn Skrevet April 13, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 13, 2010 Ok, tusen takk. Siter 1997 Volkswagen Golf GL 1,6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nuska Skrevet Juli 13, 2018 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2018 Oi helt identisk samme feil som meg tror jeg. Er det bare å skru den ut og skru på plasse en ny så er det i orden?? Er det noe jeg evt må tenke på? Blondjente når det kommer til å skru bil men om det bare er ut og inn så skal jeg seff klare det. Er det mulig å få dette feil??? Ser brytern koster en 5o lapp på biltema liksom. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juli 13, 2018 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2018 5 timer siden, Nuska skrev: Oi helt identisk samme feil som meg tror jeg. Er det bare å skru den ut og skru på plasse en ny så er det i orden?? Er det noe jeg evt må tenke på? Blondjente når det kommer til å skru bil men om det bare er ut og inn så skal jeg seff klare det. Er det mulig å få dette feil??? Ser brytern koster en 5o lapp på biltema liksom. Du MÅ ha blå oljetrykkbryter. Som forklart, av med ledning, skru ut gammel bryter og på med ny. Kople til ledning igjen. Ikke skru til for mye, da ødelegger du gjengene. Delenummer 028919081D Nuska reagerte på dette 1 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg