evotomas Skrevet April 13, 2010 Rapporter Share Skrevet April 13, 2010 (endret) Tenkte jeg skulle legge ut litt bilder av japsetralla mi. Slik så den ut når jeg fikk den. Tømmer interiør og annet unødvendig vekt. Bygde bur. Lakerte buret og invendig selv. Litt montering av nødvindige ting som stol, batteri og dashboard. Nye bremser og oljekjøler måtte til. Bilen klar for Gatebil Våler 09. Et par kjørebilder fra privat kjøring på Rudskogen. Så var jeg lei av å kjøre med "original" motor. Så da er det bygging av ny motor. Motoren blir stroket opp til 2.3L Større ventiler i toppen. nye kammer. Også masse annet rart. Ble til slutt kunn rullevippene til kammene som ble orig. Bunnpanne isolert ifra strålevarme. Blokka ble planslipt. Noe jeg gjorde selv. Demonterte toppen. Litt "åpning" av toppen må til får å få litt effekt. Dette gjorde jeg også selv. Den nye veiva går borti balanseakselen, så må eliminere akselen. Ettersom jeg vil at bilen skal gå raskest mulig rundt banen vil jeg ha minst mulig vekt. Så da ble det og ofre alt av orig ledningsnett, dashboard og varmeapperat. ABSen ble kastet ut også. Litt tilbake til motorbyggingen. De orig coilene på Evo motoren er rævva og blir byttet ut med 4stk VAG coil on plugg. Disse coilene er ganske rimelige og klarer opp mot 200hk per sylinder uten tenningsforsterker. Justerbare kamdrev må man ha. Når motoren blir ganske så "ny" så er det vel rett å rimelig at den ser ny ut også. Så blokk og toppdeksel fikk litt ny maling. Her er sotsnurra som skal være med å lage effekt. Levert av KRB Trading. Dette er en Comp-Turbo CT4BB med ar .68 eksoshus og antisurge kompressorhus. Denne turboen skal være ganske lik en Garrett GT35xx i størrelse. Endret April 14, 2010 av evotomas Siter Evo IV for rundetider og muligens GTracing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henne Skrevet April 13, 2010 Rapporter Share Skrevet April 13, 2010 http://www.bilforumet.no/prosjektforum/83362-obs-nye-regler-prosjektforumet-les-dette-lager-trad.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evotomas Skrevet April 15, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 15, 2010 Trenger plass til stor radiator og ny IC. så da blir det å bygge om litt i fronten. Siter Evo IV for rundetider og muligens GTracing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daain83 Skrevet April 15, 2010 Rapporter Share Skrevet April 15, 2010 Grom bil =) Dette blir morro å følge med på !! Siter Mvh Dan - 76` Volvo 245 med femmer og hårføner - http://www.bilforumet.no/200-serien/219274-daain-s-76-245-a.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg