northland Skrevet April 14, 2010 Rapporter Share Skrevet April 14, 2010 (endret) Hei! Ser dette emnet har vert oppe en del ganger tidligere, så beklager om jeg ikke har funnet et some omhandler akuratt det jeg lurte på og spør igjen. Holde nå på å styrer med stereoen i russbilen, og har en del spørsmål. Planen er å kjøre 2 forsterkere, en til å drive sub og en til å drive høyttalerene. Det jeg lurer på er hvordan forsterkerene kan kobles sammen, siden det kun er en signalutgang fra CD-spiller? Må jeg også koble sammen strøm, jording og remote? Eller kan dette trekkes separat? Isåfall, hvordan gjøres dette? Er ikke så veldig erfaren på dette området, så håper på ikke så altfor innviklede forklaringer. Evt hvor jeg kan kjøpe det jeg trenger. Edit: Har jeg skjønt rett om det er dette jeg trenger? Splitblokk Y-ledd Endret April 14, 2010 av northland Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahrer Skrevet April 14, 2010 Rapporter Share Skrevet April 14, 2010 (endret) Signalkabelen kan enten splittes opp med Y-ledd sånne som disse: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=6096&katid=81&mid=m436&id=&vn=736 eller innom ett aktivt delefilter. Strøm trekker du en kabel bakover til forsterkerne, og splitter opp i noe lignende denne her: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=455&katid=78&mid=m436&id=&vn=736 Remote fører du bare fra den ene forsterkeren til den andre, eller splitter den selv med en kabelsko eller noe sånn. Enkelte mener at det skal brukes ett rele på remoten når du kjører flere forsterkere, men jeg har aldri hatt noen problemer med å kjøre uten. Alt du trenger får du kjøpt hos Torshov, Biltema, Bilextra, Mekonomen osv... (Muligens med unntak av ett aktivt filter hvis du velger å gå for det. De har jeg i grunn ikke sett på ganske lenge.) Endret April 14, 2010 av Schnellfahrer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
northland Skrevet April 14, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 14, 2010 Takker for svar! Kan jeg bruke akuratt de produketene du linket i mitt tilfelle? Er ikke så veldig stødig her, så teskjeprinsippet fungerer! Vil ikke risikere å bestille feil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet April 14, 2010 Rapporter Share Skrevet April 14, 2010 Du kan bruke den strømblokka du linket til selv også, emn det var ikke noe Y-ledd du linka til, men du kan bruke det som ble linket til her, bare pass på at strømkabelen din passer/ikke er for stor. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg