Gå til innhold

Triks til å få av bremserør til caliper

Ranger emnet

Kazzy

Anbefalte innlegg

Heisan, har seg sånn at jeg driver å bytter bremseklosser også var den eine stempelet på venstre side foran stamt, så fekk taki ny caliper som er grei nå, men har seg sånn at selfølgelig sitter bremserøra som faen.

Og trenger bilen så fort som mulig så har ikkje tid til å kjøpe nye bremserør, finnes det nokon lure tips til å få ut røra, så dei er brukbare? Dei er ikkje heilt rund enda.

Klippe røra og bruke 6-kant pipe blir sisteutvei..

Volvo 245 86'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke allerede har det, så er bremserørverktøy ett must når du holder på med slikt.

Om det ikke går er det bare å kappe av litt og false opp på nytt.

Btw, så sitter strengt tatt ikke bremserøra i kaliperen... Er gjerne en slange mellom røret og kaliperen.

Foran på 240, så gjør det strengt tatt det...slanger opp på en konsoll på fjærbeinet, så bremserør inn på calipperen...940 f.eks., har slanger inn på calipper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig? Trenger da ikke varme for å få skrudd av røret!

Bruk wisegrip tang fra biltema middels stor så skal du se at den løsner!

Fastnøkkler fungerer dårlig på rør som sitter fast, ender opp med å runde mutteren istedenfor.

Monza 3.0 24v Turbo - Prosjekt

Monza 2.5 12v - Bruksbil

Vectra A 2.0i 8v - Bruksbil m/trim

Vectra A 2.0i 8v - Delebil

Manta A 2.0i 8v - Solgt / Omega A 2.0i 8v - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte de polerte kjøkkentema nøklene med stoppklakk. De er fine, men litt klumpete om det er gørtrangt. Fint med kjølespray eller sjokkspray til å krympe det innafor gjengene. Ellers bør man generelt sjokkvarme objektet så ikke varmen kryper over dit man ikke vil ha den, f.eks bolten inni muttern osv bla bla.

Tilslutt vil jeg nevne på muttertanga og papegøyetanga til tema. Har redda mange drittjobber. Rillene i kjeften har imidlertid gitt opp etter litt mishandling. Spørs hva Knipex tar for sånt.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider