Gå til innhold

Polere etter sprayboks?

Ranger emnet

reyes

Anbefalte innlegg

Har prøvd å søke på forumet, men fant lite.

Har akkurat spray lakkert kanalene på bilen min med metallic lakk og klar lakk.

Jeg ser at det ikke blir like blankt som resten av bilen.

Har alltid lurt på hva man skal gjøre for å få tilbake blankhenten i lakken?

Kan noen fortelle meg hva man skal gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Meguiars sine Deep Crystal serie kan dessverre ikke brukes, da denne ikke inneholder slipemidler. Denne vil kun tilføre oljer som får lakken til å se ok ut i en kort stund.

Du trenger poleringsmidler som inneholder slipemidler for å slipe ned sporene fra pussepapirene.

Hvis du skal ha poleringsprodukter med slipemidler, så kan du feks se på Meguirs sin mirror glaze serie som er beregnet for proffbruk.

Av proffprodukter finnes også Scholl, og 3m, som er veldig gode produkter, disse kan kjøpes hos http://www.scandicshine.no og http://www.godkjemi.no.

98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro

93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue

95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso

(X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Meguiars sine Deep Crystal serie kan dessverre ikke brukes, da denne ikke inneholder slipemidler. Denne vil kun tilføre oljer som får lakken til å se ok ut i en kort stund.

Du trenger poleringsmidler som inneholder slipemidler for å slipe ned sporene fra pussepapirene.

Hvis du skal ha poleringsprodukter med slipemidler, så kan du feks se på Meguirs sin mirror glaze serie som er beregnet for proffbruk.

Av proffprodukter finnes også Scholl, og 3m, som er veldig gode produkter, disse kan kjøpes hos http://www.scandicshine.no og http://www.godkjemi.no.

Takk.

Først vil bare si at jeg har flekk lakkert deler av bilen min med spray boks og ikke lakk sprøyte!

Hvis det har noe forskjell på polering?

Okai, jeg har en fra Meguiars som heter Swirl X vil den fungere eller må jeg gå grundigere til verks med kraftige slipemidler?

Hva med litt kraftig rubbing fra biltema?

Endret av reyes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat den lakkedelen der er jeg blank, da jeg ikke har peiling.

Jeg TROR ikke det er noe forskjell på om det er lakksprøyte eller boks, for det vil se ganske likt ut uansett. Burde uansett ta forhåndregler med herding og riktig forarbeid.

Swirl X inneholder slipemidler, ja! Det som er med denne at det er veldig lite slipemidler, som betyr at du må jobbe lenge på området for å få se noe forskjell.

Alle bilpleiemidler (med slipemidler) vil kunne ta like mye, det eneste forskjellen er jobbetiden på hver av de. :)

98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro

93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue

95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso

(X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat den lakkedelen der er jeg blank, da jeg ikke har peiling.

Jeg TROR ikke det er noe forskjell på om det er lakksprøyte eller boks, for det vil se ganske likt ut uansett. Burde uansett ta forhåndregler med herding og riktig forarbeid.

Swirl X inneholder slipemidler, ja! Det som er med denne at det er veldig lite slipemidler, som betyr at du må jobbe lenge på området for å få se noe forskjell.

Alle bilpleiemidler (med slipemidler) vil kunne ta like mye, det eneste forskjellen er jobbetiden på hver av de. :)

Okai. Ser ut til jeg må bare prøve meg frem:) Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider