Gå til innhold

e34 M5 motor fusker/ sperrer fra ca 5000rpm!!? Hjelp!

Ranger emnet


Burn Out

Anbefalte innlegg

Heisann, har en e34 M5 3,6l (s38b36) motor i E30n jeg skal bruke i drifting, tok en testtur i går og da fuska den og sperra fra ca 5000rpm og oppover, eller den nekter liksom å gå noe særlig lenger.. det smeller litt innimellom når den sperrer på den måten, så jeg har tenkt at det kan være tenning, har bytta rotor og fordelerlokk, prøvd annen coil, og pluggledninger.. men alt er orginalt, det er bare åpent filter på motoren.. I fjor så kom den fuskinga litt, og så var den pluttselig borte etter ca5min, men nå er den der hele tia når motoren er varm.

 

Jeg får dratt ut gira hvis jeg lar bilen stå litt, ikke sån at den blir helt kald, men litt under driftstemp..

 

Noen som har noen råd å vink?

 

Trenger virkelig hjelp på denne!

Hell yeah..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tennings anlegg? mener du coilen, plugger, pluggkabler, sensor på trigger hjul, fordelerlokk og rotor? evt så har jeg prøvd å bytte dette også!

coiler blir vel mer rett, èn coil pr sylinder. Dette har du byttet?

 

Regner med at det kan være 2 følere på veiv/svinghjul? Hadde prob med en BMW før som kutta, da var ene sensoren tatt kvelden.

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

akkurat nå har jeg org hjernen på, har en annen hjerne med chip liggende som får akkurat samme symptomer..

 

Joda denne motoren har bare en coil, det er 3,8l som har en coil hver syl ;)

 

men jeg fant en sprekk i en av de tynne vacumslangene under innsuget.. kan vel ikke fuske så brutalt pga en sprekk i en så liten slange? kunne skjønt det på en trimma turbo bil liksom.. er den motoren sååå kresen??

Hell yeah..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vakum lekasjen er fiksa og det endra ikke stort, bilen fusker fortsatt..

 

Pluggene ser litt lyse ut, men det er litt rart om den skulle fått for lite bensin med tanke på at det smeller noen ganger osv når den fusker..

 

Har prøvd å bytte bensinpumpe i dag til en walbro siden vs motor mente org e30 pumpa ikke var nokk til den motoren.. hjalp heller ingenting..

 

Virker som at det er noe elektrisk, noen releer som kan forårsake noe som detta?

 

Ingen som har noen nye ideer?

Hell yeah..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tok diagnose på den i går, og da kom det ikke opp noen feilkoder på dme / motorstyringen..

 

cam sensor ja, kan noen forklare meg hvor den sitter?? eneste som jeg finner som kan være en kam sensor er en puls føler på pluggkabel nr 6, den skal vist fungere som en kam sensor, noe jeg syns er litt rart..

Hell yeah..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår