Gå til innhold

omega 2.5TD med 3" eksos?

Ranger emnet

tsracer

Anbefalte innlegg

har en omega 2.5TD som jeg tenkte jeg sku lage nytt eksosanlegg til

jeg tenke og lage det i 3" rett fra turbo.

noen som har gjort dette. med 3" eksos fra turbo på bensin biler så får man litt ekstra hk. må jeg da skru opp diesel pumpa for at det skal gå bra med 3" eksos fra turbo?

hvor mye turbo trykk går en omega 2.5 td på orginalt?

bilen er chipa til 154 hk.

http://www.bilforumet.no/faq

Volvo 740Turbo Intercooler

volvo 240 gl-vinterbil-Solgt

volvo 240R (Prosjekt Bil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan igrunn bare fjerne lyddemperene på det orginalet. Ink kat. Da blir det mye mere drag i den. Lader 0,9 orginalt. Jeg kjører 1,7 på min. Og det holder helt fint. Værre med clutch og dobbeltmasse svinghjul. Er heller ikke sikkert chippen din gir nok diesel til å lade så mye. Vis du har dieselboks så er det bare og skru den på maks.

-94 Omega 2,5 TD dieseldyret

-98 Omega 2.5 TD CD Delebil. Selges i deler. Rustfri!!

-95 Omega 2.0 Stv. Skinn osv. Selges.

-90 200sx Stage 3

-92 200sx drift/isbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan igrunn bare fjerne lyddemperene på det orginalet. Ink kat. Da blir det mye mere drag i den. Lader 0,9 orginalt. Jeg kjører 1,7 på min. Og det holder helt fint. Værre med clutch og dobbeltmasse svinghjul. Er heller ikke sikkert chippen din gir nok diesel til å lade så mye. Vis du har dieselboks så er det bare og skru den på maks.

oki

tenkte jeg sku lage i 3" med 2 3" potter for og få litt mer lyd og kanskje hente ut litt mer drag i bilen.

men hva tåler disse motorene? mener du at den tåler og kjøres på 1.7 i trykk? vis jeg kjøper en clutch som er sterk nok til denne.?

anner ikke åssen chip det sitter i denne. hvordan kan jeg finne ut det? er det noe nr eller ?

noen i nerheten av hamar som evt kan justere opp diesel\n vis jeg må det?

http://www.bilforumet.no/faq

Volvo 740Turbo Intercooler

volvo 240 gl-vinterbil-Solgt

volvo 240R (Prosjekt Bil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse motorene tåler juling. Bare husk og bytt olje ofte.. Og for guds skyld ikke kjør den varm.

Ladet 1.7 nå ett år. Og ikke noe problem. Da spinner min seg løs på tørt med 255/40-17 bakdekker.

Girkasser er ett annet kapitel. Tåler ikke nm. Så dem ryker. kompis har byttet 3 stk på under ett halvt år. Jeg er på første. Han hadde ny turbo. Så den gikk hakket bedre.

Må få noen til å omprogramere chipen vis du skal ha mere diesel. Den er jo elektronisk styrt.

Husk og ha ett stort luftfilter. Da den trenger mye luft for å ikke drukne i diesel.

-90 200sx Stage 3

-92 200sx drift/isbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husk å att med for grov eksos så mister du en del motstand.

Sjøl ville jeg heller bygd 2,5" på en diesel.

"Having a 9 second vag is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end you're still gay"

*Omega B1 TD. *Rekord C *Vectra turbo. *Omega B2 stv.

Håvard. TLF: 41408822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt med begge dela jeg.. Og ingen merkbar forskjell i varme. Så varm blir ikke denna motoren uansett med den lille snurra. Ligger rundt 90 grader uansett min. Stiger litt vis jeg drar bilhenger og det er bratt bakke. Også er det faktisk penere lyd med 2.5". Blir veldig rar lyd med 3"..

-90 200sx Stage 3

-92 200sx drift/isbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider