vectra ronny Skrevet April 16, 2010 Rapporter Share Skrevet April 16, 2010 hei har en vectra b 1,6i med problemmotor. har lenge brukt olje, så jeg prøvde md motorrens og oljeskift tilsatt liqui moly stoffet oil stop leak. da begynte etter kort stund en sylinder å koble ut i tillegg til at motorlyset lyser. noen som har noen gode råd eller erfaringer?tennpluggene er nye. mvh ronny Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet April 16, 2010 Rapporter Share Skrevet April 16, 2010 Les ut feilkoder og finn ut hva motorlampa skyldes: http://www.topbuzz.co.uk/info/fault_codes/fault_codes.htm Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectra ronny Skrevet April 22, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2010 har ikke peil på feilkoder.bruker myye olje.hva var som måtte utbedres på mange av disse 1,6motorne på vectra b? lurer på om det er denne syken bilen har. var det for store sylindre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet April 22, 2010 Rapporter Share Skrevet April 22, 2010 Hvis du leser linken så får du peiling på feilkoder. Det er enkelt. Jeg har hørt litt av hvert om disse motorene, men vet ikke hva det er som stemmer. Har hørt både for trange sylindre/store stempelringer som fører til slitasje, og at det er dårlige ventiltetninger. Du finner sikkert ut av det hvis du googler "x16xe common problems" eller.no. Vil uansett tippe at årsaken til motorlampa er uavhengig av oljeforbruket. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectra ronny Skrevet April 24, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 24, 2010 ok. byttet tennplugger.1 var nedkokset og en var knust akkurat der gnisten skal være. lyste ned i plugghullene, og på sylinder4 lå det oljebad.pluggen bader i olje og gnisten blir drept.går altså på 3 sylindre. noen som vet hva som skyldes dette oljebadet? bruker noen liter olje på 100 mil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet April 24, 2010 Rapporter Share Skrevet April 24, 2010 Høres ut som motoren din er moden for dynga, spør du meg... Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wrijey Skrevet April 24, 2010 Rapporter Share Skrevet April 24, 2010 ok. byttet tennplugger.1 var nedkokset og en var knust akkurat der gnisten skal være. lyste ned i plugghullene, og på sylinder4 lå det oljebad.pluggen bader i olje og gnisten blir drept.går altså på 3 sylindre. noen som vet hva som skyldes dette oljebadet? bruker noen liter olje på 100 mil. Høres ut som ventil tetningen e vekke... Siter -03 Golf 1,9TDI-97 Vectra B 1,8 (hugget med øks) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectra ronny Skrevet April 25, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 25, 2010 visst det er tetningen som er vekke, er det da bare å bytte disse og alt iorden, eller kan stempel ha tatt skade av oljebadet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet April 25, 2010 Rapporter Share Skrevet April 25, 2010 Hvordan skal defekte tetninger klare å knuse en tennplugg? Høres mystisk ut for meg. Og bytte av tetninger vil kun hjelpe deg hvis det faktisk er disse som er feilen. Det kan som noen antyder være andre feil som skaper dette, siden dette er en kjent problemmotor. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.