Gå til innhold

Hvilken maskin til og slipe ned lakk?

Ranger emnet

driftking1

Anbefalte innlegg

Ingen av dei maskinene der, ta deg heller en tur innom Bildeler, Bilextra eller Ødergård Lakk og hør med dei, dei har slipemakiner og annet utstyr for karosseri og lakkverksteder, og der er forskjell på maskinene om den skal brukes for oppretting eller for nedmatting av lakk

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja jeg nevnte jo 3 forretninger som selger slikt i post #4, om du ikke vet hvor dei forretningene er, så finner tlf og adresse i telefonkatalogens gule sider, evt prøve et søk på google, ellers så selger BASF, Holgers og Tiller slikt utstyr, men da kommer nok frakt i tillegg

Bilforumet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel jeg nevnte jo noen butikker i denne posten, Bilforumet - Vis ett enkelt innlegg - Hvilken maskin til og slipe ned lakk?

Og enda 3 butikker i denne posten her, Bilforumet - Vis ett enkelt innlegg - Hvilken maskin til og slipe ned lakk?

Du klarer vel selv å ta kontakt/ringe til dei nevnte forretninger og spørre om pris ??

Bilforumet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.norbond.no/mirka-slipemaskin-ros650cv-%C3%B8150mm-sentralutsug-p-886-c-232.aspx

Der har du maskin, med den får du bort lakke, matter ned godt og er riktig verktøy for jobben. Men du gidder vell ikke å betale for en proff maskin så da anbefaler jeg deg å kjøpe en slik maskin fra biltema. lykke til

Lakkerer i alle farger og nyanser, men helst svart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er skikkelig sugen på en av de CEROS-maskinene fra Mirka. De ser nydelige ut. En trykkluftdrevet DA er selvsagt å foretrekke, men det krever stor kompressor. Billig, elektrisk eksentersliper fungerer også og er etter min mening det beste kompromisset mellom effektivitet, skånsomhet og pris. Men den fra Biltema ryktes å ikke være så veldig effektiv. Da Cotech fra Clas Ohlson visstnok bedre. Men en god, elektrisk eksentersliper er jo et veldig allsidig verktøy som man kan få mye bruk for, så jeg mener det rettferdiggjør å kjøpe testvinneren fra grønn-Bosch eller DeWalt (rundt 1000-lappen)

Plansliper kommer til å ta ukesvis.

Båndsliper på bil..eh...nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider