driftking1 Skrevet April 16, 2010 Rapporter Share Skrevet April 16, 2010 hei :) skal pusse ned en bil med maskin nå, hva maskin vil dere anbefale? http://biltema.no/no/Verktoy/Elverktoy/Slipemaskin/Bandsliper-75-x-533-mm/ http://biltema.no/no/Verktoy/Elverktoy/Slipemaskin/Plansliper-93-x-230-mm/ http://biltema.no/no/Verktoy/Slipe-og-kappe/Slipepapir/Slipemaskin/ gi deres mening :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
driftking1 Skrevet April 17, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 17, 2010 Ingen som vet, kom med forslag til maskin også.. men som ikke er for dyr!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansien Skrevet April 17, 2010 Rapporter Share Skrevet April 17, 2010 Vinkelsliper/drill og fiberkuse? Siter '09 Ford Ranger '91 Mazda 323 GTX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet April 17, 2010 Rapporter Share Skrevet April 17, 2010 Ingen av dei maskinene der, ta deg heller en tur innom Bildeler, Bilextra eller Ødergård Lakk og hør med dei, dei har slipemakiner og annet utstyr for karosseri og lakkverksteder, og der er forskjell på maskinene om den skal brukes for oppretting eller for nedmatting av lakk Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
driftking1 Skrevet April 17, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 17, 2010 skal bare pusse vekk bengalakken som er der, og sann at jeg får matta ned gamle lakken :p skal ikke ha noe dyr maskin, men bare en som funker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet April 17, 2010 Rapporter Share Skrevet April 17, 2010 skal bare pusse vekk bengalakken som er der, og sann at jeg får matta ned gamle lakken :p skal ikke ha noe dyr maskin, men bare en som funker Vel som sagt, ingen av dei maskinene du linket til er egnet for å pusse vekk eller matte ned lakk Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
driftking1 Skrevet April 17, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 17, 2010 så kom med noen linker som viser hvor jeg kan få kjøpt det da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet April 17, 2010 Rapporter Share Skrevet April 17, 2010 Tja jeg nevnte jo 3 forretninger som selger slikt i post #4, om du ikke vet hvor dei forretningene er, så finner tlf og adresse i telefonkatalogens gule sider, evt prøve et søk på google, ellers så selger BASF, Holgers og Tiller slikt utstyr, men da kommer nok frakt i tillegg Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
driftking1 Skrevet April 18, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 18, 2010 hva mener du med selger slikt i post? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
driftking1 Skrevet April 18, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 18, 2010 Kom med forslag og linker, helst ikke så alt for dyrt ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet April 18, 2010 Rapporter Share Skrevet April 18, 2010 Vel jeg nevnte jo noen butikker i denne posten, Bilforumet - Vis ett enkelt innlegg - Hvilken maskin til og slipe ned lakk? Og enda 3 butikker i denne posten her, Bilforumet - Vis ett enkelt innlegg - Hvilken maskin til og slipe ned lakk? Du klarer vel selv å ta kontakt/ringe til dei nevnte forretninger og spørre om pris ?? Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
random4k Skrevet April 19, 2010 Rapporter Share Skrevet April 19, 2010 https://www.norbond.no/mirka-slipemaskin-ros650cv-%C3%B8150mm-sentralutsug-p-886-c-232.aspx Der har du maskin, med den får du bort lakke, matter ned godt og er riktig verktøy for jobben. Men du gidder vell ikke å betale for en proff maskin så da anbefaler jeg deg å kjøpe en slik maskin fra biltema. lykke til Siter Lakkerer i alle farger og nyanser, men helst svart! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nordhagen Skrevet April 26, 2010 Rapporter Share Skrevet April 26, 2010 Er skikkelig sugen på en av de CEROS-maskinene fra Mirka. De ser nydelige ut. En trykkluftdrevet DA er selvsagt å foretrekke, men det krever stor kompressor. Billig, elektrisk eksentersliper fungerer også og er etter min mening det beste kompromisset mellom effektivitet, skånsomhet og pris. Men den fra Biltema ryktes å ikke være så veldig effektiv. Da Cotech fra Clas Ohlson visstnok bedre. Men en god, elektrisk eksentersliper er jo et veldig allsidig verktøy som man kan få mye bruk for, så jeg mener det rettferdiggjør å kjøpe testvinneren fra grønn-Bosch eller DeWalt (rundt 1000-lappen) Plansliper kommer til å ta ukesvis. Båndsliper på bil..eh...nei. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg