lars82 Skrevet April 17, 2010 Rapporter Share Skrevet April 17, 2010 (endret) En kompis av meg blei stoppa av UP i går, noen som veit hva som skjer? Er jeg helt på jordet hvis jeg gjetter ca 20 dager ubetinga? Og før noen spør, ja, det var en kompis... Jeg satt på.. Han er ikke tidligere straffet, kan det ha noe å si når det er så høy fart? Endret April 17, 2010 av lars82 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet April 17, 2010 Rapporter Share Skrevet April 17, 2010 Han blir fotgjenger, og får ett brev fra SI, og muligens ferie. Dette er en grov fartsovertredelse, hadde det vært 60-sone hadde førerkortbeslag begynt på 86km/t, i 50-sona er det enda strengere, så det spørs om ikke lappen ryker rundt 70. Tipper på ferie. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SimenRawr Skrevet April 17, 2010 Rapporter Share Skrevet April 17, 2010 (endret) Grensen går ved 97 km/t. Kjører du 96 km/t eller lavere og det ikke er skjerpende omstendigheter og kjøreforholdene er gode, så slipper du med betinget<- fra 1999 http://www.dagbladet.no/pds/1999/10/03/179041.html Så det blir nok noen dager om han ikke er veldig heldig, hvordan område var det? Valget mellom ubetinget og betinget fengselsstraff, eventuelt samfunnsstraff, beror ikke på farten alene, men på en samlet konkret vurdering av omstendighetene ved kjøringen og trafikkbildet. Endret April 17, 2010 av SimenRawr Siter Peugeot 406 2.0 Volvo 240 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars82 Skrevet April 17, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 17, 2010 Det var på vei fra Bergen til Oslo, E16 (ellerno) Husker ikke hvor, men det hadde akkurat blitt 50 etter flere mil med 80.. Rett på andre siden av der han blei stoppa er det en barneskole, så jeg vil tro at det ikke akkurat hjelper saken.. (Heldigvis var det etter skoleslutt) Ellers var det veldig oversiktlig, tørt på veien og fine forhold.. Førerkortet ble beslaglagt på stedet, 12-15 mnd.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dstyle Skrevet April 19, 2010 Rapporter Share Skrevet April 19, 2010 lurer på om det kanskje ikke er lov å gå fra 80 sone til 50 sone. hørte for noen år siden en som hadde fått lappen tilbake og veivesentet måtte ut og skifte skilt fordi veiskiltingen var feil,mener det var akkurat de nevnte sonene som var grunnen. ville sjekket opp i det med noen som er mer sikker.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
poliq Skrevet April 19, 2010 Rapporter Share Skrevet April 19, 2010 lurer på om det kanskje ikke er lov å gå fra 80 sone til 50 sone. hørte for noen år siden en som hadde fått lappen tilbake og veivesentet måtte ut og skifte skilt fordi veiskiltingen var feil,mener det var akkurat de nevnte sonene som var grunnen. ville sjekket opp i det med noen som er mer sikker.. stemmer det, stegene skal gå i maks 20km/t nedover. som oftest 90/80->70->50->30 med mindre det står et opplysningsskilt da, a la 50km/t om 150 meter! Vet selv av en kar som fikk tilbake lappen etter først å ha mistet den. På stedet gikk fartsgrensa fra å være 60 til 30 i ett hopp. Dette ble senere gjort om! Siter 2002 Seat Leon Cupra 4 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bilpleie Gærning Skrevet April 20, 2010 Rapporter Share Skrevet April 20, 2010 Stemmer det ja, og det skal også være x antall meter mellom disse skiltene om jeg ikke tar helt feil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars82 Skrevet April 20, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2010 Takker! Dere som har venner som har blitt tatt, når var det?? Luerer på om det var regelendring i 08... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tullogtøys Skrevet Mai 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2010 (endret) Førerkortet blir inndratt når du kjører 76 km/t i 50 sone. Grensen for å bli idømt sammfunnstraff er ved 95 km/t. Inndragning vil være ca 14 måneder, og full ny førerprøve kreves, dersom retten finner deg skyldig : -) Endret Mai 11, 2010 av tullogtøys Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
commodus Skrevet Mai 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2010 jøss for en tosk!! Siter 04 Opel combo 1.7di Opel rekord c caravan 1700 Vespa bravo vw golf 2.0i stv(skrotet) vw vento 1.9tdi(skrotet) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg