Gå til innhold

99 i 50 sone, hva skjer?

Ranger emnet

lars82

Anbefalte innlegg

En kompis av meg blei stoppa av UP i går, noen som veit hva som skjer? Er jeg helt på jordet hvis jeg gjetter ca 20 dager ubetinga?

Og før noen spør, ja, det var en kompis... Jeg satt på..

Han er ikke tidligere straffet, kan det ha noe å si når det er så høy fart?

Endret av lars82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han blir fotgjenger, og får ett brev fra SI, og muligens ferie.

Dette er en grov fartsovertredelse, hadde det vært 60-sone hadde førerkortbeslag begynt på 86km/t, i 50-sona er det enda strengere, så det spørs om ikke lappen ryker rundt 70.

Tipper på ferie.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grensen går ved 97 km/t.

Kjører du 96 km/t eller lavere og det ikke er skjerpende omstendigheter og kjøreforholdene er gode, så slipper du med betinget<- fra 1999

http://www.dagbladet.no/pds/1999/10/03/179041.html

Så det blir nok noen dager om han ikke er veldig heldig, hvordan område var det?

Valget mellom ubetinget og betinget fengselsstraff, eventuelt samfunnsstraff, beror ikke på farten alene, men på en samlet konkret vurdering av omstendighetene ved kjøringen og trafikkbildet.

Endret av SimenRawr

Peugeot 406 2.0

Volvo 240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var på vei fra Bergen til Oslo, E16 (ellerno) Husker ikke hvor, men det hadde akkurat blitt 50 etter flere mil med 80.. Rett på andre siden av der han blei stoppa er det en barneskole, så jeg vil tro at det ikke akkurat hjelper saken.. (Heldigvis var det etter skoleslutt) Ellers var det veldig oversiktlig, tørt på veien og fine forhold..

Førerkortet ble beslaglagt på stedet, 12-15 mnd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurer på om det kanskje ikke er lov å gå fra 80 sone til 50 sone.

hørte for noen år siden en som hadde fått lappen tilbake og veivesentet måtte ut og skifte skilt fordi veiskiltingen var feil,mener det var akkurat de nevnte sonene som var grunnen. ville sjekket opp i det med noen som er mer sikker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurer på om det kanskje ikke er lov å gå fra 80 sone til 50 sone.

hørte for noen år siden en som hadde fått lappen tilbake og veivesentet måtte ut og skifte skilt fordi veiskiltingen var feil,mener det var akkurat de nevnte sonene som var grunnen. ville sjekket opp i det med noen som er mer sikker..

stemmer det, stegene skal gå i maks 20km/t nedover.

som oftest 90/80->70->50->30

med mindre det står et opplysningsskilt da, a la 50km/t om 150 meter!

Vet selv av en kar som fikk tilbake lappen etter først å ha mistet den. På stedet gikk fartsgrensa fra å være 60 til 30 i ett hopp. Dette ble senere gjort om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...