Gå til innhold

Vask,rens.polering osv....

Ranger emnet


_Ford

Anbefalte innlegg

Har for første gang tengt jeg skal ta ei skikkelig runde på bilen nå.Har funnet litt produkter til en brukbar pris men lurer på om det er alt/det jeg trenger for jobben.

Dette blir første vask i år:)

 

Setter opp i den rekkefølge jeg tror dette skal brukes:

 

Prickbort(avfetting)

Nxt Car wash(såpe)Også gold class til senere bruk.

Mothers Clay kit

Meguiars Step 1

Meguiars Scratch X

Meguiars step 2

Nxt tech wax(Pasta)

 

Meguiars ShowCar Glaze #07 og Gold class wax oppa denne? Evt legge Gold så Glaze er egentlig her jeg er usikker....

Eller holder det med bare en av delen evt hvilken?

 

Håper på svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av. er noken som må jobbe, so eg kan ikkje svare med ein gang! ;)

 

Rekkefølgen er nesten rett, men bruk scratch-x før lakkrensen

Du trenger ikkje noko etter tech waxen, men viss du vil, kan du ha på ein voks. (spørs om du gidder etter å ha styrt på med scratch- x + step1 og 2! ;) )

 

Eg kjenner ikkje paste versjonen av tech waxen, men den flytande bør ha ein herdetid på mellom 12-24t

 

Kjenner du fremgangsmåten for å ta på og av produktene?

 

Ikkje vær redd for å spørre! Eg er dagligt på dette forumet

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av. er noken som må jobbe, so eg kan ikkje svare med ein gang! ;)

 

Rekkefølgen er nesten rett, men bruk scratch-x før lakkrensen

Du trenger ikkje noko etter tech waxen, men viss du vil, kan du ha på ein voks. (spørs om du gidder etter å ha styrt på med scratch- x + step1 og 2! ;) )

 

Eg kjenner ikkje paste versjonen av tech waxen, men den flytande bør ha ein herdetid på mellom 12-24t

 

Kjenner du fremgangsmåten for å ta på og av produktene?

 

Ikkje vær redd for å spørre! Eg er dagligt på dette forumet

 

 

Huff da noen som jobber helgen også ja:uhhmmwhat?:

 

Takk da har jeg skjønt litt mere.Men sånn med tanke på og få skikkelig show effekt så kunne det vært en fordel med glaze og evt gold class wax over eller noe i den duren?

Show glazen varer ikke lenge uten noe over så vidt jeg skjønner.

Dreier seg om en rød og svart metallic bil derfor jeg tenkte og få SKIKKELIG blank og dyp look.. Er det mulig og bytte ut tech wax med cold class evt gold til slutt? Kan godt polere i ei uke jeg bare det blir JÆvlig bra;)

 

Påføring tror jeg at jeg har skjønt.Er vel bare og jobbe inn broduktene også fjerne når man har jobbet dem ferdig. Tec waxen har jeg lest at skal herde 20-60 min før den fjernes.Og gold wax skal vel gjøres noe alla Tecwaxen.Evt glaze skal vel bare legges og fjernes med det samme?

Endret av _Ford
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glaze er vanligvis noke du tar på før voks/lakkforsegling for å det enda blankere.

Men eg kjenner ikkje til Meguiars ShowCar Glaze #07, so eg veit ikkje om dette gjelder denne.

Tech Waxen har litt rens i seg, (iallefall den flytande, so dette gjelder heit sikkert paste og) so denne tar vekk glacen.

So bruker du glaze, so bruk ein voks uten rens over. (litt forbehold sia eg ikkje kjenner denne glacen)

 

Scratch-x jobbes inn på eit lite område. Her er det lov å bruke krefter. Når den er gjennomsiktig, kan den fjernes.

Brukes fleire ganger på eit område.

 

Step 1 lakkrensen jobbes inn på eit område. (eg bruker eit område på størrelse med ei halv dør)

Fjernes med ein gang.

 

Step 2 = Step 1

 

Voks legges på heile bilen. Tas av når den er tørr. Etter at den er tatt av, starter herdetiden. (bør unngå vann, dugg osv i herdetiden pga holdbarheiten)

 

Pad brukes til å ta på produktene (viss du ikkje har maskin) og mikrofiberklut (mf) brukes til å ta av produkten.

 

Har du svarte lister, er det greit å behandle disse før polering. er da lettere å ta vekk polering som kommer borti listene da

Endret av todleif
skriveleif

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare korrigere litt på rekkefølgen...bruk lakkrens før scratchX, en kjemisk lakkrens henter dritt ut av lakken slik at scratchx vil ta bedre og kanskje være litt lettere å jobbe med.

 

Skal trådstarter ha skikkelig "show effekt" må lakken korrigeres med ordentlig maskin og utstyr;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare korrigere litt på rekkefølgen...bruk lakkrens før scratchX, en kjemisk lakkrens henter dritt ut av lakken slik at scratchx vil ta bedre og kanskje være litt lettere å jobbe med.

 

Skal trådstarter ha skikkelig "show effekt" må lakken korrigeres med ordentlig maskin og utstyr;)

 

Eg kunne rekkefølgen på scratch-x og lakkrensen før, men det kan godt hende at eg tok feil her.

Men eg har oppdaga at lakkrensen skjuler riper.

So kanskje det beste er å ta lakkrensen på eit lite område, so nokre ganger med scratch-x på det same området. (er tungt å ta scratch-x for hånd på heilen bilen!)

Av og til ligger litt sratch-x att på lakken. (etter at det er tatt av) Dette går lett vekk med lakkrensen att.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår