Jchm Skrevet April 23, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 23, 2010 Ja, var godt å få den igang igjen :D men virker som om det er noe feil instilling på giroverføringen eller noe, det er akkurat som om det er 3-7 gir og ikke 1-5 :P Girspaken er litt løs, og litt vrien å få i gir fra posijon 3 og oppover, noen som har vært borti dette eller vet hva det kan skylles? Siter 1997 - BMW E39 1992 - Honda Civic 1990 - BMW E30 1995 - Saab 900 ....(x) 1991 - BMW e34 ....(x) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jchm Skrevet April 26, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2010 (endret) Da har jeg igjen fått fikset litt på bilen, fant ut hva som var feil, en pakning i giroverføringen som hadde hoppet ut og lå løst inne i mansjetten. Det var utroolig deilig å kunne dra på hele veien fra 0 til godt oppi fartsgrensen og vel så det :p Her er iallefall noen bilder, se og nyt det møkkete motorrommet mitt :) Bilen på bukk endelig, med improvisert motorløft. Høyt skal den stå! Verksted hører hjemme i bagasjerommet! ;) Kassa endelig nede etter rundt 6 timers jobbing delt over 2 dager. Rimelig tomt motorrom!! Gammel vs. ny clutch! dæven til slitasje det var på clutchen! på tide med ny ja ;) Endret April 26, 2010 av Jchm Rydding i tekst Siter 1997 - BMW E39 1992 - Honda Civic 1990 - BMW E30 1995 - Saab 900 ....(x) 1991 - BMW e34 ....(x) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yeepzi Skrevet April 26, 2010 Rapporter Share Skrevet April 26, 2010 Da har jeg igjen fått fikset litt på bilen, fant ut hva som var feil, en pakning i giroverføringen som hadde hoppet ut og lå løst inne i mansjetten. Det var utroolig deilig å kunne dra på hele veien fra 0 til godt oppi fartsgrensen og vel så det :p Her er iallefall noen bilder, se og nyt det møkkete motorrommet mitt :) Bilen på bukk endelig, med improvisert motorløft. Høyt skal den stå! Verksted hører hjemme i bagasjerommet! ;) Kassa endelig nede etter rundt 6 timers jobbing delt over 2 dager. Rimelig tomt motorrom!! Gammel vs. ny clutch! dæven til slitasje det var på clutchen! på tide med ny ja ;) pen bil. blei det viggen clutch?? clutchen kunne sett værre ut! :P Siter -Bmw E36cab, Mercedes s124, Volvo 244 X Mercedes 190E 2.0D, SaaB 9000 Turbo 16v 1986, saab 900T -95, Toyota Hi-lux korta -83 3"BL og 33"dekk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jchm Skrevet April 27, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2010 ojda! :P jeg hadde vel ikke noe mer å gå på idetheletatt på lamellplata tror jeg, og heller ikke på utløserlageret, totally gone! :P ble ikke viggen-clutch nei, snakket med speedparts, og de sa at den ikke passa bilen min, men at jeg burde bytte slavesylinder, noe jeg ikke har :s menmen, ble iallefall org. clutch da Siter 1997 - BMW E39 1992 - Honda Civic 1990 - BMW E30 1995 - Saab 900 ....(x) 1991 - BMW e34 ....(x) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jchm Skrevet April 29, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 29, 2010 Noen som har dynabel BF 4501 og DY 9410 her? Jeg har forsterkeren og 2 suber, men synes ikke dette spiller så bra som håpet, så lurte på om noen her har peiling på hvordan forsterkeren burde stilles inn? Siter 1997 - BMW E39 1992 - Honda Civic 1990 - BMW E30 1995 - Saab 900 ....(x) 1991 - BMW e34 ....(x) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jchm Skrevet Mai 2, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2010 fôrbannade! når det ene er fiksa så må det skje noe annet. Resume av mine siste måneder "med" bil: Kjørte bilen fra oslo til bardufoss 2. januar Da jeg var sørover en uke skulle en venninne låne bilen en kveld, men fikk ikke start, så hun filte noe så til de grader med nøkkelen så rotor og fordelerlokk gikk til helvete! Mandagen en uke senere fikk jeg bytta delene, og satt avgårde til tromsø på fredagen, noen mil av gårde mistet jeg total motorkraft, og ble stående midt ute i ødemarka. En uke senere fikk jeg tauet den tilbake med hjelp fra en corolla fra 88-ish. bilen sto i uker, og ny clutch kom endelig i midten av februar, men øvelser og diverse sto til hinder for at jeg kunne begynne å fikse bilen. Men etter utallige uker begynte jeg for snart 2 uker siden å mekke litt, fortsatte torsdagen etter, og 2 på natta var jeg endelig ferdig! fredag var det klart ut å prøvekjøre, men merket at det var noe som ikke stemte med giret, 1. og 2. manglet! :o Mandag for snart en uke siden var det igjen å mekke litt på bilen, se hva som var feil med giret, og med rundt en times tid under bilen fant jeg feilen, en pakning i giroverføringen som hadde hoppet ut av sporet sitt, og gjemte seg i mansjetten. Fredagen kom og bilen fungerte ypperlig! lørdagen derimot, begynte det å ryke fælt fra motorrommet, og etter litt fikling fant jeg ut at et hjul til drivreima hadde rusta fast, og slet på reima, men jeg kom meg til statoil og pøste på med litt crc-spray, og det gjorde under, trodde jeg. Med min optimisme satt jeg og 3 kompiser av gårde til sverige! motoren brumma og musikken runget i høyttalerne, hvor vi kom hele veien til gratangsfjellet der det plutselig nappet i rattet, og servoen falt ut, batterilampa lyste sammen med "brake"-lampa, og motortempen steg kraftig. Da vi kom over toppen, slo jeg av motoren, og tempen gikk fort nedover. men da vi rullet inn på shell, og poppet panseret fant jeg ut at det jeg minst av alt håpet at hadde skjedd var en realitet, og det hjulet som hadde rustet fast var helt borte, og drivreima lå og slang i motorrommet! Så nå står bilen på verksted, og jeg sitter her igjen uten bil som fungerer! Siter 1997 - BMW E39 1992 - Honda Civic 1990 - BMW E30 1995 - Saab 900 ....(x) 1991 - BMW e34 ....(x) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen. Skrevet Mai 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2010 Aaaaaau. Det er no driit. Skumle de løpehjulene. Hadde et som var litt vrient jeg og, men det bytta jeg ganske fort. Jeg så du skal selge den, blitt litt lei ell? Siter '95 SAAB 900SE '83 SAAB 99GL Prosjekt http://www.bilforumet.no/prosjektforum/236833-jorgen-saab-99gl-stroken-lav-lav-lav.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jchm Skrevet Mai 2, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2010 ja, det er noe drit, så skal ringe verkstedet i morgen og høre litt om tid og kostnader! Har lagt den ut for salg ja, har egentlig bare hatt problemer med den etter at jeg kjørte den opp her! er jo nesten ingen som tør å sitte på med meg, ettersom det skjer noe hele tiden :P men får se da, har ikke bestemt meg 100% for å selge enda, men at den forsvinner før høsten er nok stor sannsynlighet for! er snakk om økonomi når man skal studere og muligens flytte ut osv vettu ;) Siter 1997 - BMW E39 1992 - Honda Civic 1990 - BMW E30 1995 - Saab 900 ....(x) 1991 - BMW e34 ....(x) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jchm Skrevet Mai 7, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2010 Da var bilen nok en gang oppe og ruller! deilig med sommerfelger på i dag! blir så glad bare jeg ser den! skal ta bilder når jeg får somla meg til å vaske den, er så møkkat og shitat nå, så er lite fotogen for øyeblikket :P Siter 1997 - BMW E39 1992 - Honda Civic 1990 - BMW E30 1995 - Saab 900 ....(x) 1991 - BMW e34 ....(x) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simen Skrevet Mai 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2010 <3 Siter A4 1.8TQ '03 Civic LSI '94 EG4 (solgt) :( Staring at the world through my rearview Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jchm Skrevet Juni 4, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2010 Da er bilen desverre solgt :/ Siter 1997 - BMW E39 1992 - Honda Civic 1990 - BMW E30 1995 - Saab 900 ....(x) 1991 - BMW e34 ....(x) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg