Gå til innhold

Tjene penger på salg av bildeler osv.

Ranger emnet

depalmer

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg lurte på hva dere som tjener penger på salg innen bil gjør for å tjene mest mulig? Kunne tenkt meg å tjene litt i tillegg til jobb osv, så jeg tenkte jeg skulle begynne å kjøpe bil-deler og selge videre for litt profitt.

Finner dere bare bildeler i god stand og kjøper dem billig og selger videre for litt mer? Eller kjøper dere litt slitte deler billig og pusser dem opp?

Setter pris på erfaringer og svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal du tjene penger på kjøp og salg av brukte deler?

Gløm det.

Kunsten er å se en god handel når man ser den, ha god tid og vite rette priser.

Det er mere å hente på å kjøpe biler som er i ca. god stand billig og selge det i deler.

Det skal sies at det er få som faktisk tjener noe de kan stole på i slikt, da må man drive stort.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å drive med et enkeltmanns-foretak/egen bedrift må du ha peiling på hva du gjør. Det innebærer som Einar sa å vite hva som er en god handel. I tilegg må du være flink til å skru, og vite mye om de forskjellige bilene og merkene. Ikke minst må du sette deg inn i de økonomiske tingene og lovverket.

Se for deg at noen spør om du har en 2 liter bensin motor til 190E. Du har system på tingene dine og vet at du har en MB E200 av en annen årgang stående. Men passer motoren overens?

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider