Gå til innhold

Problemer med filer på digitalt filmkamera..

Ranger emnet

esbandos

Anbefalte innlegg

Hei.. Vi har fått oss digitalt filmkamera... Et Canon Legria HF200.

Alle filmene samt bildene blir lagret på minnekort.

Men har endel problemer når jeg skal ta filene over på data for å se igjennom dem.. Bildefilene går greit, da dem er i JPEG-format, men filmfilene er i MTS-format.. Ingen "normale" avspillingsprogram klarer å spille av filene.. Lyden går greit å spille av, men selve filmen vises veldig hakkete og ikke i HD-kvalitet..

Har prøvd omtrent alt av spillere som finnes.. Lastet ned noe som var spesiellt egnet til MTS-filer, men selv det gikk ikke.. Går heller ikke an å gjøre filene om til AVI/MPEG ellernoe slikt. Blir samme problemet ved fremvisning.

Avspilling på selve kameraet går helt fint, så er ikke noe galt med filene.

Har lest meg grønn på bruskanvisningen for å finne ut om kameraet kan lagre filene i mpeg ellernoe annet brukbart istedet for mts, uten hell.. :(

Noen som har tips til meg?

Har endel filmer jeg skulle ha fått lagt over på plate, men det går jo ikke når ingenting vil spille av filene.. :(

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MTS er et AVCHD-format som ikke støttes så mange steder, men har du nyere Adobe Premiere (CS4/CS5) skal det gå ganske greit med import av filene.

Ellers står det endel om formatet og hvilken software som støtter redigering på Wikipedia-siden om formatet: http://en.wikipedia.org/wiki/AVCHD#Canon

Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for.

PCN

Lenke til kommentar
Del på andre sider