Gå til innhold

Kretskort under girspak VW Passar 03 TDI Tiptronic

Ranger emnet

Reffer

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har problemer med at downshift i tiptronic mode ikke fungerer. Upshift går greit og kassa girer som normalt ved "vanlig" automat mode. I tillegg så virker det som det til tider er dårlig kontakt da den står i Nøytral ved at lyser i dashbordet kan blinke eller ikke lyse innimellom.

Er det noen som vet om dette kan kjøpes separat?

Eller er det noen som vet om et brukt som jeg kunne kjøpt?

Mvh Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som har noe til salgs eller vet om noen delebiler?

VW forhandleren mente jeg måtte kjøpe alt komplett med dekslet over og kretskortet under, og selvsagt til en sinnsyk pris :shake

I tilfelle noen lurer på hva jeg mener så legger jeg ved et bilde i håp om at det hjelper :-)

091609005.jpg

Endret av Reffer
Bilde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delenummeret står på kretskortet (1J0 919 067 E)

Et google-søk på 1J0919067E ga meg dette treffet fra 2007. Av merkelappen ser man at delen kalles "LICHTLEIT" på tysk. http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=4786581

original-teile.de har denne delen til 68 Euro, men med et par ukers leveringstid. Husk at det kommer frakt og MVA i tillegg til denne prisen.

Jeg ville heller gått tilbake til møller med delenummeret og bedt om pris på kun kretskortet. Så lenge du har et delenummer de kan trykke inn i systemet sitt, får de opp en pris til deg. Jeg vil tippe den ligger på ca 1000-1100 regnet ut etter følgende formel:

Euro x kurs x MøllerFaktor = 68 x 8 x 2 = 1100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desverre var dette bare et eksempel bilde jeg fant som egentlig skulle passe, men det ser ikke akkurat slik ut da jeg demonterte og sjekket idag :hvaskjera

Legger ved et bilde som viser det kretskortet som sitter på min. Det er jo selvsagt annerledes. Har et klistremerke med nummer, men ingen som jeg får noe treff på så de er vel dermed ikke noen delenummer..

Noen som har noe tips?

kretskort.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den merkelappen har ikke noe som likner på et delenummer fra VW, nei.

Du sier du mistenker at det er dårlig kontakt et sted. Den konstruksjonen med det lille kretskortet vinkelrett på det store virker som et utsatt sted. Er det tegn til noe brudd i overgangen her? Evt. hvordan er loddingen til de fem posisjonssensorene(?) vi ser øverst på bildet?

Jeg antar også at det er flere komponenter på baksiden av kortet. Har du et bilde av den siden også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider