Gå til innhold

espsko: Moroprosjekt - Jaguar XJS V12, The Bosozoku Beast

Ranger emnet


espsko

Anbefalte innlegg

Har et lite moroprosjekt på gang, skal etter planen stå ferdig til DHB i Danmark første helga i juni. Plukket opp en 1989 Jaguar XJS V12 i England tidligere i vår, som er under bygging.

 

Tittelen på prosjektet sier vel det meste - Epic Jag: The Bosozoku Beast. Følg med på byggebloggen for oppdateringer, http://www.epicjag.no

 

Bodykit-from-hell2.jpg

Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for.

PCN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha! Har sitti å venta ei stund på at noen skulle lage seg en Boso bil her til lands.. og at det skulle blir en Jæggis i tillegg er jo bare ekstra lulz!

 

Blir kult å følge. Håper noen hardbarka Jaguar fans leser denne tråden, da blir'e haraball!

 

:hammer

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha! Har sitti å venta ei stund på at noen skulle lage seg en Boso bil her til lands.. og at det skulle blir en Jæggis i tillegg er jo bare ekstra lulz!

 

Blir kult å følge. Håper noen hardbarka Jaguar fans leser denne tråden, da blir'e haraball!

 

:hammer

 

På tide at det bygges en Boso i Norge, ja. At det ble en Jag var egentlig ganske tilfeldig. Eller, at det ble Boso av Jag'en var tilfeldig, opprinnelig var planen å bygge en burnebil med V12, men det baller jo litt på seg underveis som kjent...

 

Har fått litt oppmerksomhet rundt prosjektet internasjonalt, såvidt jeg har klart å finne ut blir det verdens første Boso-Jag, utenlandske biler ansees ofte som for verdifulle til at de bygger på dem i Japan, og spesielt biler som dette.

 

Så får vi se hva det blir til... Planen er ihvertfall som tegningen over, bilen står nå mattet ned og klar til bygging av fangere. Hvis noen har tips til billige og lange eksosrør med litt tykkelse hører jeg gjerne om det - må være rustfritt e.l. Koster jo en formue hvis man skal ha litt størrelse på det, og vi trenger 4-6 rør på 1,5-2 meter..

 

Har fått "litt" kjeft fra Jaguarmafiaen allerede, for å si det sånn... Hvis han engelske stakkaren vi handlet bilen fra visste hva vi skulle bruke den til hadde vi vel aldri fått lov til å kjøpe den.

Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for.

PCN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er tøft jeg at dere gjør ting med en bil som ikke mange her til lands har gjort tipper jeg :D

 

For rør kan du se på biltema om de har noe. Hvis ikke vet jeg at turbopower.no har rustfrie rør :)

 

Og for de som fnyser av dette har sikkert aldri tenkt på og gjøre noe som dette. Vekker oppsikt og er sinnsykt kult og se på! Selv om det er langt ifra praktisk :)

 

Blir og følge spent med her ja. :)

Peis på så blir det hur bra som helst :D

Det er bare to typer bilister på veiene: idioter som kjører langsommere enn meg, og de svina som kjører fortere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er tøft jeg at dere gjør ting med en bil som ikke mange her til lands har gjort tipper jeg :D

 

For rør kan du se på biltema om de har noe. Hvis ikke vet jeg at turbopower.no har rustfrie rør :)

 

Og for de som fnyser av dette har sikkert aldri tenkt på og gjøre noe som dette. Vekker oppsikt og er sinnsykt kult og se på! Selv om det er langt ifra praktisk :)

 

Blir og følge spent med her ja. :)

Peis på så blir det hur bra som helst :D

 

Såvidt vi har klart å bringe på det rene har det ikke blitt bygget noen Boso-Jaguar tidligere, noe sted i verden. Om det har, så er den ihvertfall ikke kjent på nett eller i Boso-miljøer i Japan, USA eller England. Skulle bare mangle at Norge får den første!

 

Praktisk er det ikke - men fangere og eksos skal kunne demonteres (relativt) enkelt for transport.

 

Takk for tips om Turbopower, de har bare 1 meters rør, men det kan funke i verste fall. Prisen var ihvertfall levelig.

Endret av espsko

Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for.

PCN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æ lurte litt på om Dere som snakker om boso bil kunne forklare va konseptet omhandler? prøvde og leite litt på google men fikk ikke helt klarhet i det annet at det tydeligvis dreier seeg om radikal styling?

 

Har skrevet litt om det her (engelsk): http://www.epicjag.no/?p=37

 

Kort sagt stammer det fra femtitallets motorsykkelgjenger i Japan, men har spredd seg til bilmiljøet. Gjengene skapte bråk, kappkjørte etc og viste seg fram med stadig mer aggressive og syke bodykits, eksos mm. Litt "størst er best"-tankegang her, den med heftigst ombygging vinner. Ikke alle har svære bodykits, men de fleste har syk eksos. I tillegg har de fleste utvendige oljekjølere, som er en detalj inspirert av 70-tallets racingbiler (også mange bodykits henter inspirasjon herfra).

 

Mye å forklare, kompliserte greier og mye historie her. Ganske fascinerende når man kikker nærmere på det og oppdager nyansene og forskjellene i de ulike stilene. Kort sagt er det tre stiler som alle ligger under bosozoku-begrepet, og bare én av dem byr på syke bodykits.

Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for.

PCN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår