Møllergutt Skrevet April 19, 2010 Rapporter Share Skrevet April 19, 2010 (endret) hei jeg føler meg lurt og utmyket av vegvesenet, det startet med at jeg ble stoppet på teknisk kontroll med feilene: -feil skilt lys -manglene deksel på bakfangeren -ulovlig sykkel stativ på bakluka fikset feilene og viste bilen på kontroll så det ble godkjent, samme dag da jeg skulle levere etterkontroll sedelen så spørte de meg om jeg har rullestol heis og fester, det hadde jeg ikke og svarte nei, da ba de meg vise bilen min for at det har blitt fjærnet, kjørte bilen min inn også sjekket de bilen min, men da begynte de å ta bilder av bilen min invendig og utvendig, de sjekket alt av belter og lys, de sjekket understellet og bremser, de sjekket ALT (til og med tok de bilen på vekt) fikk feil på støtdempere foran og eksos lekasje så jeg må vise det på kontroll igjen og betale 500kr for kontrollen har de lov til å gjøre det når de skulle bare sjekke om rullestol heisen og festene er fjernet? spørte vegvesenet det men han byttet tema og babla om noe annet takk på forhånd Endret September 20, 2010 av JChE ... Siter -Peugeot 306 (vrak) -Vw jetta(avskiltet/ble til isbil/vrak) -Mazda 323f (vrak)-Vw passat 1.8(bruksbil) -Opel Calibra(vrak)-Bmw 520 24v(Solgt) -Vw caravelle (vrak)-Vw passat 2.0(prosjekt/bruksbil) -Volvo 240GL(vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Møllergutt Skrevet April 19, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 19, 2010 foresten det er en caravelle 93 mod 2.4 diesel Siter -Peugeot 306 (vrak) -Vw jetta(avskiltet/ble til isbil/vrak) -Mazda 323f (vrak)-Vw passat 1.8(bruksbil) -Opel Calibra(vrak)-Bmw 520 24v(Solgt) -Vw caravelle (vrak)-Vw passat 2.0(prosjekt/bruksbil) -Volvo 240GL(vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet April 19, 2010 Rapporter Share Skrevet April 19, 2010 lol, de gjør som de vil, de heter jo trossalt STATENS vegvesen, mao ikke akkurat et kunnskapens episenter!;) Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet April 19, 2010 Rapporter Share Skrevet April 19, 2010 Satans Uvesen sa du? Jeg hadde nekta å betale enda ett gebyr. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirtonos Skrevet April 20, 2010 Rapporter Share Skrevet April 20, 2010 (endret) Ja, de har lov til å gå over hele bilen på nytt om de vil. Spesielt er de på jakt etter nye feil og de benytter som oftest sjansen til å undersøke bilen om de mistenker feil eller mangler. Jeg hadde nokk valgt å bite i det sure eplet og betalt for kontrollen, med mindre du har lyst til å kaste bort tid og penger på jurister. Husk at statsansatte er ufeilbarlige:pray (de innrømmer aldri feil):Devil: Dessuten har de bedere rettsvern enn de fleste diktatorer.:adolf: Endret April 20, 2010 av Mirtonos Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Møllergutt Skrevet April 20, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2010 men de byttet tema da jeg spørte om de stolene mine var godkjent som var ettermonterte, men de innrømmer aldri feil sier du? Siter -Peugeot 306 (vrak) -Vw jetta(avskiltet/ble til isbil/vrak) -Mazda 323f (vrak)-Vw passat 1.8(bruksbil) -Opel Calibra(vrak)-Bmw 520 24v(Solgt) -Vw caravelle (vrak)-Vw passat 2.0(prosjekt/bruksbil) -Volvo 240GL(vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahrer Skrevet April 21, 2010 Rapporter Share Skrevet April 21, 2010 Øhhm... Ja, de har lov til å SJEKKE bilen din når, hvor og hvor nøye de vil... De har full rett til å stoppe deg langs vegen, og der og da røske deg med til nærmeste kontrollhall og granske bilen din etter i sømmene. De har full rett til å innkalle deg til teknisk kontroll akkurat når de selv vil. Fiks det du må, og betal det det koster! Har du først kommet på kant med biltilsynet, så virker det som om mange av de ansatte der driver sin egen hevnaksjon mot deg etterpå, og gjør alt de kan for å gjøre livet ditt surt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cat Skrevet April 21, 2010 Rapporter Share Skrevet April 21, 2010 Bilen har kanskje vært en handicap bil før og ikke vist etter at den er blitt person bil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
1981ascona Skrevet September 20, 2010 Rapporter Share Skrevet September 20, 2010 staten biltrangsyn er det ikke mye å gjøre med... de er nazier på det å sjekk hvis de ikke er i godt humør:adolf: Siter 1981 Opel Ascona B (16v prosjekt) http://www.bilforumet.no/prosjektforum/260484-1981-ascona-b-16v-prosjekt.html GRETRAG 265 KJØPES - 47244118 alt av interesse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
commodus Skrevet September 20, 2010 Rapporter Share Skrevet September 20, 2010 jøssenavn faenmg det sykeste!! kukskaller...skal vanligvis bare sjekke det som er på mangellappen da men... hadde nekta og betale Siter 04 Opel combo 1.7di Opel rekord c caravan 1700 Vespa bravo vw golf 2.0i stv(skrotet) vw vento 1.9tdi(skrotet) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drinkmix Skrevet Oktober 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2010 Sålenge bilen din er istand har du jo ingenting å frykte. Ja, de har lov å sjekke den uansett når og hvor. Ansatte ved statens vegvesen beskytter seg selv under navnet, MEN de har hverken mer eller mindre makt utover det det som står i lovdata/kjøretøyforskriften og direktivene. Kan man disse kan man legge seg ut i diskusjon med de ansatte. Disse menneskene er aldri oppdatert på regler og lovverk så det er ingen problem å "ta" de om man vil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wickie Skrevet November 15, 2010 Rapporter Share Skrevet November 15, 2010 -manglene deksel på bakfangeren -ulovlig sykkel stativ på bakluka Hvordan så dette ut? Deksel på bakfanger??? Ulovlig sykkelstativ??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drinkmix Skrevet Desember 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2010 ulovlig sykkelstativ = dekker for skiltplata deksel på bakfanger = manglende hjørne på støtfangeren, skarpe kanter synlig og fare for myke trafikkanter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wildstyle Skrevet Desember 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2010 ulovlig sykkelstativ = dekker for skiltplatadeksel på bakfanger = manglende hjørne på støtfangeren, skarpe kanter synlig og fare for myke trafikkanter da for de jaggu meg ta å gi mangellapp til alle de 100 000 bilene som nå under disse snøtider har skiltet totalt dekket av snø og drit, 25% av bilene jeg har sett langs veien i det siste har uleslige skilt, et sykkelstativ er jo like vanskleig å ta av og på som snø og drit på skiltet. Statens Vegvesen gjer mye rart og da værste er at de har lov til det, siden de har monopol på slikt, skulle vært lagt ut på anbud det der =P Siter 1995 Honda Civic VTI Coupe (sommerbilen) http://www.bergen-gatebilklubb.no/forum/index.php?topic=1640.0 1986 Mercedez 190E 2,0 (bruksbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Desember 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2010 hahahaha Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg