coronet Skrevet April 20, 2010 Rapporter Share Skrevet April 20, 2010 Noen som vet hvor det kan gjøres i oslo / østfold området? Pris ? Tror det trengs da den bare virker i 5-10 min, slår den av en stund så på igjen og da blåser det kaldt igjen 5-10 min. Noen som vet om det er grunnen ? Takk for alle svar chrysler stratus 2.0 1998 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
commodus Skrevet April 20, 2010 Rapporter Share Skrevet April 20, 2010 fylle gass mener du vell? Siter 04 Opel combo 1.7di Opel rekord c caravan 1700 Vespa bravo vw golf 2.0i stv(skrotet) vw vento 1.9tdi(skrotet) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
coronet Skrevet April 20, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2010 fylle gass mener du vell? Ja gass Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
commodus Skrevet April 20, 2010 Rapporter Share Skrevet April 20, 2010 er antagelig tomt for gass ja...dette gjør vel di flest bilverksteder rundt om i landet? Siter 04 Opel combo 1.7di Opel rekord c caravan 1700 Vespa bravo vw golf 2.0i stv(skrotet) vw vento 1.9tdi(skrotet) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
coronet Skrevet April 21, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 21, 2010 Fikk dette til svar fra en i Oslo : Vi trykktester, går over koblinger/skjøter og ser etter mulige lekkasjer før vi vakuumerer og fyller gas. Dette er en prosess som tar 1-1,5 timer. Pris kr. 1750,-+mva. (2188,-) Syntes dette var en grei pris. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
commodus Skrevet April 21, 2010 Rapporter Share Skrevet April 21, 2010 ja er noe soånt det koster tror jeg! Siter 04 Opel combo 1.7di Opel rekord c caravan 1700 Vespa bravo vw golf 2.0i stv(skrotet) vw vento 1.9tdi(skrotet) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stusjelig Skrevet April 23, 2010 Rapporter Share Skrevet April 23, 2010 hmm.. .var litt vel drøy den tia, sist gang jeg var med å bytte gass trykk teste og hele greia tok max 1 time :S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cadkongen Skrevet Juni 22, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2010 Etterfyllte akkurat min 2005 BMW 3-serie hos en kuldeteknikker for 500,-. Etterfyllt og trykktestet på mindre enn 30 min. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Juni 22, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2010 r134-gassen(strengt tatt heter det kuldemedie, men hvem bryr seg) som brukes i moderne biler er svært flyktig, og siver lett ut av koblinger og pakninger. Derfor må man som regel etterfylle etter få år, uansett hvilken bil man har. Men så lenge man ikke har store lekkasjer, er dette fort gjort som cadkongen er inne på. Jeg har hørt at anleggene taper seg rundt 10% i året, og går opp igjen til full effekt etter ny fylling. Når det er veldig lite gass igjen, kobles kompressoren ut for å hindre skade, og anlegget vil ikke fungere. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DeVille Skrevet Juni 22, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2010 kommer også an på bruk. Viktig å bruke på vinteren også for å hindre at det siver ut. Siter "Who are you and why should I care?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Juni 22, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2010 kommer også an på bruk. Viktig å bruke på vinteren også for å hindre at det siver ut. ...på de bilene som tillater det ja. De fleste biler kobler ut ac ved utetemperaturer under 5 pluss, men noen biler har mulighet for tvangskjøring, for eksempel for å få vekk dugg. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas S Skrevet Juni 22, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2010 Kan anbefale Vianor :) Tok 30 min for service og gass påfylling. Koster 1200,- uten gass og kostet meg ca 600 for å fylle opp hele systemet. Mitt var helt tomt etter noen knekte rør :) Siter Mitt Galant Sport Prosjekt Mitsubishi Klubben Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
coronet Skrevet Juni 30, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2010 Jeg hadde nok gass og trykk (ned til komressoren) og kompressoren slår inn ,men ikke noe trykk ut ifra den.så komressoren er nok ødelagt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Juli 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2010 er det ikke mulig å kjøpe beholdere med gas? å skappe vakum for å fylle kan enkelt gjøres med en støvsuger faktisk -selv har jeg en dedikert vakums pumpe. Hvor mye gass kan være nødvendig for å fylle hele systemet forresten? synes det er veldig dyrt med over 2000kr for å etterfylle og sjekke systemet (blir å kjøre vakum og lese verdi på måleren i et par minutter? mest sansynlig). Hadde selv greid å gjøre det på halv timen enda jeg ikke driver med slik men kan litt om fin mekanikk og er hobby mekker :) hos meg har den begynt å fungere litt frem og tilbake og det er over et par år siden det ble påfylt :) Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fartstripa Skrevet Juli 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2010 Tviler på at du klarer å trekke anlegget ned i under 200 micron med en støvsuger... jeg tar 1200 kr pr fylling. Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg