Gå til innhold

ny bruker med diverse spørsmål om lykter, senk og stag :)

Ranger emnet

skodilac

Anbefalte innlegg

heihei.

jeg har da en skoda octavia 2002 mod 1,9tdi 4x4..

har eid bilen i 2 år nå, og kjørt ca 65k med bilen, og må si jeg er strålende fornøyd med bilen:)

nå da jeg endelig ser at jeg har råd til å gjøre litt med bilen tenkte jeg det var lurt å melde seg inn her for tips og triks, etter å ha lest en del fra før på forumet..

har ikke gjort noe med bilen bortsett fra å montere devileyes lykter med sort innmat og øyelokk.. er egentlig ikke så veldig fornøyd med lyktene, da jeg tror det hadde blitt finere med chrome lykter, men kanskje det bare er meg?:)

har bestillt 18" felger og justerbart senkesett idag, så var det bare å vente på posten;)

men så var det denne senkinga da.. ser på tidligere innlegg at man ikke kan justere bakhjulene nok etter senking, så lurer på om noen vet hvor man kan få tak i justerbare opphengsstag? eller tips til hvordan man kan lage egne stag.. vil jo ikke slite ut dekkene etter en mnd:p

Endret av henne
Mangelfull trådtittel...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående senking av bilen din. Det er ett problem på Octavia 1 4x4 at man ikke får justert camber. Og camberen blir helt feil ved senking. Jeg vet ar "skodaracing" har løst problemet på sin bil. Tror han endret på noen fester, og det er fortalt at det ikke skulle være så vanskelig.

Når det er sagt så har vel skodaracing litt annet syn enn oss vanlige dødelige på hva ordet "vanskelig" innebærer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved senking av 4x4 på Octavia 1 får du "BMW stuk" på bakhjulene,og hjulene slites ut fort.

Skal visstnok være mulig å skaffe justerbare stag til S3,ikke funnet dette enda selv.

Det jeg har gjort er å frese hullene i stagene litt avlange,dette gjøres da på begge stag (øvre og nedre begge sider) der de er festet ute ved hjulene. Er en del spenn i bakstillinga,så når bilen henger med hjula av bakken må de tvinges litt inn i nedkant mens de strammes.

Dette for å oppnå at hjulene står rett når bilen står belastet på hjulene.

Camber vinkelen grovjusterte jeg med et vater inntil hjulene før 4-hjulskontroll og justering av spissing.

:)

Endret av Skodaracing

2001 Skoda Octavia Elegance 1,8T 4x4, 1965 Buick Skylark 2dr HT,

1981/1982 Skoda 105L (prosjekt) http://www.bilforumet.no/skoda/215354-skoda-105-a.html

"Lille Gul" http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert/213207-kids-ride.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider