Gå til innhold

deres anbefaling/tips til fargekombinasjon + endringer på mitt prosjekt

Ranger emnet


merce-123

Anbefalte innlegg

har jo hatt et prosjekt i lang tid som det snart skal fortsettes på igjen, jeg trenger DIN hjelp for å få best mulig resultat, vurdert i mange timer hva slags farge jeg skal gå for og hvilken fargekombinasjon/stil jeg skal ha på felger, det jeg veit er at jeg skal ha 16" og litt retro felger som ikke koster skjorta, derfor legger jeg ut noen bilder og vil at DU skal gi meg tips til farge på bilen og felger, alt av interesse!

finner noen bilder dere kan bruke som utgangspunkt for deres versjon av en slik modifisert bil, krav er at bilen skal være lav og at dere finner en farge som kan bli kul, felger og slikt kan dere sette på etter eget ønske, men legger ut noen bilder av felger jeg vurderer. Har vurdert hvit(originalfargen), arctic silver, lilla metallic(ala time ekspress-lilla), bruk gjerne disse fargene i moden deres

mercedes-wagon-2_1024.jpg

 

TH-Line-3-tlg-18.jpg

 

kt4.jpg

 

På forhånd takk!

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Ble dårlig fornøyd med felgene på denne, de ble for store og malplaserte.. Fant ikke noe egnet bilde av disse felgene å bruke, var liksom ute etter å få til breiest mulig felger og litt passelig med dekkstrekk på dem.. Men det ble ikke helt bra. Får se om jeg får fikset det opp en gang jeg har litt tid til overs igjen.. Mulig en liten aning camber bak hadde gjort susen.

 

Men la ut bildene uansett, for fargene sin del.

Og etter min mening så har en hvit 123vogn potensiale for myye bøsere look enn noen annen farge. Skikkelig strøken hvit vogn med litt svarte kontraster inni grill og frontlykter kombinert med overdreven senk og feite hjul er bare lekkert..

Likbiler er vel for det meste svarte?!

Endret av Stig73CamaroZ28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 5 weeks later...
begge var jo porrige da! hvem av fargene skal jeg velge syns du/dere?

 

Får du tak i felger med gullsenter og skal ha gule tåkelykter ville jeg definitivt gått for en klassisk grovkornet flake i skikkelig 70talls stuk, med blålilla farge som skifter til rosa. Det ble ikke så dumt med hvitt tak heller faktisk.

 

Et alternativ til felger er gode gammeldagse helplatefelger i chrome med wirewheels innsatser i gull. Det er typiske felger som blir brukt på lowriders borti statene, sånne med tynne sykkeleiker liksom. (syns det gjorde seg meget godt med gull sammen med denne fargekomboen.)

 

Da tror jeg du vil ha en 123 som vekker oppsikt hos både gammel og ung.. :thumb

 

Men dette er kun forslag altså, ingen fasit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du sier noe der!;) jeg har skaffa felger allerede, antakelig de sjeldneste på samtlige biler som er på dette bilforumet, siden ingen merce-spesialister har sett slike;) som jeg har lagt ut på alle forum jeg er på.

 

16x8 og 16x9;) høyglanspolerte med sølv boltdeksel med svær kromma stjerne på, skikkelig retro, de ligner litt på lorinser, men med bredere kant. Trur det blir bra med dekkstrekk og 40 profil.

 

men er som sagt lakken jeg er nysgjerrig på, har funnet denne fargen som faktisk er en original mercefarge, klassisk lakk vil jeg påstå som jeg heller aldri har sett på noe 123, men det er jo en helt ny lakk for 2010 da så..

 

Mercedes-Benz_W212_E_250_CDI.JPG

Endret av merce-123

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du sier noe der!;) jeg har skaffa felger allerede, antakelig de sjeldneste på samtlige biler som er på dette bilforumet, siden ingen merce-spesialister har sett slike;) som jeg har lagt ut på alle forum jeg er på.

 

16x8 og 16x9;) høyglanspolerte med sølv boltdeksel med svær kromma stjerne på, skikkelig retro, de ligner litt på lorinser, men med bredere kant. Trur det blir bra med dekkstrekk og 40 profil.

 

men er som sagt lakken jeg er nysgjerrig på, har funnet denne fargen som faktisk er en original mercefarge, klassisk lakk vil jeg påstå som jeg heller aldri har sett på noe 123, men det er jo en helt ny lakk for 2010 da så..

 

Mercedes-Benz_W212_E_250_CDI.JPG

 

Var ikke dum den fargen der heller nei, det kan bli meget pent faktisk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår