Gå til innhold

Stjålet Audi RS6. Dusør fra Gjensidige [AD 95888 ]

Ranger emnet

Gjensidige

Anbefalte innlegg

Gjensidige Forsikring etterlyser en stjålet Audi RS6 2004 modell. Bilen ble stjålet fra Kanalveien 55 i Bergen i perioden 16. mars - 7. april 2010. Gjensidige er villige til å betale inntil 10 000 kroner i dusør til den som kommer med opplysninger som gjør at bilen blir funnet.

Opplysninger om bilen:

• Audi RS6 2004 modell. Sedan
  • Reg. nr: AD 95888
  • Sort farge

Bilder vil bli lagt ut innen kort tid.

Opplysninger kan gis til:

Utreder Eivind Sverdrup i Gjensidige Forsikring BA på telefon: 907 80 044 eller på e-post: eivind.sverdrup@gjensidige.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kudos til Gjensidige som faktisk oppretter en profil på Bilforumet å går ut med en slik etterlysning til bilfolk fra stort sett hele landet. Skulle ønske IF, og andre forsikringsselskap gjorde det samme..!

Tenk om alle fremtidige biltyverier ble postet på aktive forums som omhandler biler.. enten det er en gammel dame sin elskede Golf, eller gromme gatebiler, firmabiler, etc. Det er en bil, som ferdes langs veien, tross alt!

Føler det blir litt mer seriøst på denne måten, enn at hardbarka gutter kommer inn hit med truing om bank til vedkommende om de finner bilen, etc (Selvom det er nødvendig).

Skal holde utkikk der jeg ferdes, iallefall :)

- 04" VW Golf 5

x 98" Nissan N15 Almera

x 83" Audi 80 CL

x 89" VW Caravelle Coach

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sonixx, dette er vel ikkeno annet enn ren desperasjon hos gjensidige for å ikke gidde å utbetale sine kunder penger. 4Stk jeg kjenner sliter no helt jævlig om dagen med gjensidige fordi forsikringsselskapet gjør ALT dem kan for å ikke gjøre jobben sin! Hovedmistenkte er som altids eieren av kjøretøyet.

Møkkeselskap som driver offentlig svindel med støtte av staten!!!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sonixx, dette er vel ikkeno annet enn ren desperasjon hos gjensidige for å ikke gidde å utbetale sine kunder penger. 4Stk jeg kjenner sliter no helt jævlig om dagen med gjensidige fordi forsikringsselskapet gjør ALT dem kan for å ikke gjøre jobben sin! Hovedmistenkte er som altids eieren av kjøretøyet.

Møkkeselskap som driver offentlig svindel med støtte av staten!!!

I likhet med de andre selskapene. Er helt enig her DRFT-R Selvfølgelig fint hvis noen kriminelle blir tatt, men det er desverre ikke derfor det gies dusør. Det er rent økonomiske interesser som ligger bak. 10000 kr er vel ikke mer enn eieren av RS 6en betalte i forsikring i kvartalet (hvis han var mellom 40 og 50 år, ingen skader siste 30 år, egen garasje med alarm og 2000 km i kjørelengde, ingen sjåfør under 40 år, og eget vaktselskap til å passe på)

Dette burde vel strengt tatt komme inn under reglene for kjøp og salg for firmaer på forumet

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MOndeo takk!

Men gjensidige er faen terrorister av annen rang! Den jævla raptoren som ble stjålet på MIN gårdsplass som tilhørte en kompis, ble jo jeg hovedmistenkt, fordi den var hjemme hos meg..

enda fikk jeg en "høyt respektert " forsikringa agent til å komme hjem til meg og snuse rundt som en virkelig dum utgave av colombo!

Stilte meg en hel masse dumme spm, og ting og tang som hadde null med saken å gjøre, og at jeg i det heletatt hadde verktøy i garasjeverkstedet mitt, gjorde meg til den perfekte slaktern av et sliktkjøretøy! I D I O T!

Tror faktisk enda ikke han kompisenhar fått oppgjøret, det er nå et år siden. masse unskyldninger, dokumenter som er "borte" treg etterforskning, etc etc.

Nå om dagen har jeg en kompis som sliter som faen som ble påkjørt av en personbil. han kjørte mc, bilen kom ut av en p-plass fra butikk, smekka kompisen i sia!

Nå driver gjensidie og forfalsker papirer, tar inn vitner og forklaringer fra folk om aldri var til stedet, samt godkjenner bilder fra ulykkesstedet tatt av motparten på nattestid av såkalte "bremsespor" som aldri fant sted da politiet etterforsket da ulykken skjedde!

De de gjør nå er å støtte opp personbilen som gjorde noe galt. en totalt skadet sykkel som ble taksert til 75.000kr ble plutselig skadet for kun 9.000kr fordi gjensidige tok sia til motpartens forsikringsselskap..

det ble jo billigere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MOndeo takk!

Men gjensidige er faen terrorister av annen rang! Den jævla raptoren som ble stjålet på MIN gårdsplass som tilhørte en kompis, ble jo jeg hovedmistenkt, fordi den var hjemme hos meg..

enda fikk jeg en "høyt respektert " forsikringa agent til å komme hjem til meg og snuse rundt som en virkelig dum utgave av colombo!

Stilte meg en hel masse dumme spm, og ting og tang som hadde null med saken å gjøre, og at jeg i det heletatt hadde verktøy i garasjeverkstedet mitt, gjorde meg til den perfekte slaktern av et sliktkjøretøy! I D I O T!

Tror faktisk enda ikke han kompisenhar fått oppgjøret, det er nå et år siden. masse unskyldninger, dokumenter som er "borte" treg etterforskning, etc etc.

Nå om dagen har jeg en kompis som sliter som faen som ble påkjørt av en personbil. han kjørte mc, bilen kom ut av en p-plass fra butikk, smekka kompisen i sia!

Nå driver gjensidie og forfalsker papirer, tar inn vitner og forklaringer fra folk om aldri var til stedet, samt godkjenner bilder fra ulykkesstedet tatt av motparten på nattestid av såkalte "bremsespor" som aldri fant sted da politiet etterforsket da ulykken skjedde!

De de gjør nå er å støtte opp personbilen som gjorde noe galt. en totalt skadet sykkel som ble taksert til 75.000kr ble plutselig skadet for kun 9.000kr fordi gjensidige tok sia til motpartens forsikringsselskap..

det ble jo billigere

Om du har noe måte å bevise detta på bytter jeg selskap i morgen.

Man har jo ikke forsikring fordi man har så mye penger at man ikke vet hvor man skal gjøre av dem, man har det fordi man trenger de penga da ting faktisk skjer.

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå god erfaring fra gjensidige da bilen min ble stjålet, greit det tok litt tid, men jeg hadde mitt på det tørre, og følte meg ikke mistenkt.

Det er jo bare rett at de får tatt evt svindlere.

Men slike saker der de tekker ut i årevis, det er helt feil, og de bør skjerpe seg, det er forsøk på å lure seg unna.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HISAP:Det går nok begge veier tenker jeg, noen har det bra andre ikke.

Pr. dag har jeg EN bil forsikret hos dem, og der betaler jeg kun på en bil som står stille. har i grunn bare karosseriet på bilen siden resten er solgt i deler.

KUN fordi jeg faen ikke fikk forikret den noen andre steder.

Da jeg fikk stjålet sykkelen min tilbake i 2003, hadde jeg også et jævlig slit. der JEG ble mistenkeligjort, saken ble dratt ut for langt, og det var masse styr.

Et år senere kjøpte jeg en sykkel, som 3 uker etter kjøp ble meldt stjålet av forrige eier. Der ble jeg henta av snuten på jobb, lagt i håndjern, jeg satt på glattcella i 5 timer i påvente om avhør, sykkelen ble hentet hjemme hos meg, forrige eier som både solgte den (dette var en byttehandel forresten) og meldte den stjålet fikk hente den tilbake (ettersom sykkelen sto i farens navn)

den sykkelen ble da solgt PÅ NYTT igjen bare 2 uker senere.

Selv om han inrømte å ha solgt den til meg og meldt den stjålet. Kjøretøyet han fikk i bytte av meg hadde han ingen kjennskap til. Jeg fant en annonse på nettet der han selger sykkelen min for en latterlig lav sum bare for å bli kvitt den, denne ble printa ut og levert til politiet.

Denne samme personen har også hatt et STORT antall tidligere sykler som har blitt "borte".. Jeg ble renvasket hos snuten, men forsikringsselskapet svartelista meg. og når sykkelen til min kompis ble stjålet på min gårdsplass etter en grillfest var jeg mistenkt nr1.

Saken ang. kompisen som ble påkjørt kan settes i samme kategori som rettsaken i kongo. skulle ikke forundre meg om figuren som kjørte personbilen og kjørte på kompisen min har kontakter hos gjensidige!

det dukket plutselig opp et vitne som da er politimann av yrke. han kjørte visstnok bilen forran kompisen min og skal ha kommet med en hel masse påstander om situasjonen i ettertid, Denne politimannen og han som kjørte på kompisen min kjenner visst hverandre og er fra samma bygda her..!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All ære til forsikring selskapene som nå begynner å skjønne at de ikke finner biler ved å sitte på rævvva og stole blindt på at politiet gjør jobben sin. Hvliket de absolutt ikke gjør.

Dersom du tror at andre selskaper er bedre enn Gjensidige på dette området så tar du feil.

Når bilen min ble stjålet så kom det en IF utreder dagen etter. En forsikrings utreders første oppgave er å avsløre svindel, hvilket ofte er lett. Men utrederen som kom til meg var faktisk mer våken enn politet og sikkret seg et spor som utvidet politiets bevis.

Da politiet fikk somlet seg til å sende materiell til DNA analyse, og svaret kom mange mnd etter så nektet jo selvsagt tyven i fra Yttre Follo på at han hadde stjålet bilen og skyldte på at en kammerat i fra samme distrikt hadde plantet bevis imot han. Politiet ble da gjort kjennt med at If sin utreder hadde ytterligere bevis som dokumenterte at tyvens påstand ikke stemte. Saken var jo da klar for retten. Men da politiet ikke kontaktet utrederen, så gadd ikke utrederen heller ikke å kontakte politiet, og saken ble henlagt!!!!

Denne utrederen er med andre ord like ubrukelig som politiet. Han satte inn en etterlysning via VG....... :-( . Må si at dette forumet er 10 ganger bedre enn VG, så ja jeg synes denne utrederen har litt mer enn snitt arbeids lyst. For hver bil som ikke blir funnet så blir din og min polise dyrere!!!

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er trist at det tar omlag 2 uker fra et slikt tyveri (senest) er gjort til at man hiver seg rundt med informasjon. Typisk tyveri av Audi S og RS er slakt eller "Europa express" virker det som.

Uansett, av barmhjertighet har jeg lagt informasjonen ut på VW - Audi klubbens forum.

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår