Gå til innhold

BMW 518i E34 1991 M40-motor

Ranger emnet


freber

Anbefalte innlegg

Hei, har bilen som er spesifisert i tittelen og sliter med motoren.

 

Når bilen er kald og jeg starter kjøring, virker bilen helt normalt. Så snart bilen begynner å bli varm (nåla går over fra det blå feltet, beveger seg mot rødt) så begynner den å tulle.

 

Det som skjer er at den har problemer med å komme høyt opp i turtall og om man kjører jevnt "nykker" den og detter ned. Det kan nesten virke som om den kveles.

Jeg vet at det ikke er et problem med bensinpumpa, siden den er byttet for knappe 2mnd'er siden (og den var dyr). Samtidig byttet jeg bensinfilter.

Det er heller ikke et kondensproblem så vidt jeg kan se iom. at jeg har kjørt kondensfjerner 2 ganger, tett etterfulgt av å kjøre tanken tom til bilen har stoppet, så fyllt full tank og fortsatt hadd problemene.

Tennpluggene ble byttet nå nettopp også.

 

Noen idéer?

 

Ved kaldstart vil den ikke klare å komme seg forbi ca. 3500 omdreininger heller.

 

Edit: Legger til at om jeg lar bilen stå på tomgang til den er ordentlig varm før kjøring skjer dette sjeldnere, om ikke i det hele tatt under kjøring.

 

Den kan også stå på tomgang å "dette" på turtallet. Noen ganger har også motoren stoppet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ingen her som har noen idéer til hva jeg burde gjøre neste?

 

Kjører en tank med bensinsystemrens for å se om det blir noe bedre. Men tror jo dette er en tenningsfeil.

 

Er det mest sannsynlig at det er rotor og fordeler, eller bare pluggledningene.

 

Noen som vet hva som er korrekt motstand på pluggledningene i denne bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet som du beskriver ovenfor er vel det motsatte av mitt problem!, min jukser og sliter med akselerasjon når den er kald, men visst jeg kjører den skikkelig varm og starter motoren på nytt så er den "nokså" lik slik den skal være.

 

Vi byttet luftmengde måleren, plugger, bensinfilter, lamba sonde men fortsatt er bilen i samme stadiet. Håper vi begge får svar på vårt problem,

 

Stian.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... I dag opplevde jeg følgende med bilen...

 

Lot den stå å gå på tomgang etter at jeg startet den, kanskje en 15-20 min. Da jeg skulle kjøre var den nå godt over halvveis på temp. måleren, altså, god og varm. Så jeg startet å kjøre (kjølte seg ned til vanlig temp.) og da gikk bilen HELT flott... Kunne gi på på alle gir uten noen problemer.

Dvs. at det må være noe som fusker i varmeovergangen kanskje?

 

Noen som har noen idéer til hva som kan påvirkes og forårsake dette? :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår