quattromaniac Skrevet April 21, 2010 Rapporter Share Skrevet April 21, 2010 (endret) Da var tiden kommet for å lage min lille prosjekttråd:-) alt arbe er allerede gjort men orka ikke sitte å legge inn bilder en om gangen så samla alt til slutt.. mitt mål med prosjektet var å fremskaffe overlegen lydkvalitet samt tonnevis med kraft og jeg mener for mitt vedkommende at oppdraget ble vell utført.. si det dere vil om layout og utseende, men jeg var altså ikke ute etter et pønteanlegg som jeg kunne showe med.. skal man gjøre det slik blir det bare flere kompromisser, og dessuten er jeg ittno designer akkurat! men for all del! tar imot all ris og ros med takk:-) Det hele starta med litt titting på nett og smådrømming om en lydfølelse som om ikke gav RO i sjela, så skulle den ihvertfall etterlate seg en følelse av tilfredshet.. kom etterhvert snublende over disse her http://iceaudio.no/index.php?func=varer&vnr=19022 og basillen beit! Endret April 21, 2010 av quattromaniac Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quattromaniac Skrevet April 21, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 21, 2010 prøver å legge ut bilder her, men viser seg å være forferdelig klønete for antinerder som meg:s Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quattromaniac Skrevet April 22, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2010 (endret) da håper jeg at jeg har fått det til.. etter en liten stund kom jeg fram til at det var kun EN ting som kunne stoppe kvæle lysten til å blakke meg helt.. gi etter for trangen:-) og etter en hyggelig prat med min faste stereosjappe var frontsettet i hus! Endret April 22, 2010 av quattromaniac Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quattromaniac Skrevet April 22, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2010 (endret) her er altså bilen som skal få gjennomgå.. 1990 mod 300 24 te.. [/img] etter mye banning og småskader fikk jeg endelig plassert komponentene på ønsket plassering, og man må ikke glemme å takke Transmedia for flotte Pokèt sidelommer! Endret April 22, 2010 av quattromaniac Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quattromaniac Skrevet April 22, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2010 som dere ser her så er det ikke bare bare å få plassert disse mellombasserene! litt væl mye magnet som skal inn i døra, men å gi opp var ikke et alternativ, så fikk det til til slutt:-) [/img] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quattromaniac Skrevet April 22, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2010 delefiltrene var også i største laget, og fikk orkesterplass sammen med fører og passasjer på siden av midtkonsollen [/img] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quattromaniac Skrevet April 22, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2010 for å røske litt liv i disse såkalte råtassene bestemte jeg meg for å gå "hele veien" så det ble invistert i 2 stk focal fp.2.150... 400rms i 4 ohm på hver side av bilen burde holde stålkontroll på det meste! på venstre side av bildet ser dere den ene av de to.. den andre sto i bilen da bildet ble tatt ettersom dette prosjektet har vært litt av og på med div utstyr. [/img] [/img] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quattromaniac Skrevet April 22, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2010 og tro meg, det låter helt fantastisk! masse masse kraft.. dekker hele lydbildet og tvinger frem et glis i de aller fleste tilfeller tatt opp med telefon så bear whith me! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quattromaniac Skrevet April 22, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2010 deretter var det tid for litt forflytning av luft! bassen var i og for seg bra nok, men ettersom jeg hadde 2 stk focal utopia 33wx "liggende" var det naturlig å la de bli med i fellesskapet;-) [/img] som vist på et av bildene over så er det 2 stk Rockford T10001bD 2 kanalere som får jobben med å riste liv i disse.. ja, helt riktig! 4 forsterkere... planen er å mekke på et lite kraftverk av en dynamo under huven i sommer for å forsyne alle sammen, men foreløpig er det kun en 90A som får prøve seg.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quattromaniac Skrevet April 22, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2010 etter å ha grua meg noen uker satte jeg igang med kassa.. mye beregninger og alternative utseender ble vurdert, litervolum og refleksportens størrelse og hele sullamitten klarer jeg ikke selv, så sendte avgårde en mæjl til focal-france og utrolig nok gadd de å gi meg beregninger på en ferdig tunet kasse:-) 47 liter 10cm * 21,5 cm port.. heldigvis fulgte jeg med i geometritimene, så kassa skal være i henhold til disse spes. [/img] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quattromaniac Skrevet April 22, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2010 så var det tid for pussing, sliping og hulltaking i kassa.. ikke spesielt mer å si om det [/img] silikonering og demping [/img] [/img] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quattromaniac Skrevet April 22, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2010 trekking.. helt vanlig trekk fra biltema [/img] og vips, ferdig:-) tjims ikke ta riklig med kobber.. kablingen skal gjøres EN gang og det riktig! [/img] [/img] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quattromaniac Skrevet April 22, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2010 så var det bare ut av de gamle kassene og inn i den nye.. de gamle kassene var trukket med vinyl og beriket med polstring under trekket for å gi en svulmende effekt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quattromaniac Skrevet April 22, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2010 ekte vare! [/img] [/img] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quattromaniac Skrevet April 22, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2010 så var den ene inne og det begynner å ta form.. [/img] og vips, så begynte det å SNØ! utrolig hvor mange stygge gloser du kan produsere på kort tid [/img] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg