Gå til innhold

ZyNTeX 92mod Audi 80 2.3E Quattro Trim, styling og anlegg. Langtidsprosjekt

Ranger emnet

ZyNTeX

Anbefalte innlegg

Ja du synes vel det du. Hehe.

Skal gjøre litt småting med den også, men ikke noe stort. Har liggende ett felgsett til den og senkesett. Ellers så blir det litt lakkering av deler og kanskje soting av vinduer. Foruten dette så blir den solgt når Audi'n er klar for veien igjen.

(Den blir solgt innenfor familien, da min lillesøster har oppkjøring i November og trenger bil)

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja aller helst i følge hun som vil ha Opelen. Håper nå på å få den ferdig lenge før den tiden, men ting koster desverre penger.

Er ikke gratis å eie hus heller :/

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javisst er det genialt! Det holder kostnadene nede hele tiden ;)

Det er jo ikke noe hemmelighet at hvis man skal bygge bil så er det best å holde seg til Opel eller Ford når det kommer til delepriser, for dem er lave! Audi derimot og sikkert Mercedes også er igrunn altfor dyrt, men hver sin smak ;)

Til Mercedes så er det jo bare å handle i Tyskland. Gjelder jo alt annet også da men. Uansett så er det ganske komfortable MB priser i Tyskland.

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan prisene er på MB i Tyskland veit jeg ikke, men veit i hvertfall at deler til Audi er rimelig billigere der borte enn her i landet.

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat vært ute og montert fordeler og noen gamle pluggledninger. Har bestilt nye, så da er det bare å vente på disse.

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 months later...

Ting har ikke stoppet opp her. Har bare ikke hatt tid til å gjøre noe med bilen. Det har resultert i at jeg har satt den bort til det lokale verkstedet for å få den på veien fortest mulig. Så da får man bare håpe at dem får den i orden fort, sånn at jeg får begynt å bruke bilen snart :D

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...

Bilen står hjemme på gårdsplassen.

Verkstedet fikk gjort alt dem skulle, untatt å finjustere tenning. Det viser seg at det var en skade på den nye toppakningen, så kjølevæske renner ut mellom topp og blokk. Da blir det til at toppen må av igjen, plansliping og montering igjen. Så får jeg vel finjustere tenninga selv etter hvert.

Dette blir litt nedprioritert akkurat nå, da jeg må ha ny styling til civicen min, etter at både front og bakfanger ble knust på Fredag.

I tillegg så er det jo årsavgifter, forsikringer og alle andre faste utgifter denne mnd, så da får Audi'n bare stå litt til. Må også bytte frontrute og sele på sjåførplassen før den i det hele tatt kan bli kjørt på eu kontroll.

Mye utgifter på gang akkuat nå da.

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...

Sitter å venter på ny toppakning i skrivende stund. Har kjøpt ny stålpakning av Velox Motor, så venter på at denne samt grenrør skal dukke opp i postkassa. Regner med dette skal komme ganske så fort nå, da Velox sa dem forventet utlevering allerede Fredag den 22/6.

Har uansett fått gjort litt i mellomtiden. Fått av toppen, så den er klar for kontrollmåling, montert ny frontfanger og fått kjøpt og montert "nye" 18" AZA felger. Felgene passet bra til bilen, men er misfornøyd med høyden på den ennå.

Bilder.

20130616_210724_zps0cc7789a.jpg

20130702_235541_zps6f4f3748.jpg

20130702_235327_zpsc11c7be7.jpg

20130702_235311_zps3cbeff2a.jpg

20130702_235308_zps85b40b88.jpg

20130702_235249_zps8dc8479c.jpg

Det ser ut til at framhjulet sitter veldig langt frem. Dette er bare fordi hjulet står med litt sving til høyre.

Frontfanger er ikke skrudd fast, men festet løst på klipsene i skjermen. Skal festes ordentlig i morra om været er med meg og formen er litt bedre. Trenger også ny spreder på venstre side. Får se om jeg bestiller nytt sett i løpet av mnd evt. Akkurat nå er det viktigere ting å få gjort, foruten disse.

Her er forresten ett par bilder av bruksbilen min inntil videre.

20130619_155042_zps15bfe943.jpg

20130619_155056_zpsa007242b.jpg

mms_img46397_zps7c388249.jpg

mms_img46398_zps37cdbacd.jpg

I mellomtiden mens vi venter på deler til begge bilene så får vi drikke litt XS Power Drink, som forøvrig kommer på det Norske markedet ila ett par mnd :D

Can't wait to that happend!

20130607_220804_zps192b8a0b.jpg

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringe Velox i morra og spørre hvor det blir av delene mine. Hadde vært morro om jeg kunne fått kjøre Audi'n til Gatebil neste helg!

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider