Gå til innhold

ZyNTeX 92mod Audi 80 2.3E Quattro Trim, styling og anlegg. Langtidsprosjekt

Ranger emnet

ZyNTeX

Anbefalte innlegg

Ser jammen bra ut. :D

Fortsett sånn! :D

Jo takk. Prøver så godt jeg kan. Ble visst ikke gjort mer i dag. Ble sittende å finne forskjellige guider som Quattro73 har laget ang 8v 10v og 20v motorene til Audi. Glemte helt av tiden og nå er det jo mørkt ute. Så da får jeg fortsette i morgen. Da har jeg i hvertfall noe å glede meg til ;)

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg sett litt på tomgangsproblemet. Det eneste jeg har funnet så langt var ett hull på toppen av gummibelgen. Hadde ikke stort å tette hullet med, så satt bare inn en skrue der. Det var i hvertfall ikke nok. Hullet er nok noe som er originalt, men kan ikke fatte og begripe hva som skal sitte der.

Men om tenninga er helt feil innstilt så skal den jo ikke gå på tomgang i det hele tatt. Men på den annen side så feiltenner den ikke så utrolig mye vil jeg tro, for det smeller ikke i potta eller noe. Får se litt på det senere i dag. Akkurat nå er det pause frem til legetimen min.

Stay tuned people...

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting jeg lurer på. ABS lampa mi lyser konstant. Dette ble slik etter ulykka for 2 år siden. Har ikke sett så veldig mye på dette før, så jeg kikket litt på det i dag. Alle følerne ser hele og fine ut og jeg har børstet av støv og drit rundt dem, men likevel så lyser lampa. Har du noen forslag til hvordan man kan feilsøke på ABS, sånn at jeg kan finne ut av om det er føler eller noe annet som kanskje kan ha tatt kvelden Quattro73?

Du kan bruke ett måleinstrument (Fluke) og kople dette til sensorledningene (still inn på diodetest, husk polaritet). Når hjulet roteres skal det komme pulser ut når sensoren er ok. Sjekke en og en sensor om gangen.

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg sett litt på tomgangsproblemet. Det eneste jeg har funnet så langt var ett hull på toppen av gummibelgen.

Bilde?

Men om tenninga er helt feil innstilt så skal den jo ikke gå på tomgang i det hele tatt. Men på den annen side så feiltenner den ikke så utrolig mye vil jeg tro, for det smeller ikke i potta eller noe. Får se litt på det senere i dag. Akkurat nå er det pause frem til legetimen min.

Blir aldri riktig å justere tenning på en motor som av andre årsaken ikke vil gå på tomgang. Det du kan gjøre er å starte motoren og få en til å holde den i gang. Deaktiver ECU og still tenningen på 15-20 grader fØD om du klarer å holde liv i den på ca 1000 omdr.

Bilforumet.no
Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Quattro73: Det er hydrauliske løftere. Er ikke noe tikking i di nye ventilene mine. Stikker ut nå og tar bilde. Legger det inn om noen minutter ;)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er bildet tatt og klart for å legges inn. Hullet som går inn i selve rommet i gummibelgen er markert med rød ring. Den gule er tydeligvis tett, da jeg ikke kan føre en skrutrekker så veldig langt ned der.

DSC_0172.jpg

Noen forslag om hva som skal være der?

Endret av ZyNTeX

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bruke ett måleinstrument (Fluke) og kople dette til sensorledningene (still inn på diodetest, husk polaritet). Når hjulet roteres skal det komme pulser ut når sensoren er ok. Sjekke en og en sensor om gangen.

Heter dette måleinstrumentet Fluke? Hvor får man evt tak i dette? Har kun kjøpt multimeter. Veit ikke om dette kan brukes jeg?

Forresten, hvor mye koster verktøyet Vag 2084? Får man kjøpt dette på f.eks Biltema eller er det noe man må kjøpe på Møller hvis man ikke lager selv?

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir aldri riktig å justere tenning på en motor som av andre årsaken ikke vil gå på tomgang. Det du kan gjøre er å starte motoren og få en til å holde den i gang. Deaktiver ECU og still tenningen på 15-20 grader fØD om du klarer å holde liv i den på ca 1000 omdr.

Klarer ikke å holde liv i den under 1000rpm. Må evt gi litt gass så den kommer over 1500 tror jeg. Turtelleren har helt plutselig sluttet å virke. Skal se på dette litt senere i dag. Tror det kan være en ledning eller noe under rattet, for problemet kom etter at jeg byttet ut spilleren i bilen. Måtte koble opp igjen alt sammen, da den eller di som har drevet der før meg har klipt alt av ledninger og drevet på egenhånd. Så da ble det ny ISO kontakt i bilen ;)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heter dette måleinstrumentet Fluke? Hvor får man evt tak i dette? Har kun kjøpt multimeter. Veit ikke om dette kan brukes jeg?

Forresten, hvor mye koster verktøyet Vag 2084? Får man kjøpt dette på f.eks Biltema eller er det noe man må kjøpe på Møller hvis man ikke lager selv?

Fluke er et merke, et vanlig multimeter duger :)

Møller selger VAG 2084, tror den koster rundt 600,- Lag et selv ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gul/rød plastpropp.

Har aldri hatt noe slik på denne plassen. Ikke til den gamle motoren heller. Men kan dette være grunnen til at den ikke går på tomgang?

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fluke er et merke, et vanlig multimeter duger :)

Okei. Da veit jeg det. Men, så grønn som jeg er på elektronikk så aner jeg ikke hva jeg skal sette dette multimeteret på for å måle etter strøm. Har aldri brukt noe slikt som dette før jeg.

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider