Gå til innhold

ZyNTeX 92mod Audi 80 2.3E Quattro Trim, styling og anlegg. Langtidsprosjekt

Ranger emnet


ZyNTeX

Anbefalte innlegg

Åja, sånn ja. Joda, gikk greit det. Har ny time den 5/4 for da går sykmeldinga mi ut. Regner med å bli sykmeldt på nytt en mnd da. Har vært sykmeldt siden 28/12-10 jeg nå. Så da har en tid til å skru bil i hvertfall, selv om jeg savner å jobbe igrunn.

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, tilbake til multimeter og ABS. Kan dette gjøres når bilen ikke er i gang? Bare koble det på og snurre rundt hjulet? Hvis det ikke er noe indikasjon til noe pulsstrøm så er sensoren gåen?

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg kikke litt på dette nå. Har fått festet ett klips som holder øvre og nedre del av luftfilterboksen sammen. Det er jo mærmest umulig å komme til rundt om der jo. Klarer ikke å presse disse klipsene på slik det er nå. Men uansett, finner ikke noe form for luftlekkasje noen steder. Går det ann å holde litt turtall på motoren og sprute på litt startgass? Vil den da øke noe mer på turtall enn det jeg holder gassen inne for da'?

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det ann å holde litt turtall på motoren og sprute på litt startgass? Vil den da øke noe mer på turtall enn det jeg holder gassen inne for da'?

Tviler på at startgass vil påvirke turtaller nevneverdig, men det skader ikke å prøve.

Gikk motoren skikkelig før du demonterte og tok ut motoren?

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk motoren skikkelig før du demonterte og tok ut motoren?

Det er vanskelig å svare på. Den motoren som satt i bilen har varmskåret seg etter at jeg kjørte den etter ulykka. Sjekket ikke hvordan det hadde gått med radiator eller noe, så dette gikk ikke bra. Den motoren jeg har i nå kjøpte jeg av Arnulf Paulsen fra Vazelina. Stort sett alt som tilhører motoren kan man si er fra delebilen på huggeriet.

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har ikke fått gjort noe mer med bilen den siste tiden desverre. Trenger hjelp for å finne ut av hva det kan være som gjør at den ikke går riktig. Begynner å lure på om tenninga står såpass feil at den ikke vil gå på tomgang i det hele tatt.

 

Har heller ikke hørt noe mer fra politiet ang felgene som ble stjålet. Regner forsåvidt med at dem henlegger saken etter hvert, men har sett meg ut 3 forskjellige felger som kan passe bilen min. Hva tror dere om disse typene?

 

8X17" ET38 Har ikke fått pris på disse ennå, men dette er fra M.A Wheels i Oslo. Noen som forresten har erfaring med dem?

Audi808x174x108ET38MAWheels.jpg

 

De to neste felgene er fra ett firma i det store utland. Nærmere bestemt http://www.dubmeister.co.uk

 

Keskin KT4 9X17 ET 25

KeskinKT49X17ET25.jpg

 

Steffan RS II 9,5X18 ET15

SteffanRSII95X18ET15.jpg

 

Hvilke tror dere hadde passet best? Mellom Onsdag og Fredag får jeg en ny mail fra M.A Wheels med flere felgalternativer om dem har noen flere som passer bilen min. Dem må bare tømme containeren først.

 

Stay tuned people...

Endret av ZyNTeX

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De nederste hadde nok rigget bra på bilen din. Fint med bred polert kant :)

 

Er enig med deg ang felgkant ja. Men er noe usikker på om jeg evt skal beholde dem i alufarge eller om jeg skal få pulverlakkert eiker og innerdelen av felgen. Usikker på om det blir pent med hvit, så sort er vel kanskje ett bedre alternativ?

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg forresten fortalt at jeg for en tid tilbake kjøpte meg komplett skinninteriør til Audi'n? Uansett, dette skal sendes bort til rensing og farging i morra. Kan ta bilder av dette i morra sånn dem står nå, også får dere bilder etter at det har vært inne til behandling. Hadde egentlig ikke tenkt å bruke dette selv. Hadde tenkt å selge det videre, men så lenge jeg fikk en så god pris som jeg gjorde på rens og farging så bestemte jeg meg brått for å beholde det og sette det inn i Audi'n :D

 

Driver fortsatt å sliter med tomgangen på bilen. Finner ikke ut hva det er for noe som gjør at den ikke går på tomgang.

Quattro73@ Kan man ikke rett og slett bare sette på tenningslampen for å se hvor mye grader fortenning den er innstilt på nå, uten at man starter den? Kan vel ta av f.eks ett par pluggledninger, sånn at den ikke starter, og da videre bare vri på fordeleren til den da evt tenner på 16 grader. Eller må man absolutt drive å styre med diagnosekontakter og "kortslutte" hjernen?

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du kopler til en tenningslampe så får du den sikkert ikke til å fungere når motoren ikke har høyere turtall enn det starteren klarer å gi. Har prøvd dette før uten hell, kommer bare et blink i ny og ne, ikke noe å bli klok på.

Motoren skal fint klare å gå på tomgang selv med 20 grader feil tenning. Om rotor peker mot merket i fordeleren så er du innenfor det området motoren skal svive på tomgang. Har nettopp satt på ny topp på min 2.3E, en topp temmelig lik din. Når jeg monterte fordeleren så satte jeg den med rotor mot merket i fordeleren og startet opp. Motoren startet umiddelbart og holdt jevnt ca 700 omdr på tomgang. Kjørte motoren varm og sjekket tenningen, den var 5-6 grader ETTER ØD! Stilte den til 16 grader fØD og motoren gikk finere og ikke med så hard gange. Det jeg vil frem til er at om motoren din ikke går på tomgang så er det noe annet som er feil, ikke tenningen. Setter du fordeler som på bildet under (når veiv i ØD) så er du temmelig nær den tenningstidspunktet du skal ha. For meg høres det ut som at motoren suger falskluft, men du sier du har sjekket alt dette? Hvordan var tetningene rundt dysene på din? Du har ikke lekkasje på slangen til dysene (air shroud)?

 

fordelerNGAAR-1.jpg

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekket alt rundt gummibelgen og alt ser bra ut der. Får vel nesten plugge av øvre del av innsuget i morra og se på dysetetningene. Fikk bekreftet av K.J at dette som regel ikke følger med i monteringssett for hverken topp eller bunndel. Så må evt kjøpe disse av han. Det er jo ikke umulig at det er der feilen ligger heller. Får se på dette i morgen og evt ringe K.J så jeg får kjøpt disse. De koster sikkert ikke så mange kronene regner jeg med. Eller så kan jeg nå alltids kjøpe dem på Meca eller noe når jeg først skal til Gjøvik i morra.

 

Om det ikke er her feilen ligger så tror jeg det at jeg skal ta av gummibelgen og gå ver den enda en gang til, så jeg er HELT sikker på at den er i orden. Forresten, er det noe fare om det ikke er helt tett på slangen fra veivhuset og opp til gummibelgen? Nå har ikke jeg luftlekkasje der, men vil bare være sikker på hvor det IKKE skal være noe lekkasje ;)

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår