Gå til innhold

ZyNTeX 92mod Audi 80 2.3E Quattro Trim, styling og anlegg. Langtidsprosjekt

Ranger emnet

ZyNTeX

Anbefalte innlegg

Begynte så svært å skulle montere toppen i stad. Måtte visst gi opp det, da forskjellige deler jeg trenger plutselig ikke er der dem ble lagt. Så da får jeg kjøre meg en tur og hente noen nye deler da.

Mangler boltene som holder nedre del av innsuget til toppen og temp-sensor, da denne har blitt ødelagt under frakten til Velox Motor. Dette er greit nok min skyld, da jeg ikke tok den av før sending. Heldigvis så har jeg ett par delemotorer liggende, så det skal da være mulig å finne delene jeg trenger der.

Har ikke begynt å montere short shift kit'et ennå. Venter litt med det, da det i all hovedsak er viktigere for min del å få motoren i orden først.

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bolter til innsug er nå ordnet og satt på plass. Det eneste som gjør at det stopper opp nå er at jeg ikke finner igjen momentnøkkelen min. Begynner å mistenke at den har blitt stjålet. Har sett på ny på ebay. Her er en liten filmsnutt fra youtube om den.

Hva tror dere om den? Var ikke så gal pris på den heller. 160$ eller rundt 950,- + det den norske stat skal ha.

Må vente til Januar med å bestille denne, da jeg som mange andre er blakke nå pga julegaver og ekstra mye god mat man ikke spiser så mye av ellers i året.

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skal kjøpes, bare jeg får inn igjen litt mer penger. Lurer fælt på hvor det har blitt av den gamle momentnøkkelen min. Den var greit nok ikke av nyeste sort, men den fungerte da.

Omtrent slik ser den ut.

1980_c1980_Torque_wrench_140ft-lbs_1936m-kg_nominally_14-20in_5in_socket_drive_Craftsman_44641_WF_Sears_dtl.jpg

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble slik at jeg gikk for en Audi jeg også nå :P Haha! Audi A4 1,9 TDI ifra 1996 ;) Med gåen turbo da :( Men fikk med en som funka! :D Gjorde jeg det rette valget nå eller? 8-) Som eg seiar: TYSKE BILÆR, E GODE BILÆR!

Joda, du valgte riktig merke. Synd du ikke gikk for en med quattro men. Da hadde du hatt en kjempemorsom bil. er enig ang påstanden din. Tyske biler er gode biler ;)

Bare pass på å se etter foringer i forstillinga så. A4 fra 1996-2000 er kjent for dårlige forstillinger. Noen er greit nok heldige, mens andre får dem det kan være mye tull med. Om det skulle vise seg at du må bytte ut noe foringer etter hvert så vil jeg anbefale deg å se etter powerflex foringer i stedenfor. Dem holder mye mye lenger og har vel 10års garanti om jeg ikke husker feil.

Det kan hende Quattro73 har noe formening om dette også, men veit ikke om han er tilgjengelig nå om dagen. Kan hende han er på jobb. Før eller siden skriver han sikkert ett innlegg her inne, når han får tid ;)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er som du sier at det er noe problemer med A4'en ifra den tiden, og det samme med Passaten også! Men ang turbo'en som jeg må bytte ut så må jeg vel se etter slark før jeg monterer den, og det koster vel flesk for en brukbar enn, eller hva?

Så da blir vel A4'en stæsja opp litt etterhvert, så går det meste av pengene i Golf'en som en prosjekt med G60 motor :-) What do u think about that!? Kan produsere masse Cola med den vettu, hahaahahha!!!!

Opel Astra '99 1,6 16v

Tyske bilær - e gode bilær!

FOSEN MOTORSPORT CLUB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FOSEN: Jeg er ikke så veldig kjent med G60 motorer, så kan ikke uttale meg så mye om dem. Ang turbo så skal den være tight og fin. Du kan spare mye penger på å kjøpe turbo på Ebay. Bare hold deg unna kinaturboer så ;-)

Glenn Are: Bilder kommer etter hvert som jeg får gjort mer. Tror ikke det blir noe i dag, da det er middagsselskap hos min lor og stefar etter jobben. Men kan hende jeg prøver å få montert short shift allerede i morra. Da skal jeg få knipset noe bilder vettu ;-)

Beklager eventuelle skrivefeil. skriver på min Galaxy S II, da jeg er på jobb.

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nemmen, har du laddet mobilen? :P

Åjada. Til syvende og sist måtte jeg gjøre det. Måtte ha den klar for arbeidsdagen i dag, så jeg hadde musikk i ørene :P

Har nå fått hentet denne berømte og mye omtalte momentnøkkelen min. Det viste seg at den lå i Sierra'n min som står hos en kompis av meg, så i morra blir det å strekke toppen nedåt blokka og se om jeg får sett på short shift opplegget med det samme jeg er i gang.

2011-12-27204903.jpg

2011-12-27204909.jpg

2011-12-27204926.jpg

2011-12-27204917.jpg

2011-12-27204922.jpg

2011-12-27204935.jpg

2011-12-27204932.jpg

Den er forøvrig til salgs for en nette sum av 3478,- til den rette entusiast. Disse er det sikkert ikke så veldig mange igjen av, og om 100år så er den nok antikk og vel så det :P

LØP OG KJØP!

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha! På min står det ikke biltema, etter det jeg veit. Håper for guds skyld at du ikke tok "salget" alvorlig. Aldri verden at den er verdt så mye :-P

Ferdig på jobb kl 14:00 så rundt 14:30 begynner jeg vel med motoren i dag. Har også sett på nye dysetetninger, da det viste seg at dette var grunnen til at motoren ikke gikk på alle 5 til å begynne med. Dette blir kjøpt og betalt til neste uke.

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider