Gå til innhold

ZyNTeX 92mod Audi 80 2.3E Quattro Trim, styling og anlegg. Langtidsprosjekt

Ranger emnet

ZyNTeX

Anbefalte innlegg

Såvidt jeg kan se på bildene dine så har du kun en ledning i den hvite diagnosepluggen. Du kan da i såfall ikke kople deg til med diagnoseapparat på din bil, men må lese ut feilkoder på "gamle måten".

Det ser ut som du har rett ja. Er nok bare en ledning i den hvite pluggen.

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjelper ikke og bare kjøpe OBD du må ha passord os stuff for og laste ned informasjon til OBD husker dette fra når jeg var på utplassering på verksted der dei hadde fått en helt ny OBD ;)

Det skal være mulig å få dette til å fungere. Får kjøpt diagnoseverktøy i Norge også til en rimelig penge. Tror Quattro73 evt kan skrive noe mer utfyldende info om dette om han orker, da jeg ikke har så veldig god greie på dette.

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal laske mellom minus i den sorte pluggen og normalt gul ledning i den hvite pluggen

Hvordan finner jeg evt ut hva som er pluss og minus? Kan man få ødelagt noe eller kortsluttet noe om man gjør dette feil? Tenkte da på minus i den sorte pluggen.

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan finner jeg evt ut hva som er pluss og minus? Kan man få ødelagt noe eller kortsluttet noe om man gjør dette feil? Tenkte da på minus i den sorte pluggen.

Du måle først for å være sikker. Normalt er jord (minus) brun av farge i den sorte pluggen. Om noe blir ødelagt dersom du kopler feil kan jeg ikke svare sikkert på, men jeg ville i alle fall ikke gjort det. Er heller ikke tenkt til å forsøke for å finne ut om det går bra eller ikke ;)

Har du kun en ledning i den hvite pluggen? Farge?

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjelper ikke og bare kjøpe OBD du må ha passord os stuff for og laste ned informasjon til OBD husker dette fra når jeg var på utplassering på verksted der dei hadde fått en helt ny OBD ;)

På de håndholdte for VAG så trenger man ingen koder eller nedlasting for at det skal fungere. BTDT mange ganger :)

Bilforumet.no
Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg prøvd å starte Audi'n. Første forsøk var uten hell. Det ser ut som det er bra med oljetrykk, for måleren går rett til værs med en gang (5 bar). Bra med strøm på batteriet også. Kjøleveske er det også på bilen, selv om dette ikke har så mye å si bare for å starte og stoppe den.

Quattro73: Det ser forresten ikke ut som jeg har denne gule check lampen i dashbordet. I så fall så lyser den ikke når jeg setter på tenninga. Har du noen forslag? Abs lampa lyser uansett om abs er skrudd på eller av. Hvor på kalipteren sitte disse sensorene? Tror at det antageligvis kan være sensoren på høyre side foran, da det er der bilen fikk smellen etter avkjørselen. Finnes det noen måte å finne ut på om sensoren er i orden eller ikke?

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På bmw'n kan du koble ledninga fra selve sensoren og måle med et multimeter der. Mulig dette går ann på din også? Bare en tanke:)

Deter like før den starter nå. Hadde ikke hektet på coil ledningen, og gadd ikke se på det akkurat der og da. Driver med den nå :)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som eit bra prosjekt =) Må bare få den i gang nå før snøen forsvinner!! =P

Like før nå tror jeg :) Så fort den starter så er det klartr for 4hjulskontroll og eu-kontroll. Så kan jeg hente skiltene hos BT :D

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Quattro73: Kan du svare meg på hva disse to ledningene er til, og om dem står riktig? Evt om det har noen praktisk betydning?

Ukentledning.jpg

Endret av ZyNTeX

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Quattro73: Det ser forresten ikke ut som jeg har denne gule check lampen i dashbordet. I så fall så lyser den ikke når jeg setter på tenninga. Har du noen forslag? Abs lampa lyser uansett om abs er skrudd på eller av. Hvor på kalipteren sitte disse sensorene? Tror at det antageligvis kan være sensoren på høyre side foran, da det er der bilen fikk smellen etter avkjørselen. Finnes det noen måte å finne ut på om sensoren er i orden eller ikke?

Om du ikke har den lampen i instrumentpanelet så gjør som på bildet under.

Diagnosekopling.jpg

ABS-lyset skal som nevnt før lyse om ABS er slått av, ellers ikke. Sensorene står i en hylse i lagerhuset, peker mot tannkransen på drivknuten.

Bilforumet.no
Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Quattro73: Kan du svare meg på hva disse to ledningene er til, og om dem står riktig? Evt om det har noen praktisk betydning?

Ukentledning.jpg

De to ledningene er til temperaturbryteren (som de er koplet til), kan ikke koples feil da det kun er en bryter. Denne skal være fastskrudd på en brakett som er festet helt bak på toppen. Holdes fast av muttrene til toppdekselet. Termobryteren starter kjølevifta om temperaturen i motorrommet blir høy.

Bilforumet.no
Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider