58-T1 Skrevet April 23, 2010 Rapporter Share Skrevet April 23, 2010 En kompis har en 6 år gammel Forester som har gått 80000km. Nå har den fått skjørtebank, og importøren mener han må bytte motor. Det vil de ha 60000kr for. Er det normalt at en bil som har fulgt originalservice må bytte motor etter 80000km? Finnes det noen andre måter å løse dette problemet på, enn å bytte motor? Siter 2003 Passat TDI 2008 Golf TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awosubaru Skrevet April 26, 2010 Rapporter Share Skrevet April 26, 2010 Jeg hadde tatt kontakt med Subaru og hørt hva som må gjøres. En skal da ikke måtte bytte motor etter 80000km hvis servicer etc er fulgt!!! Min 99modell forester turbo har gått 175`km uten problemer... Men blir det motorbytte burde han høre med http://www.pureracing.no først. Kan helt sikkert gi en god pris på motorbytte. :) Siter 1999 Subaru Impreza Type R EJ26 2011 Subaru Legacy 2011 Nissan Pathfinder X - 1999 Subaru Forester "Type R" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd Næss Skrevet Mai 1, 2018 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2018 Jeg hadde massive bankelyder i min Forester i oppvarmingsfasen når jeg kjøpte den. Trodde det var skjørtebank men lyden forsvant når motoren ble varm. Tidligere hadde jeg en Volvo 240 og den hadde gjengrodde forbrenningskamre med svært høy kompresjon som følge. Dette motvirket jeg med 98 oktan bensin og en normal porsjon Tripak samt 1/3 E85 hvilket burde gi et oktantall på omkring 102... Det kurerte Volvoen 100% Jeg gikk over til 98 oktan bensin på Subaruen også og har brukt den endel til tung tilhengerkjøring og nå går den helt fint. Ser ut til at sota som hadde bygget seg opp i forbrenningskamrene gjennom årene, har blitt brent ut. På 98 oktan bensin hører man at motoren har et langt roligere støybilde når man presser den litt på lavt turtall på motorvei. Satte også inn motorvarmer hvilket betyr noe både på lyder i oppvarmingsfasen samt lavere bensinforbruk. Min Subaru har gått 182000 kilometer og motoren har ingen ulyder lenger. (Jeg vet at bankesensoren skal regulere for tenningsbanken men det finnes grenser for hva den greier å justere seg bort fra, blir kompen alt for høy så ser det ut til at det blir tenningsbank uansett.) Hvis din Forester går bra når den er varm så kan du jo prøve høyere oktantall samt endel heavy tilhengerkjøring for å rense ut sot som igjen kanskje kan befri deg for forbrenningsstøy. Er ihvertfall verdt et forsøk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.