Gå til innhold

Skrekkhistorier fra bilbransjen!

Ranger emnet

Jeppe

Anbefalte innlegg

Heisann.

Satt her en dag og tenkte på at det er så mange useriøse forettninger innen bilrekvisita.

Her er en skrekkhistorie jeg har opplevd, les den det er verdt det. Kom også med egene historier.

Jeg ringte vestfold styling og tuning utpå høsten -03. Ville sette inn seter og seler i corradoen min. Det var ikke noe problem sa de og jeg tok derfor opp et lite lån og kjørte inn dit.

Ole Bryde driver stedet etter det jeg har skjønt. Han lurte på om jeg kunne betale forskudd, første og siste gang jeg gjør det iallefall! Bestillte også baklykter og chip, og betalte.

Jeg skulle på et treff på Nordbyen en uke etter og bilen skulle være fredig til da ble jeg lovet.

Ringte 2 før treffet, var ikke ferdig. Dagen før, var ikke ferdig. Dagen med treff, var ikke ferdig, men den skulle på tro og ære være ferdig på mandag, altsammen.

Kjører inn på mandag for de tok ikke telefonen. Der stod bilen min utenfor, uten seter og ingen var på jobb.(Bor bare i Larvik, en tur til Sem er ikke å forakte!) Men Ole ligger ikke på latsiden, Han hadde nemlig tatt setene mine i innbytte, og de hadde han rukket å sette inn i sin bil. Ikke dårlig!

Kjørte inn dagen etter, og bilen stod på samme sted, men det var iallefall folk der.

Ble lovet bilen den samme kvelden, tok det med en klype salt. Da jeg skulle dra så jeg en bulk i frontfangeren min. De hadde rygget i bilen min sa de. (Det måtte jeg finne ut selv, bra å ikke fortelle det med en gang det skjedde, Seriøse folk!) Skulle ordne bra pris på en ny fanger ble vi enige om. Bilen ble ferdig dagen etter. Dvs. Setene og selene, chippen var øderlagt og baklyktene hadde ikke kommet, men de skulle komme uken etter.

Ringte inn 2 uker etter og da de fortsatt ikke hadde kommet ville jeg ha igjen pengene mine, det kunne bli vanskelig sa han. Tro det eller ei, men der er her problemene startet. Jeg reiste inn dit og forlangte pengene mine tilbake. ”NÅ BØR DU PASSE DEG FØR JEG TILTER PÅ DEG” sa han. Men Ole er en grei fyr og kunden har jo alltid rett ikke sant det Ole? Skulle få pengene inn på konto innen en uke. De kom ikke (overasket?) jeg ble ikke det. Var ikke han som styret med det sa han. Og han hadde heller ikke ansvar for bulken i fangeren min heller, det kunne jeg spørre hvem som helst om. DERE KJØRTE INN I MIN BIL! Hvor dum kan man være, det er vel min skyld da. Useriøse kødd! Dette skjedde i oktober, jeg kontaktet advokat i Januar. Har ikke hørt noe.

Vil bare advare mot VESTFOLD STYLING OG TUNING. Noen er kanskje fornøyde, men skal ikke alle være det da? Sånne ting som det her sakl jo ikke skje!

VS&T må gjerne komme med sin side av saken. Som om det skulle vært en! (han kaller seg vs&t på forumet)

Andre som har skrekk historier?

*_Silver Corrado_*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg leverte min bil til et pug-verksted på Voss for å skifte dekk (de var billigst :P ) De brukte 3,5 uke på dette, og innimellom var det innbrudd i bilen, og jaggu tok de betalt for å fikse dette.. Selv om bilen sto ulåst utenfor da... :( Endte opp med 18000 i utgifter (11000 i nye felger og dekk, men allikevel)...

Bilforumet.no
Super Moderator

- 04 VW Golf TDi
- 94 VW Golf Vr6
- 92 Honda Accord altforlat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

** VESTFOLD STYLING OG TUNING **

Legges inn i min "aldri handle derfra" .txt fil.

Rett ved siden av Autospar.

Jeg handlet fra Autospar en gang, forhåndsbetalte.. ble lovet varene sent samme dagen som betalingen.

Tok vel 2 måneder med mail&tlf masing før noe dukket opp, og fikk feil deler (Altså billigere deler enn det jeg hadde betalt for)

Retur porto måtte dekkes selv (for feil varer, mulig det kanskje er sånn men burde ikke vært slik)

Veit mange som liker Autospar, greie priser å sånn, og de fleste får varene raskt ettersomjegharskjønt, men jeg gidder ikke å prøve en gang til.

Det viktigste for meg er kundeservice.

Rask sending, god kontakt på spørsmål, så pris.

Her er tråden jeg lagde for å få ut frustrasjonen i ang. denne episoden.

http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=15097&highlight=autospar

FORZA MOTORSPORT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med ZerX her...... Betal aldri på forskudd!

Hadde samme helvete med Powerzone en gang jeg bestilte Scorpion-anlegg til Corradoen. Tok laaaang tid med masse mail og telefoner. Forbanna kjedelig, men de ordnet heldigvis opp for seg.

Jeg betalte kun for bakpotta.

Jeg fikk resten av anlegget, Grill fra Rieger + K&N filter som plaster på såret.....

Når det gjelder Ole så hadde jeg litt kontakt med han da jeg var VW-frelst. Han lovet mye, men hadde det kun i kjeften!

Styr unna VS&T!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er fælt at det ikke skal kunne gå ann å forskudsbetale når man blir lovet på tro og ære at det skal gå i boks..så oppfører man seg slik!

må si meg enig med alt dette snakket om vestfoldstyling! aldri handla der, og kommer aldri til å gjøre det! Jeg var med jeppe bort engang, og maken til userriøs sjappe tror jeg man skal leite lenge etter. Og hva slags kundebehandling er dett da? De ber jo om å bli grilla blandt folk i bilmiljøet! :mad:

jeg stemmer for at VS&T kan komme seg inn på forumet igjen og gi dems side av saken til jeppe kanskje? hadde vært interessant og se dem bortforklare denne.... jeg vet at denne historien er sann da jeg kjenner Jeppe godt... ;)

(legg merke til at jeg ikke henger ut ole!!! men bedriften! dette er ikke ment som personkritikk!) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonaldo

Enig med ZerX her...... Betal aldri på forskudd!

Hadde samme helvete med Powerzone en gang jeg bestilte Scorpion-anlegg til Corradoen. Tok laaaang tid med masse mail og telefoner. Forbanna kjedelig, men de ordnet heldigvis opp for seg.

Jeg betalte kun for bakpotta.

Jeg fikk resten av anlegget, Grill fra Rieger + K&N filter som plaster på såret.....

Når det gjelder Ole så hadde jeg litt kontakt med han da jeg var VW-frelst. Han lovet mye, men hadde det kun i kjeften!

Styr unna VS&T!

Dette viser vel at de som er litt større i markedet kan klare å ordne opp for seg, selv om det ligger en tråd under 'Opplysningen' som gjerne forklarer det annerledes.

Uansett, AST i her i Bergen har faktisk jeg veldig god erfaring med, der tar de betalt for halvparten på forskudd, du får også en kvittering på det du har betalt, klarer han ikke skaffe delene får du igjen pengene dine. Har ihvertfall funket slik med meg.

Noen positive opplevelser bør vel kunne trekkes inn også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd å maile de folka en sdel ganger, men får bare feilmeldinger..... Noen som har flere værstinger enn autospar, gtech, caprizone (som jo har vært på TV2 hjelper deg......) og vs&t? Kom med utfyllende info, det fortjener de.... Forskuddsbetaling eksisterer ikke i mitt vokabular. Kjøper man noe betaler man når man for det.

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by vwgolf2

jeg har ingen personlige skrekkhistorier..bare positive..fra autospar faktisk. jeg handler derfra hvis jeg skal ha noe, og det kommer ALLTID 3 dager etter bestilling! aldri opplevd noe annet...

Fordi du handler de tinga som autospar er NØDT til å lagerføre hvis de i det hele tatt skal ha grunn til å ta telefonen. Det de selger er også ofte under enhver kvalitetsstandard, og gutta som jobber der har INGEN peiling på ting som går utover hvorvidt en 90 fanger passer på en 1990 modell Golf.

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider