Gå til innhold

Lekkasje blokkvarmer

Ranger emnet


slitenvolvo

Anbefalte innlegg

Det vil jeg nå si at varierer fra bil til bil. Jeg tok ut en fra en AE92 Corolla med 4A-GE motor og flyttet over i en EP82 Starlet 2E-E. Den lakk litt i meste laget per døgn, men ny "o-ring" kostet usaklig mye da den kun er å få som en del av et kit med den vinge-mutterstrammebolten i midten. Den var det noe guffe eller gammel pakning på, så jeg skrapte rent og tøt på noe silikon jeg fant i en skuff.

 

Skulle til å ta ut elementet og finne på noe med gjengetape eller finne en tykk vanlig rund o-ring, men det gikk seg nok til da kon-ringen trøtnet opp og fikk gått seg til.

 

Jeg monterte en splitter ny en i ei Volvo rødblokk, den trooor jeg hadde tettering. Men på et par gamle blokkelementer jeg har pellet ut av gamle volvoblokker har enten bare hatt klemtetning/presspasning eller så satt oringen igjen i blokka.

 

Noen har denne omvendte vingemutter-bolten i senter som kan lekke. Andre har bare en klemmeanordning utvendig. Fortell gjerne hva dere fant ut og hva slag bil/motor og defa/calix/annet.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår