Hisap Skrevet April 24, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 24, 2010 Vi har Sydvaranger A/S her oppe hvor man kan jobbe skift. 2 uker på, 3 uker av om jeg ikke husker helt feil. Der er det store dumpere du kan kjøre i alle fall.. Er du flink får du jobb sier de. Men kirkenes er nok ikke den mest attraktive plassen i Norge da.. Om man jobber 2 uker på, 3 uker av så er det jo samme hvor i landet man jobber :thumb Men disse dumperne, er det noe man må ha C(E) på? Siter '09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+ '09 Can-Am Outlander MAX 800 XT '09 Yamaha YFM350R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet April 25, 2010 Rapporter Share Skrevet April 25, 2010 haha.. kirkenes ja. der vil jeg ikke sendes i likkiste engang! Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hisap Skrevet April 25, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 25, 2010 haha.. kirkenes ja. der vil jeg ikke sendes i likkiste engang! Om man jobber 2 uker på, 3 uker av så blir det jo nesten som å jobbe på platform, har jo i tilleg slekt i Hammerfest som jeg ikke har besøkt på evigheter så der kunne man slått 2 fluer i en smekk. Er begrensa med arbeid rundt jizzheimstraktene vettu, kun prestisjeprosjekter her nede, men om du veit om et lokalt grustak eller lignende som trenger noen så får du si ifra! :thumb Siter '09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+ '09 Can-Am Outlander MAX 800 XT '09 Yamaha YFM350R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansien Skrevet April 25, 2010 Rapporter Share Skrevet April 25, 2010 En ting jeg glemte a nevne er IKKE forvent at du far sponsa ce lappen! folk vil heller ansette folk med lappen og erfaring enn a tape penger pa en som vil ha lappen gratis Mange bedrifter som har ansatt folk uten CE lappen og som er fornøyd med arbeidstakeren så er sjansene store for at dem nettopp spanderer lappen på deg. I bedrifta hvor jeg jobber så gjør de det etter 3-4 år, om du ikke alt har lappen. 2 uker på, 3 uker av om jeg ikke husker helt feil. 2 uker på og 2 uker av Siter '09 Ford Ranger '91 Mazda 323 GTX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Taslesen Skrevet April 30, 2010 Rapporter Share Skrevet April 30, 2010 Jeg tok M2,M4 og M6 i forsvaret men slet veldig med å finne noen som ville ansette. Og de som hadde ledige stillinger som Maskinfører, ønsket å ansette en med erfaring. Vanskelig å oppbygge seg noen som helst form for erfaring når ingen vil ansette :( Min drømmejobb er faktisk å få jobb som gravemaskinfører( IKKE LE :P ) men etter ett halvt år ga jeg opp. Men vurderer å ta meg en liten runde rundt igjen ;) Men en ting kan jeg si deg når du setter igang med sertifikatene, DU KOMMER TIL Å KOSE DEG GLUGG IHJEL :d!!! Siter 84 Opel Kadett E cc 92 Audi 80 2.3E 86 Toyota Hilux 2.4 (non Turbo) "And yes! I would like some Pie with that!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hisap Skrevet April 30, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 30, 2010 Jeg tok M2,M4 og M6 i forsvaret men slet veldig med å finne noen som ville ansette. Og de som hadde ledige stillinger som Maskinfører, ønsket å ansette en med erfaring. Vanskelig å oppbygge seg noen som helst form for erfaring når ingen vil ansette :( Min drømmejobb er faktisk å få jobb som gravemaskinfører( IKKE LE :P ) men etter ett halvt år ga jeg opp. Men vurderer å ta meg en liten runde rundt igjen ;) Men en ting kan jeg si deg når du setter igang med sertifikatene, DU KOMMER TIL Å KOSE DEG GLUGG IHJEL :d!!! Nå har jeg heldigvis eget firma å kunne påta meg småjobber for å bygge kompetanse. Har merka at alle kun er ute etter noen som er erfaren og ingen bedrifter tørr å satse på nytt blod nå om dagen :anger: Siter '09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+ '09 Can-Am Outlander MAX 800 XT '09 Yamaha YFM350R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sondre W Skrevet April 30, 2010 Rapporter Share Skrevet April 30, 2010 Om man jobber 2 uker på, 3 uker av så er det jo samme hvor i landet man jobber :thumbMen disse dumperne, er det noe man må ha C(E) på? det vet jeg faktisk ikke. Går reparatørlinjen så har ikke fått vite all verdens om akkurat det, men kan høre med de på mandag Siter - 2005 Saab 9-3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ekren Performance Skrevet Mai 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2010 begynn og kjør knuseverk, er koselig det ;) Siter - Volvo 240 Turbo Intercooler 90 mod 400hk prosjekt.. - Volvo 740 Turbo Intercooler 89 mod Mvh //Kristian Ekren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansien Skrevet Mai 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2010 begynn og kjør knuseverk, er koselig det ;) Og hinsides ensformig og kjedelig i lengden. Men er jo en god erfaring å ta med seg videre Siter '09 Ford Ranger '91 Mazda 323 GTX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hisap Skrevet Mai 1, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2010 begynn og kjør knuseverk, er koselig det ;) Prøver å finne noe slikt, men ikke akkurat mye på markedet nå gitt. Om noen har noe tips om hvor man burde lete / noen å ringe, si ifra! Siter '09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+ '09 Can-Am Outlander MAX 800 XT '09 Yamaha YFM350R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahrer Skrevet Mai 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2010 Helt ærlig, hvis du på død og liv har planer om å bli maskinfører på heltid, så er det enten å begynne en ringerunde, eventuelt faktisk en oppmøterundre. Ellers så får du scanne igjennom NAV og Finn på stilling ledig innen den bransjen. De fleste søker etter "erfarne maskinførere" men ikke la deg skremme av det. Skriv søknader konstant. Faktum er at dersom du lærer deg triksene, og skriver en god nok søknad, så blir du i 90% av tilfellene innkalt til intervju, uansett hvor lite kvalifikasjon og relevant erfaring du har. Så er det opp til deg selv å prestere bra på intervju! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hisap Skrevet Mai 2, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2010 Helt ærlig, hvis du på død og liv har planer om å bli maskinfører på heltid, så er det enten å begynne en ringerunde, eventuelt faktisk en oppmøterundre. Har allerede tatt en ringerunde, er noen som er litt på glid og har fått tilbud å jobbe litt på si hos 2 stk avåtil, men ikke noe 100% enda. Skal ta en runde rundt på alle kontorene da jeg har fått beviset i hånda, mye lettere å presentere seg i person en over et stk ark. Siter '09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+ '09 Can-Am Outlander MAX 800 XT '09 Yamaha YFM350R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen. Skrevet Mai 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2010 Husk på at selvom man tar C/CE lappen, og for å bruke det som yrke, eller tjene penger ved å frakte ting, så må man ha et yrkessjåfør kurs i tillegg. Det varer 280timer for de under 23, og er 180timer de som er 23 og oppover. Det ble innført i oktober 09 tror jeg. Jeg driver å tar C lappen nå, og ble meget skuffet når jeg ble informert om det. Og kurset blir bare holdt 4 steder i Norge(sålangt), og koster mellom 35 og 40 tusen.. Siter '95 SAAB 900SE '83 SAAB 99GL Prosjekt http://www.bilforumet.no/prosjektforum/236833-jorgen-saab-99gl-stroken-lav-lav-lav.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*Volvo*Er Maskin deT Skrevet Mai 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2010 Mårn du! haru null peil fra før elle? haru tenkt til og sitte i et brudd og øse stein/laste biler? Du har utallige mye ting og velge mellom innenfor dette. folk som er i bransjen lærer ikke unna til hvem som helst har jeg fått inntrykk a. Mye og velge mellom! Siter ække det farlig det a? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet Mai 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2010 Helt ærlig, hvis du på død og liv har planer om å bli maskinfører på heltid, så er det enten å begynne en ringerunde, eventuelt faktisk en oppmøterundre. Ellers så får du scanne igjennom NAV og Finn på stilling ledig innen den bransjen. De fleste søker etter "erfarne maskinførere" men ikke la deg skremme av det. Skriv søknader konstant. Faktum er at dersom du lærer deg triksene, og skriver en god nok søknad, så blir du i 90% av tilfellene innkalt til intervju, uansett hvor lite kvalifikasjon og relevant erfaring du har. Så er det opp til deg selv å prestere bra på intervju! for all del.. men jeg tror at det trikset med å skrive BRA søknad har nadanullnix å si når du først blir innkalt og første fyren spør deg om er...... Hvor mye har du kjørt graver før??.. øøøøøøøøøøøøøøhm.. nei joda.. holder på å ta sertifikat nå. Takk! Vi ringer deg! (get the fuck arre'here) Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.