Gå til innhold

fulloggal: Peugeot 205 - trenger kjærlighet (langtidsprosjekt)

Ranger emnet

fulloggal

Anbefalte innlegg

Først vil jeg bare si at selv om jeg kaller meg fulloggal, så kommer jeg aldri til å drikke og kjøre samtidig. Bare så dere vet det :p

Jeg er 17 år, og bor i Bergen. Kjøpte en Peugeot 205 av en kar her i februar. Har stått til nå pga at jeg ikke fikk ta den hjem før jeg hadde solgt ene motorsykkelen. Men nå er den hjemme!

Fikk taueadvarsel på den, så da ble mamma litt mer medgjørlig :p birthday

Den har stått lenge, så en del plukk regner jeg med at det er. Ser faktisk ikke så gale ut ved første øyekast, så vi får se om den har noen overraskelser på lur til meg da ^^ :p

Kjøpte bilen for 1500 kroner. Han skulle egentlig ha 2000 for den, men siden startmotoren ikke virket, alarmen var død og han ikke fant batteriet til den skulle jeg få den for 1500.

Da fikk jeg lånt batteriet til broderen, og prøvde å starte. Ødelagt startmotor? Virket helt fint den! Og alarmen? Den virket også. Var en nøkkel som ikke var vridd om i motorrommet. Sto med hodet nedi der, og vridde om. FY søren… Holdt på å skremme livet at meg selv! Så, vi kan konkludere med at alarmen virker også.:thumb

Mangler bare et batteri. Og luft i det ene dekket. Noen som har et batteri i Bergen? Skrik ut!

Planer innvendig:

- Tørke og vaske seter og trekk.

- Fjerne interiør i bilen, å lete etter rust.

- Fjerne den rusten jeg finner.

- Vaske resten av bilen innvendig. Da med seter ol. ute av bilen.

- Sette inn nytt stereoanlegg. Kassettspiller er litt ut :p hehe!

- Tette takluke. Hvis det er den som lekker da. Eller så må jeg finne ut hvor det lekker, og tette det som må tettes.

Planer utvendig

- Fikse opp i låser, da noen av dem er litt bøg.

- Vaske bilen – blir sikkert ikke noe av uansett, men setter det nå opp :p

- Fjerne rust.

- Fikse vinduer. Tror ”hengslingen” på de er ødelagt. Elvinduer :D

Planer for motorrom

- Vaske.

- Få inn batteri.

- Sjekke at alt er som det skal.

Må jo selvfølgelig se og teste ut ting når du har fått noe nytt. Det skulle jeg også!

Men først måtte jeg grave frem bilen. Det var en jobb i seg selv, for den snøen som falt i vinter var det ikke akkurat lite av.

Sto i nesten to timer og gravde. Men jeg fikk den frem til slutt!

Her er noen bilder:

DSC01154.jpg

DSC01155.jpg

DSC01156.jpg

Så var det å få den hjem. På grunn av taueadvarselen, så fikk jeg lov å ta den hjem før jeg solgte sykkelen. Men jeg måtte dytte den -.- :adolf:

200 meter eller noe, og jeg fikk ikke lov å kjøre den rett opp bakken. Men jeg og crazyclomp her på forumet "dyttet" den hjem seeeeint en kveld. Så nå står den på tunet :D

Her er litt bilder fra i dag. Hadde ikke husnøkkel, så da satt jeg i peugeoten i en time å ventet på mamma...

Har gått langt ja. 2560470km

DSC01219.jpg

Denne skal byttes! :D

DSC01220.jpg

Den posen er boss fra hanskerommet.

DSC01221.jpg

Ok? Bare til å kaste :)

DSC01222.jpg

Boss i baksetet:

DSC01223.jpg

Stått lenge ja?

DSC01224.jpg

Fant noen ark på solskjermen. Litt mugg og fukt eller?

DSC01226.jpg

DSC01227.jpg

Aviser for å trekke vekk litt vann.

DSC01233.jpg

Bedre på andre siden :)

DSC01234.jpg

Her må noe gjøres...

DSC01230.jpg

DSC01231.jpg

Se hva jeg fant! Filler til garasjen :p

DSC01225.jpg

Bulk i døren. Ikke førsteprioritet akkurat.

DSC01228.jpg

Reservehjulet. Siden det andre er punktert eller noe. STYGGT!

DSC01229.jpg

Random bilde ^^

DSC01232.jpg

Ja, den har stått under et tre :(

DSC01235.jpg

Motorrom:

DSC01237.jpg

DSC01236.jpg

Tror ikke dette er et bra tegn. Tomt for vann :(

DSC01238.jpg

Endret av fulloggal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Fin start på et prosjekt:) Dette kan bli gromme biler, iallefall med litt rallystuk;) Har det vært opp til meg, har bilen fått hvite felger, skvettlapper, klistermerker og tusenmetringer:D

Grattis!:D

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sicarlse

hadde også slik bil i et år:) overraskende god å kjøre:P

hadde masse custom dørpaneler og slikt til 6.5høytaler samt egen pod til diskanten der speiljusteringa er:) gøy å bygge stereo i denne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...