spurv Skrevet April 24, 2010 Rapporter Share Skrevet April 24, 2010 Hos meg syns jeg denne fungerer så som så, synd den virka kraftigere i min gamle 99modell.. Uansett, jeg hører en slags surkling i rørene til AC anlegget, er det for lite gass i det kanskje? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MR_Simba Skrevet April 24, 2010 Rapporter Share Skrevet April 24, 2010 Der er et lite filter i røret en plass. Denne var køllsvart med meg da jeg skifta. Endringen er drastisk. Etterfyll gjerne i samme slengen, koster ikke mye. Mener det var ca 1000,- jeg betalte sist. Siter VW Polo 1996 1.4SOLGT Audi A6 2001 2,5QTDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
heljo Skrevet April 24, 2010 Rapporter Share Skrevet April 24, 2010 må du tappe AC-anlegget for gass for å bytte det filteret? er ikkje fornøgd med klimaen lenger, den brukar lang tid på å kjøle ned bilen, må nesten gire ned og få litt turtal på motoren før lufta blir kaldare. Og det kan jo nesten virke som eit tett filter. Du huskar ikkje meir kor det filteret stod? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MR_Simba Skrevet April 24, 2010 Rapporter Share Skrevet April 24, 2010 Du må ut med gass og olje mener jeg å huske. Det filteret står i røra ganske nært der du har pollenfilter. Du ser nok røra til gass der en plass. Fikk vel noe av samme problemet som du, måtte ha turtall for å få kjølingen litt effektiv. Men dem skifter både olje,gass og filteret for rundt 1000,- Er verdt et forsøk :) Siter VW Polo 1996 1.4SOLGT Audi A6 2001 2,5QTDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beinet1 Skrevet April 24, 2010 Rapporter Share Skrevet April 24, 2010 Hei, Virker kjølingen dårlig, så er det som oftest lite gass på annlegget. koster rundt 1500 å få tatt en gassfylling på et kurrant verksted. Ellers så sitter det et tørkefilter i systemet som noen påstår skal byttes hvert 5 år, men blir veldig sjeldent skiftet. Dette er en aluminiumsboks på størrelse med en halvliter som sitter under luftfilterboksen et sted. Ellers så er det en strupeventil i systemet som sitter i samme røret som en fyller på gass, rett under pollenfilteret. Jeg opplevde at denne gikk tett og annlegget virket så og si ikke. Jeg fikk da en surklelyd som var veldig merkbar i det første minuttet etter at jeg stoppet motoren. Kompressoren kan jo også være en feilkilde om denne beynner å bli slitt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spurv Skrevet April 24, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 24, 2010 Hmm.. satser på at kompressoren som kun er 5 år ikke har røki. Satser ført på at det kun er gass som mangler, det fyller jeg gratis så si ;). Men filteret kan det også være, se om jeg skaffer meg et slik. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zefiro Skrevet April 25, 2010 Rapporter Share Skrevet April 25, 2010 til info finnes det ikke gass på et ac anlegg . men kjølemedium .. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spurv Skrevet April 26, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2010 Det stemmer... R134 oftest mener jeg å huske. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
heljo Skrevet April 26, 2010 Rapporter Share Skrevet April 26, 2010 Men R134a er jo gass! Det er eit kjølemedium, og når det ikkje er under trykk, er det væske, men i eit AC-anlegg er det under trykk, ergo gass. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zefiro Skrevet April 27, 2010 Rapporter Share Skrevet April 27, 2010 Tetrafluoroethane, when compressed as inside gas duster cans, is a clear liquid which boils when exposed to room temperature står vel ganske klart her. er en flytende væske når den er under trykk. Under pressure, 1,1,1,2-tetrafluoroethane is compressed into a liquid, which upon vaporization absorbs a significant amount of thermal energy. As a result, it will greatly lower the temperature of any object it contacts as it evaporates. This can result in frostbite when it contacts skin. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zefiro Skrevet April 27, 2010 Rapporter Share Skrevet April 27, 2010 hehe.. men til trådstarter. dra på et verksted å få sjekket systemet ditt .. koster litt men verdt det når sommeren kommer:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahrer Skrevet April 27, 2010 Rapporter Share Skrevet April 27, 2010 Men R134a er jo gass! Det er eit kjølemedium, og når det ikkje er under trykk, er det væske, men i eit AC-anlegg er det under trykk, ergo gass. Yes, da kan jeg være neste til å rette på andre folks feil. Alle stoffer utvider seg når de går fra flytende form til gass. Ergo så kan ikke noe som er flytende til "vanlig" plutselig bli til gass bare ved å sette den under trykk. Snarere så burde det vel gå motsatt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spurv Skrevet April 28, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 28, 2010 hehe.. men til trådstarter. dra på et verksted å få sjekket systemet ditt .. koster litt men verdt det når sommeren kommer:) Jobber i kjølebransjen :P... så litt dumt å ikke bruke det da :). Men noen som vet ca hvor mye kg kuldemedie som skal på et VW passat AC anlegg? 1kg?! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beinet1 Skrevet April 29, 2010 Rapporter Share Skrevet April 29, 2010 Hei, Det skal stå på et merke under panseret et sted. Kan det være noe rundt 740g? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.