Gå til innhold

styresnekka 2.5 V6

Ranger emnet

kansel

Anbefalte innlegg

Hei har en omega B 1995 Mod 2.5 V6!

lurte på om noen har byttet snekka på denne noen gang? noen fortalte meg at den nederste tetteringen har gådd i snekka. så jeg kan kun bytte den. nå har jeg en helt ny liggende så tenkte det kanskje va like greit å bytte hele?! jeg har testet med blanding av omega 917 olje og servo-olje uten hell. såvidt jeg kan se må man løsne slangene fra rørene ved motor. så skru ut 2-3 skruer som holder snekka. samt en skrue under rattet. er det hele greia, så skal det bare være å ta den ut (såklart under bilen) men er kansje ikke så lett å gjøre hjemme i engen avkjørsel, uten bukk osv? så om noen skulle ha no nput her. så tar jeg mer enn gjerne imot det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg har faktisk bytta styresnekka på min omega b, 3 liter v6 for ca 1 mnd siden.

Stemmer, bare skru løs de slangekoblingene på snekka, og ta av el kontakten, noe trangt å komme til men ikke noe prob.

Selve snekka sitter med 4 bolter, igjennom til hjulbrønnen.

heller ikkeno prob. Så løsne den hylsa som forbinder snekka med rattstammen, under dashen.. men så kommer et lite problem, snekka den er for stor til å få ut noen vei uten å løfte litt på motoren.

Du må løsne motorfestet på den siden som snekka sitter og løfte motoren opp så langt det går, på skrå. Husk å ta av oljefilteret, det blir også i veien.

ellers er alt grei skuring...:) ps prøv å få rattet til å peke rett etterpå,,,,bommet selv første gang,,asså treffe rett på stjerna på snekka under dashen :)

Hei har en omega B 1995 Mod 2.5 V6!

lurte på om noen har byttet snekka på denne noen gang? noen fortalte meg at den nederste tetteringen har gådd i snekka. så jeg kan kun bytte den. nå har jeg en helt ny liggende så tenkte det kanskje va like greit å bytte hele?! jeg har testet med blanding av omega 917 olje og servo-olje uten hell. såvidt jeg kan se må man løsne slangene fra rørene ved motor. så skru ut 2-3 skruer som holder snekka. samt en skrue under rattet. er det hele greia, så skal det bare være å ta den ut (såklart under bilen) men er kansje ikke så lett å gjøre hjemme i engen avkjørsel, uten bukk osv? så om noen skulle ha no nput her. så tar jeg mer enn gjerne imot det ;)

Opel Omega B 3.0 V6 24V X30XE

Lenke til kommentar
Del på andre sider