Gå til innhold

styresnekka 2.5 V6

Ranger emnet


kansel

Anbefalte innlegg

Hei har en omega B 1995 Mod 2.5 V6!

 

lurte på om noen har byttet snekka på denne noen gang? noen fortalte meg at den nederste tetteringen har gådd i snekka. så jeg kan kun bytte den. nå har jeg en helt ny liggende så tenkte det kanskje va like greit å bytte hele?! jeg har testet med blanding av omega 917 olje og servo-olje uten hell. såvidt jeg kan se må man løsne slangene fra rørene ved motor. så skru ut 2-3 skruer som holder snekka. samt en skrue under rattet. er det hele greia, så skal det bare være å ta den ut (såklart under bilen) men er kansje ikke så lett å gjøre hjemme i engen avkjørsel, uten bukk osv? så om noen skulle ha no nput her. så tar jeg mer enn gjerne imot det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg har faktisk bytta styresnekka på min omega b, 3 liter v6 for ca 1 mnd siden.

 

Stemmer, bare skru løs de slangekoblingene på snekka, og ta av el kontakten, noe trangt å komme til men ikke noe prob.

Selve snekka sitter med 4 bolter, igjennom til hjulbrønnen.

heller ikkeno prob. Så løsne den hylsa som forbinder snekka med rattstammen, under dashen.. men så kommer et lite problem, snekka den er for stor til å få ut noen vei uten å løfte litt på motoren.

Du må løsne motorfestet på den siden som snekka sitter og løfte motoren opp så langt det går, på skrå. Husk å ta av oljefilteret, det blir også i veien.

 

ellers er alt grei skuring...:) ps prøv å få rattet til å peke rett etterpå,,,,bommet selv første gang,,asså treffe rett på stjerna på snekka under dashen :)

 

 

 

 

 

Hei har en omega B 1995 Mod 2.5 V6!

 

lurte på om noen har byttet snekka på denne noen gang? noen fortalte meg at den nederste tetteringen har gådd i snekka. så jeg kan kun bytte den. nå har jeg en helt ny liggende så tenkte det kanskje va like greit å bytte hele?! jeg har testet med blanding av omega 917 olje og servo-olje uten hell. såvidt jeg kan se må man løsne slangene fra rørene ved motor. så skru ut 2-3 skruer som holder snekka. samt en skrue under rattet. er det hele greia, så skal det bare være å ta den ut (såklart under bilen) men er kansje ikke så lett å gjøre hjemme i engen avkjørsel, uten bukk osv? så om noen skulle ha no nput her. så tar jeg mer enn gjerne imot det ;)

Opel Omega B 3.0 V6 24V X30XE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår