Gå til innhold

Forsikring ved eierbytte

Ranger emnet

Daffke

Anbefalte innlegg

Kjøpte bil på torsdag, tenkte jeg skulle rekke banken på fredag men var for sent.

Selger sa opp sin forsikring på mandag.

Har alle forsikringer 2ukers varihet etter oppsigelse?

Leser noen steder at alle bilforsikringer var i 2 uker etter oppsigelse som en slags buffer, men finner ikke noe om det annet enn på div forum.

Er det noen som kan fastslå dette og helst linke til forskrifer/regler eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selger har ikke mulighet til å si opp sin forsikring så lenge bilen står registrert på han og har skilt.

Jeg tror dette med forsikring i 2 uker etter eierskifte er fjernet.

Det tar deg ikke lang tid å ta en telefon til ett selskap som er åpent og tegne forsikring, og det koster fint lite for 4-5 dager.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsikring skal gjelde 2 uker etter oppsigelse ved salg, om du faktisk får forsikringselskapet til å betale ut er en annen sak.

Mener å huske dette er standard for norske forsikringselskap, var iallefall noe sånnt for 2 år siden da jeg var i bransjen.

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Einar skrev:
De dekker sikkert kun ansvarsdekning da.

if.. hadde iallefall det sånn at den forsikringen som var på bilen, fortsatte å løpe i 14 dager.

Men, jeg har ingen erfaring eller hørt om noen som har måtte benytte seg av dette. Så hva som skjer, hva man får igjen og hvor mye krangling det blir aner jeg ikke.

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider