Gå til innhold

hjelp til montering av tåkelys og "powerfilter"

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Hei, noen her som vett kor eg kan kjøpte tåkelys til men stratus for en billi penge?

og har noen her prøvdt å montere "powerfilter" i denne typen bil? evt bilder av montering hadde vore gudd:D er en 2.0l eg har;)

har også sett på youtube der ein har montert led stipes inne hovedlykta alla audi stil, någen så har prøvdt ut dette eller vett kor det går an å kjøpe slike led stripes? og er d vanskeli å opne opp lykta for å montere i led?:)

Takker for alle svar:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

finnes masse bilder på nettet ;) men jeg har et par + pluss den jeg bruker i bilen som egentlig var til Neon som vi har men bruker sjelden :) legger det siste bilde seinere da tideligvis jeg har ikke bilder av det... :)

161jb5g.jpg

2edazrd.jpg

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

finnes masse bilder på nettet ;) men jeg har et par + pluss den jeg bruker i bilen som egentlig var til Neon som vi har men bruker sjelden :) legger det siste bilde seinere da tideligvis jeg har ikke bilder av det... :)

161jb5g.jpg

2edazrd.jpg

problemet me di bildene der er at det er 2.5l motor ser d ut som:( må finne ut koss d e me 2.0l;)

men takk for svar:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

plaseringen til en 2L er akk den samme ;) skal ta et bilde seinere om jeg husker det, filtre kan ikke være så stor men heller lang, jeg kjøpte et KN men den er for stor i diameteren så panseren går i den, men den Grenn Stuff eller noe sånt den het paser akk dog plastik røret er en smule for kort da dette var som sagt beregnet til Neon.

Forresten link til "groftelys"

http://www.bilforumet.no/stratus/237371-ettermontert-original-grofte-lys.html

Endret av matador

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, det som skjer er at luft inntaket er noe kjappere enn med original, blandingen og forbreningen er den samme. Derfor reagerer den forter og kjappere på gass pådrag, i original må den resonator kassen fylles opp først før den kan gi "overskuddet" til forbreningen. Luftmengde måleren sørger for riktig blanding uansett mengde luft :) som sagt det er bare hvor fort er denne tilgang til luft som endres. Jeg har forståt at den resonator er der for å unngå "grov eksos lyd" -husk at dette var jo tidligere ontlig gubbe biler... så for å unngå å stresse de med kjapp gass pådrag og "sprekk motor" :D måtte det "struppes" self... :doh -hahaha.....

Anbefaler å skifte hele original shitten. Særlig om man trenger litt plass under original filtre -som feks sikringer og kabler til en mer brukbær stereo anlegg :partyon:

forresten vi har 2 helt like stratuser og på min som har konisk filter kontra konas original filter er faktisk mye forskjel -og ganske irriterende til tider... :race men self om man kjører som en kjerring så vil det ikke merkes mye forkjell -for det gjør ikke kona heller...:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå fikk jeg tatt noen bilder

11l4sie.jpg"]11l4sie.jpg[/url]

iw6nax.jpg

s3ex08.jpg

det er green stoff filter, har 2 forkjellige KN og men den enne er litt for lang og den andre er for bredd... den lange går ann å bruke ved å bare fjerne selve luft filter og da kan man som sagt montere sikringer på undersiden.

xp0x9s.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå fikk jeg tatt noen bilder

11l4sie.jpg"]11l4sie.jpg[/url]

iw6nax.jpg

s3ex08.jpg

det er green stoff filter, har 2 forkjellige KN og men den enne er litt for lang og den andre er for bredd... den lange går ann å bruke ved å bare fjerne selve luft filter og da kan man som sagt montere sikringer på undersiden.

xp0x9s.jpg

har et pipercross filter, vil sje dette passe?

filteret ser slik ut: http://www.potn.co.uk/blog/wp-content/uploads/2009/07/pipercross_images_inductionkit.jpg

Endret av Focusfan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for svar :)

Tror jeg beholder originalfilteret jeg... :P Liker at Stratusen er stille uten mye motor/eksos lyd, tenker å bytte katalysatoren etterhvert. For den plages av samme som mange stratuser med løs innmat, som gir mye "bromlelyder", så tenker å bytte den slik at det blir enda mindre lyd fra bilen...

Bilforumet.no
Moderator: Chrysler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det skrangler av den dritten -men hadde ikke gått ann å bore hull og sveise den kappen som er løs? det kunne jeg tenke meg å prøve -om jeg hadde hatt sveise maskin self... :( apropos jeg spurte etter ytre eksos potte til stratus hos mekonomen men de kunne ikke sakffe og sa at det måtte kjøpes original... med originale priser tenkte jeg heller å reparere det lille hulle som er nå...

Ellers den brummer bare dyppere og når du kommer opp i turtallet-gjerne over 3k rstange ;) når kjerringa klører brummer ikke no...bare jeg som har tyngre sko enn henne tydeligvis... :partyon: registrete meg som medlem i stratuspheren rstange ;) men kunne ikke poste enno.

jeg har en kn konisk som jeg kjøpte til den andre stratusen, men som sagt den var for bredd til å få igjen panseret -skal finne den frem og måle diameteren så vet du med sikkerhet hva som passer og IKKE passer :)ligger et sted i esken sin...

Den filtre og slangen kjøpte jeg til Neon fra en vraket neon -så jeg vet egentlig ikke hvor den ble kjøpt opprinelig focusfan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider