makann Skrevet April 26, 2010 Rapporter Share Skrevet April 26, 2010 (endret) Hei, tenkte det var spennende å lage en post med noen biler vi har innom her for mapping, jeg kommer ikke til å oppdatere hver dag men av og til. Dette så dere kan se hva slags deler som ble brukt, hva som gikk galt, evt hva som gjorde at effekten ble høy og hva som evt må gjøres for at effekten skal bli høyere. Posten er lagt i mediaforum fordi vi håper dette kan hjelpe å gjøre valget av oppsett på bilene enklere ved å følge de ulike setupene , (turbostørrelser) dysestørrelser type grenrør evt kammer, eksosanlegg osv. håper ikke moderatorer ser på dette som reklamering. og pga dette vil jeg ikke besvare spm om priser osv, kun teknisk ang bilene som har vært her. Vi bruker Dynapack chassie dynamometer, den kobles direkte på navene for å eliminere målefeil som esende hjul, hjulspinn og faststropping av bilen, vi kan også kjøre varierende belastning samt låse bilen på gitte turtall for å få justert evt feil i mappet. Det er bare å spørre og grave, lettere det enn at jeg skriver til fingertuppene blir såre :lol: Vi er også på facebook så det er bare å klikke på linken i signaturen eller skrive in-tec i søkemotoren på facebook. Dagens første post: Ford escort MK1 ford escort cosworth motor L4 8:1 kompressjon, målt 11bar på alle sylindre stock turbo stock grenrør 3" eksos og dp grønne dyser cosworth bensinpumpe Emerald 3DM EMS solide kurven er bremset på 0,3 bar 148whp og 210NM stiplede 0,8 bar 233whp og 319NM motoren har orginalt 170 whp på 0,65 bar, med orginal styrenhet. Endret April 26, 2010 av atec Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
makann Skrevet April 26, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2010 Audi 80 b3 1,8t 20vAEB 100% orginal 680cc dyser garret t3-t04e 50trim .63 034 Motorsport EL grenrør 3" custom dp 034 Motorsport 3" eksos DTA 860 pro EMS 0,85bar trykk. shell 99 Vpower maks effekt på 0,85bar 233,4 Awhp 270NM Vi stoppet der siden den ønskede effekten kom tidligere enn beregnet. Motoren var 100% orginal og skulle brukes til isbanekjøring på sigdal for å så bygges opp igjen, eieren var uheldig da oljereturslangen sprakk ute på isen tom bunnpanne på fullt pådrag i 4 gir gjorde at motoren ble lei seg. Han Kommer tilbake for porting av topp og en ny bremsing, neste mål er 600. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
makann Skrevet April 26, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2010 Mazda 323 gtr. Motor spec: 9:1 komp wiseco stempler, (målt ca8,2:1 kompressjon) wiseco råder org topp org turbo, dp, header, 2,5" eksos denzo 550cc dyser oppgradert intercooler Justerbare kamdrev nye NGK BKR8EIX Bilen ble justert ned fra 1,6-1,5bar trykk. kammer justert pga baktrykk! Dp var vinklet 90grader orginalt og var en stor propp i systemet. bilen hadde lett bremset 30whp mer med en skikkelig dp. effekt på gammelt map 223whp 322NM @ 1,6bar trykk! effekt etter justering på dyno 275,2whp 369NM @ 1,5bar trykk! motoren ble mye mer effektiv som dere ser på grafen etter justering av fuel, tenning, og kammer ytteligere 30-35whp kunne tas ut ved bytte av dp. og 3" eksos. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
makann Skrevet April 26, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2010 (endret) Opel monza 3l turbo. bremset 305whp og 408Nm på 0,7-0,8bar ladetrykk(trykket krøp litt mot slutten) Litt usikker på spec på turboen, motoren er orginal og den har et noname grenrør. samt 350cc injectorer. Ståltoppakning og arp topplokksbolter. større dyser og litt mer ladetrykk kunne denne fint produsert opptil 400hk på hjulene med orginal motor såsant turboen henger med. Bilen blir brukt i drifting og jeg motok et kult bilde av den på epost. (Camilla fra gatebil som har tatt bildet for de som lurer) Endret April 26, 2010 av atec Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
makann Skrevet April 28, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 28, 2010 Supra Mk3 2jz GTE stock motor euro spec kammer eq grenrør t4-t78 turbo 850cc injectorer walbro 255lp/h bensinpumpe AEM EMS 450whp 540Nm på 1,1bar trykk. 470whp på 1,2bar trykk. beregner 530whp på 1,4-1,5 bar trykk men det får komme neste gang når kunden har fått ny boostkontroller Hadde problemer med boost controlleren, fikk ikke justert opp trykk så kjørte direkte fra fjærtrykket. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
makann Skrevet Mai 1, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2010 har en annen oppdatering, da vi håpet å se 800whp på en supra i går. men coilene var ikke sterke nok til å følge med over 600whp så vi fikk et rent run på 550 whp, og et ikke så rent på 680whp, som dere ser på kurven er det tydlig tegn på utblåsing av gnisten, eller at pluggen feilet å tenne på riktig tidspunkt. sterkere eller ihvertfall nye coiler er et must. stiplede kurven viser 0.88bar trykk, heltrukne viser 1,3bar man ser tydelig at gnisten blåses ut. setupet var: 2jz GTE motor Garret GT 2835 Hks grenrør hks 4" eksos 100mm gasspjeld stort plenum 1600cc bosch dyser cp pistons 2 denso bensinpumper gsc s1 kammer supertech ventilsats. 0,88bar 550whp 1,3-1,4bar 680whp men med feiltenning. den kommer tilbake med nye coiler for å nå målet på 800whp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.