Gå til innhold

In-tec dynotråd! ps.mye tekst

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hei, tenkte det var spennende å lage en post med noen biler vi har innom her for mapping, jeg kommer ikke til å oppdatere hver dag men av og til. Dette så dere kan se hva slags deler som ble brukt, hva som gikk galt, evt hva som gjorde at effekten ble høy og hva som evt må gjøres for at effekten skal bli høyere. Posten er lagt i mediaforum fordi vi håper dette kan hjelpe å gjøre valget av oppsett på bilene enklere ved å følge de ulike setupene , (turbostørrelser) dysestørrelser type grenrør evt kammer, eksosanlegg osv. håper ikke moderatorer ser på dette som reklamering. og pga dette vil jeg ikke besvare spm om priser osv, kun teknisk ang bilene som har vært her.

 

Vi bruker Dynapack chassie dynamometer, den kobles direkte på navene for å eliminere målefeil som esende hjul, hjulspinn og faststropping av bilen, vi kan også kjøre varierende belastning samt låse bilen på gitte turtall for å få justert evt feil i mappet.

 

Det er bare å spørre og grave, lettere det enn at jeg skriver til fingertuppene blir såre :lol:

 

Vi er også på facebook så det er bare å klikke på linken i signaturen eller skrive in-tec i søkemotoren på facebook.

 

Dagens første post:

 

Ford escort MK1

ford escort cosworth motor L4

8:1 kompressjon, målt 11bar på alle sylindre

stock turbo

stock grenrør

3" eksos og dp

grønne dyser

cosworth bensinpumpe

Emerald 3DM EMS

 

solide kurven er bremset på 0,3 bar 148whp og 210NM

stiplede 0,8 bar 233whp og 319NM

motoren har orginalt 170 whp på 0,65 bar, med orginal styrenhet.

 

 

 

erik03.jpg

Endret av atec
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi 80

b3 1,8t 20vAEB 100% orginal

680cc dyser

garret t3-t04e 50trim .63

034 Motorsport EL grenrør

3" custom dp

034 Motorsport 3" eksos

DTA 860 pro EMS

0,85bar trykk.

shell 99 Vpower

 

maks effekt på 0,85bar 233,4 Awhp 270NM

Vi stoppet der siden den ønskede effekten kom tidligere enn beregnet. Motoren var 100% orginal og skulle brukes til isbanekjøring på sigdal for å så bygges opp igjen, eieren var uheldig da oljereturslangen sprakk ute på isen tom bunnpanne på fullt pådrag i 4 gir gjorde at motoren ble lei seg.

 

Han Kommer tilbake for porting av topp og en ny bremsing, neste mål er 600.

 

audi1bar.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mazda 323 gtr.

Motor spec:

 

9:1 komp wiseco stempler, (målt ca8,2:1 kompressjon)

wiseco råder

org topp

org turbo, dp, header, 2,5" eksos

denzo 550cc dyser

oppgradert intercooler

Justerbare kamdrev

nye NGK BKR8EIX

 

Bilen ble justert ned fra 1,6-1,5bar trykk. kammer justert pga baktrykk!

Dp var vinklet 90grader orginalt og var en stor propp i systemet. bilen hadde lett bremset 30whp mer med en skikkelig dp.

 

effekt på gammelt map 223whp 322NM @ 1,6bar trykk!

effekt etter justering på dyno 275,2whp 369NM @ 1,5bar trykk!

 

motoren ble mye mer effektiv som dere ser på grafen etter justering av fuel, tenning, og kammer ytteligere 30-35whp kunne tas ut ved bytte av dp. og 3" eksos.

 

mazda323.jpg

 

IMG_1967.jpg

 

IMG_1968.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opel monza 3l turbo.

 

bremset 305whp og 408Nm på 0,7-0,8bar ladetrykk(trykket krøp litt mot slutten)

OpelMonza3lturbo.jpg

 

Litt usikker på spec på turboen, motoren er orginal og den har et noname grenrør. samt 350cc injectorer.

Ståltoppakning og arp topplokksbolter.

 

større dyser og litt mer ladetrykk kunne denne fint produsert opptil 400hk på hjulene med orginal motor såsant turboen henger med.

 

Bilen blir brukt i drifting og jeg motok et kult bilde av den på epost.

PDlisensdag.jpg

 

(Camilla fra gatebil som har tatt bildet for de som lurer)

Endret av atec
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supra Mk3

 

2jz GTE stock motor

euro spec kammer

eq grenrør

t4-t78 turbo

850cc injectorer

walbro 255lp/h bensinpumpe

AEM EMS

 

450whp 540Nm på 1,1bar trykk. 470whp på 1,2bar trykk. beregner 530whp på 1,4-1,5 bar trykk men det får komme neste gang når kunden har fått ny boostkontroller

 

Hadde problemer med boost controlleren, fikk ikke justert opp trykk så kjørte direkte fra fjærtrykket.

 

SupraMK311bar.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en annen oppdatering, da vi håpet å se 800whp på en supra i går. men coilene var ikke sterke nok til å følge med over 600whp så vi fikk et rent run på 550 whp, og et ikke så rent på 680whp, som dere ser på kurven er det tydlig tegn på utblåsing av gnisten, eller at pluggen feilet å tenne på riktig tidspunkt. sterkere eller ihvertfall nye coiler er et must.

 

SupraMk4.jpg

 

stiplede kurven viser 0.88bar trykk, heltrukne viser 1,3bar man ser tydelig at gnisten blåses ut.

 

 

 

setupet var:

 

2jz GTE motor

Garret GT 2835

Hks grenrør

hks 4" eksos

100mm gasspjeld

stort plenum

1600cc bosch dyser

cp pistons

2 denso bensinpumper

gsc s1 kammer

supertech ventilsats.

 

0,88bar 550whp

1,3-1,4bar 680whp men med feiltenning. den kommer tilbake med nye coiler for å nå målet på 800whp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår