Nilsa Skrevet April 26, 2010 Rapporter Share Skrevet April 26, 2010 Hei. Min passat 1,8 T skal jo ha 150 hester, men for tia kjennes det mer ut som 150 esler..:hvaskjera Den går fint an å kjøre som normalt, men kjennes omtrent ut som en 1,6 motor. Merker inget turbotrykk eller lyd fra turboen:( Var inne på kompressorsida igår og kjente, ingen slark i akselen, og den snurra fint som bare det.. Fikk ikke sett på bladene for orka ikke demontere noe mer, men de kjentes veldig hele og fine ut.. Leste noen tråder her inne hvor det var snakk om en magnetventil. Så jeg pilte av den kontakten og tok meg en runde, ingen forskjell whatsoever. Bilen har gått 323000 da, men vært kjørt av voksne folk og alle servicene er tatt. Aldri bytta turbo på denne. Bruker ca literen på mila på langkjøring. Bruker null olje. Noen som har en idè om hva dette kan være?:tannløs: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet April 26, 2010 Rapporter Share Skrevet April 26, 2010 Les ut feilkoder, enten selv eller hos vw-forhandler. Koster et par hundrelapper, og du får vite hvor feilen ligger. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nilsa Skrevet April 26, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2010 Var nede hos merkeforhandleren her i Arendal for en stund sia, og der setter jeg ikke mine ben igjen:angry: De fikk ikke kontakt med hjernen så de fikk ikke tatt ut noe diagnose. Dermed gav de opp og krevde meg for 500 kr. Dårlig service! Kjørte diagnose noen måneder i forveien hos Gumpens i kr.sand, da funket alt som det skulle. Kanskje en dårlig kontakt eller noe. Kunne fått verkstedet til å sjekke det opp, men lommeboka mi nekta..:shake Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spurv Skrevet April 26, 2010 Rapporter Share Skrevet April 26, 2010 Høres ut som at turboen er gåen ja... men bruker den mer bensin nå ? har en tendens til det også når den er gåen, siden hjernen er programert med "turbo". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nilsa Skrevet April 29, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 29, 2010 Ja høres jo sannsynlig ut det men jeg syntes bare den kjentes så bra ut når jeg sjekka.. så hadde et lite håp om at det ikke var den da vettu:) Bruker rundt en liter på fin kjøring. Noen som har noe erfaringer med denne magnetventilen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotom Skrevet Mai 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2010 Ja høres jo sannsynlig ut det men jeg syntes bare den kjentes så bra ut når jeg sjekka.. så hadde et lite håp om at det ikke var den da vettu:) Bruker rundt en liter på fin kjøring. Noen som har noe erfaringer med denne magnetventilen? Kunne ligne på problemene jeg hadde med min turbo for en tid tilbake. Sjekket alt som fantes mellom himmel og jord, men fant aldri feilen. Viste seg at lokket til wastegaten inni eksos-turbinhuset på turboen hadde løsnet og blitt blåst inn i katalysator. Dermed produserte den 0,2 i ladetrykk konstant. Hvis turboen din aldri er byttet så holder jeg en knapp på denne teorien, da det lett kan forekomme på gamle turboer. Demonter turboen din og ta en titt! Husk nye pakninger når du skal sette det samen igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nilsa Skrevet Mai 15, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2010 Ok, takk for tipset:) Kanskje somle meg til å få prøvd på dette da:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.