Gå til innhold

Skiftet støtdempere - bilen hevet med ca. 5 cm

Ranger emnet

salahwaisi

Anbefalte innlegg

Topic beskriver egentlig ganske godt hva som har skjedd; Skiftet i desember støtdempere på min Opel Astra F, 1995-modell. Dette har ført til at fronten på bilen har hevet seg med ca. 5 centimeter, noe som gjør at forstillingen blir totalt ødelagt, rattet har meget dårlig respons, bilen sporer og ikke minst ser det jævlig ut, utseendemessig. Dette har allerede siden 15. april slitt ut helt splitter nye sommerdekka, så det bokstavelig talt ikke er noe mønster igjen.

Flere som mener at jeg kan kjøpe senkesett eller kappe fjærer, men jeg er ærlig talt interessert i å få bilen i normal stand igjen med 0-kroners budsjett, for jeg vet noe er gjort galt her.

Er det noen som kan foreslå hva jeg har montert feil, eller hvordan jeg kan rette dette opp?

EDIT: Skiftet, ikke skitet..

Endret av salahwaisi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en firehjulskontroll, så får de fiksa det. Sikkert spissinga som er feil.

Vet ikke hvor sannsynlig dette er, men det skader ikke å spørre:

Kan det hende at du har fått dempere som er tilegnet en annen modell, som er mye tyngre fram, bare med samme passform og braketter?

Eller rett og slett at de gamle var så slitt at de ikke tålte vekta av bilen, slik at bilen ble lavere?

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg leverte skiltnr og fikk samme dempere som den forrige, samme delenr og greier.

De gamle var meget slitt, men denne som sitter på, kan du se ved et lite, kort blikk at noe er meget galt. Skal prøve å få tatt noen bilder.

Går det ikke ann å stille noe på dempere tror du? Evt. på bilen? Hva med skruene der topplageret sitter? (tror ikke topplageret er det riktige ordet, men snakker altså om den skåla ovenfor støtdemperen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider