aarryk Skrevet April 26, 2010 Rapporter Share Skrevet April 26, 2010 Det gjelder turbotrykket på bilen min..en Audi 100 TQ 1990-modell med MC-2 motor, god gammel femmer med KKK K24 turbo :) Den lader 0,35..alt er originalt, ikke tullet med noe. Nå har bilen passert 330 000 km, men uten tegn til det. Burde ikke wastegate-fjæra strammes etter litt? Tenkte å få den på 0,5 bar.. Det klarer den vel fint uten problemer? Trenger vel ikke stille etter noe annet når det gjelder så lite? Er det ikke omtrent 0,1 bar økning ved én runde stramming MED klokka? Hvordan blir det med blandingsforholdet luft/bensin? Bedre med for mye bensin enn for lite... Noen som har god peiling og kan hjelpe? Siter aarryk ---- 1990 Audi 100 Avant Turbo quattro Sport (S711) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aarryk Skrevet Mai 18, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2010 Noen som kan hjelpe? Siter aarryk ---- 1990 Audi 100 Avant Turbo quattro Sport (S711) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
znejznej Skrevet Mai 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2010 Såvidt jeg vet kan du justere opp trykket til maks 1,1 bar på original bensinpumpe, uten at det blir fuelcut... over 1,1 bar så greier ikke originalpumpa å levere nok. På 1,1 bar har du ca 220 hester etter hva jeg har fått med meg. Kjørte en audi 200 med mc1 motor uten magnetventil, og den gikk ikke no bedre på 1,7 bar enn på 1,1 bar akkurat. Siter Audi 200 20V TQ, RH ZW2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Havalo91 Skrevet Mai 27, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2010 skal du stille opp trykket må du kjøpe en ventil så du får strype ledningen til hjerna. når hjerna registrerer høyere trykk en orginalt, (mener på det er 0.5 bar på mc) så får du fuelcut. broren min har gjort det på sin 200 med 1b motor. Siter Audi 100 1988 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aarryk Skrevet Juni 26, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2013 Kjøpte strupeventil og monterte den nå. Justerte den til å lade 0,45-0,50. Fikk den først opp på 0,6 i 5. gir og da kom fuel-cut! Siter aarryk ---- 1990 Audi 100 Avant Turbo quattro Sport (S711) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.