Gooner87 Skrevet April 26, 2010 Rapporter Share Skrevet April 26, 2010 Noen som enkelt kan forklare hva forskjellen på Toning og Soting er og hvordan det gjøres enkelt forklart. Hva er best Toning eller soting? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet April 26, 2010 Rapporter Share Skrevet April 26, 2010 http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert/181330-forskjellen-pa-toning-soting-ruter.html Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gooner87 Skrevet April 26, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2010 http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert/181330-forskjellen-pa-toning-soting-ruter.html Takk for link Viking067. Denne har jeg lest tidligere men ble ikke noe klokere. Er toning og soting to forskjellige ting? Er det lov å tone foran, men ikke sote så fremt man ikke gjør noe med frontruta? PÅ forhånd Takk for hjelpen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daain83 Skrevet April 27, 2010 Rapporter Share Skrevet April 27, 2010 Toning\soting er ikke tillatt foran B-stolpen *punktum* Såsant bilen ikke er levert med tona ruter fra fabrikk. Siter Mvh Dan - 76` Volvo 245 med femmer og hårføner - http://www.bilforumet.no/200-serien/219274-daain-s-76-245-a.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gooner87 Skrevet April 27, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2010 Toning\soting er ikke tillatt foran B-stolpen *punktum* Såsant bilen ikke er levert med tona ruter fra fabrikk. Takk for hjelpen! Men hva er egentlig forskjellen på Soting og toning? Er det helt det det samme. Har hørt noe om at dem tar ut rutene og dypper dem i et bad når det gjelder toning. Stemmer dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hisap Skrevet April 27, 2010 Rapporter Share Skrevet April 27, 2010 Nå er jeg usikker selv, men trur toning av ruter er at du farger selve glasset mens soting er taping av en slags film på glasset. Er for lat til å bruke google så jeg lever i den tru til noen andre viser at jeg tar feil :p Siter '09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+ '09 Can-Am Outlander MAX 800 XT '09 Yamaha YFM350R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gooner87 Skrevet April 27, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2010 Nå er jeg usikker selv, men trur toning av ruter er at du farger selve glasset mens soting er taping av en slags film på glasset. Er for lat til å bruke google så jeg lever i den tru til noen andre viser at jeg tar feil :p Takk for svar. Har prøvd å søke påå google om dette men finner ingenting. Hvis noen har en link eller et god forklaring om dette hadde jeg satt veldig pris på det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet April 27, 2010 Rapporter Share Skrevet April 27, 2010 Trodde faktisk toning/soting var samme sak, avhengig av hvem man prater med.Samme som f,eks dumpventil og popp-off! Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hisap Skrevet April 27, 2010 Rapporter Share Skrevet April 27, 2010 Trodde faktisk toning/soting var samme sak, avhengig av hvem man prater med.Samme som f,eks dumpventil og popp-off! Det trudde jeg også, helt til jeg snakket med Riis bilglass... De sotet ikke rutene, de tonet dem. Han karen virket litt fornærmet da jeg spurte hvor mye de tok for å sote rutene. Siter '09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+ '09 Can-Am Outlander MAX 800 XT '09 Yamaha YFM350R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daain83 Skrevet April 27, 2010 Rapporter Share Skrevet April 27, 2010 Nå er jeg usikker selv, men trur toning av ruter er at du farger selve glasset mens soting er taping av en slags film på glasset. Er for lat til å bruke google så jeg lever i den tru til noen andre viser at jeg tar feil :p Jeg vil tro du er inne på noe, altså glasset er gjennomfarget - slik som noe blir levert fra fabrikk. Mens soting er påføring av film, spray osv. Evt så er det bare to ord på samme sak. OG toning er det eneste som er lovlig, om det er det det er da...huff...hehe =) Siter Mvh Dan - 76` Volvo 245 med femmer og hårføner - http://www.bilforumet.no/200-serien/219274-daain-s-76-245-a.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gooner87 Skrevet April 28, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 28, 2010 Jeg vil tro du er inne på noe, altså glasset er gjennomfarget - slik som noe blir levert fra fabrikk. Mens soting er påføring av film, spray osv. Evt så er det bare to ord på samme sak. OG toning er det eneste som er lovlig, om det er det det er da...huff...hehe =) Tror dere er inne på noe. Hva vil det si at det står Laminated Safety Glass på frontruta. Syntes alle rutene min er litt mørkere enn frontruta. Er mine toner orginalt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet April 28, 2010 Rapporter Share Skrevet April 28, 2010 Laminated Safety Glass betyr at ruta er laminert med et lag plast imellom glasslagene.Noe som gjør at den ikke sprenges i biter slik som f,eks sideruter etc. Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espsko Skrevet April 28, 2010 Rapporter Share Skrevet April 28, 2010 Det trudde jeg også, helt til jeg snakket med Riis bilglass... De sotet ikke rutene, de tonet dem.Han karen virket litt fornærmet da jeg spurte hvor mye de tok for å sote rutene. Høres ut som snobbeprat, spør du meg. De legger da på film som alle andre? Siter Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for. PCN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gooner87 Skrevet April 28, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 28, 2010 Laminated Safety Glass betyr at ruta er laminert med et lag plast imellom glasslagene.Noe som gjør at den ikke sprenges i biter slik som f,eks sideruter etc. Takk for en god forklaring:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
poliq Skrevet April 28, 2010 Rapporter Share Skrevet April 28, 2010 Ofte er sideruter etc orginalt tonede fra fabrikk. Dette skal gå an å legge merke til ganske lett om du sveiver ruta halvveis ned og ser ut. På mange står det også "TINTED". Nå tror jeg at disse rutene blir brent/røyket til de blir mørkere av en eller annen grad. Dette forbinder jeg med toning. Soting derimot, er film eller spray. Men så skal det også sies at jeg er usikker på hvordan dette blir gjort, og hvorvidt disse begrepene mine stemmer, eller om de blir brukt om hverandre. Siter 2002 Seat Leon Cupra 4 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg