Gå til innhold

E34 på verksted

Ranger emnet


Jonaldo

Anbefalte innlegg

Originally posted by Vagga

vel.. du kan oppleve at motoren spretter litt opp i tempratur den første kjøreturn. men la den få gå litt å la kjølevæska få sirkulere litt. så årdner det seg.. opplevde det samme da jeg byttet motor på volvo`n min.. den spratt opp til røstreken på tempraturen.. men bare kjørte litt til så datt han ned og stabiliserte seg.. vet ikke hvorvitt dette er normalt. men d fungerte sånn for meg.. :)

 

Vet ikke om han tør å ta sjansen på det. Aluminiumstopper er noe dritt! Kjipt hvis han kjører den for varm og alt går til helvete igjen..... Venter telefon fra han rundt lunsj, så det er bare å krysse fingrene. Han skulle låne en vakuumpumpe for å lufte anlegget skikkelig.

Bare å krysse fingrene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

tror ikke det skulle være noe problem dersom han ikke kjører den "alt" for varm.. så lenge den liksom ligger under rødstreken.. og at han ikke kjører den hardt når den er veldig varm.. men det er jo selvsagt noe han må ta standpunkt til om han ska tørre eller ikke..

Tommy aka Vagga

 

Volvo 240GLE(1987) b230k

Mercedes 190D(1988) 2.5D

Mitsubishi Grandis(2005) 2.0DiD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han tok den slitne Merca mi i innbytte, så jeg kom ikke så galt ut av det. Den har vist kolapset fullstendig etter at han solgte den videre........

 

Det er skikkelig kjipt å vente. Ringte BMW-verkstedet i går, og de skjønte jo ingenting av hva han holder på med. Det skal jo være plankekjøring å få skrudd den sammen riktig.

 

Vifta går

Vannpumpa er sjekket

Termostaten er sjekket

Ingen tette slanger/radiator

 

Skal ikke se bort fra at han har startet den opp uten vann og tatt knerten på toppen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært litt kult hvis en av dere hadde ringt til verkstedet og spurt om toppskifte på BMW 520 12v E34 feks. 90 modell.

Si at toppakningen er gåen og mulig toppen er sprekt.

Olje i vannet og høy temp.

Spør om:

*Pris

*Hvor lang tid det tar

*Om han har en brukt topp liggende

 

Nr. er: 32 82 22 55 (Eklund Bilservice, Mekonomen (Drammen))

 

Nå er jeg spent......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns nå du er litt dobbeltmoralist jeg da..

 

Han tok den slitne Merca mi i innbytte, så jeg kom ikke så galt ut av det. Den har vist kolapset fullstendig etter at han solgte den videre........

 

Hørte ikke så mye om at den var "sliten" da du skulle selge den?

Da var det jo mye skryt om bilen?

http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=23747&highlight=190

 

Her sitter du å klager på at du har fått en bil som går i stykker med en gang, så har du byttet den samme bilen mot en 190E til 20 000 som kollapser?

Vet nå ikke helt jeg..

Mercedes C200 Espirit 95-mod

(x) Mercedes 190E 2.6 87-mod

(x) Mercedes 190E 2.0 87-mod

(x) Audi 200 2.2 Turbo Quattro 86-mod

(x) Mercedes 230CE 89-mod

(x) Peugeot 205 1.9 CTi cab 87-mod

(x) Mercedes 190E 84-mod

(x) Peugeot 205 GTi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 230CE

Syns nå du er litt dobbeltmoralist jeg da..

 

 

 

Hørte ikke så mye om at den var "sliten" da du skulle selge den?

Da var det jo mye skryt om bilen?

http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=23747&highlight=190

 

Her sitter du å klager på at du har fått en bil som går i stykker med en gang, så har du byttet den samme bilen mot en 190E til 20 000 som kollapser?

Vet nå ikke helt jeg..

 

I forhold til BMW'en så virker MB'en sliten. Det er jo to forskjellige klasser..... Viste jo at toppakningen var gåen på BMW'en da jeg kjøpte den. 190'en var i god stand da jeg solgte den, men en "billigbil" som er 19 år gammel vil jo bli litt sliten. Ikke noe ny bil akkurat. Uansett så kan ikke de bilene sammenlignes.

Hørte rykter om at MB'en hadde bryti sammen. Ringte nettopp den nye eieren, og hun er storfornøyd med bilen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey.

Det var da godt å høre at "hun" var fornøyd med den:D

Liker ikke helt at du sammenligner Mercedes og BMW som "to helt forskjellige klasser", men skjønner at det er pga alder og modell ;)

Beklager hvis du syns jeg bjeffa til deg, fikk litt annet synspunkt på det nå..

Mercedes C200 Espirit 95-mod

(x) Mercedes 190E 2.6 87-mod

(x) Mercedes 190E 2.0 87-mod

(x) Audi 200 2.2 Turbo Quattro 86-mod

(x) Mercedes 230CE 89-mod

(x) Peugeot 205 1.9 CTi cab 87-mod

(x) Mercedes 190E 84-mod

(x) Peugeot 205 GTi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 230CE

Okey.

Det var da godt å høre at "hun" var fornøyd med den:D

Liker ikke helt at du sammenligner Mercedes og BMW som "to helt forskjellige klasser", men skjønner at det er pga alder og modell ;)

Beklager hvis du syns jeg bjeffa til deg, fikk litt annet synspunkt på det nå..

 

He,he... Greit det vettu'!

 

Fikk telefon fra verkstedet nå. Bilen min er klar!

Han måtte løfte den foran for å få luftet den skikkelig. Var vist et triks noen BMW-guruer viste om her nede.

Jeg må bytte vifte og et hjullager, så er bilen god som gull! Orket ikke å sette han på saken.... Hadde ikke hatt bil før sommerferien da.

 

Stikker ned om en time og henter den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HELVETE!

 

Fikk tilbake bilen i går, men kom meg nesten over bybrua før tempen stiger mot det røde feltet. Stopper og lar motoren kjøle seg før jeg setter kursen mot verkstedet igjen. Vi lufter kjølesystemet og fyller på mere vann/frostvæske før vi tar den på en liten prøvetur. Alt ser greit ut.

Jeg kjører hjem og parkerer. Starter opp for å kjøre en tur til Torshov og tempen stiger mot det røde feltet igjen. Parkerer bilen og krever at gnomen fra verkstedet kommer å henter bilen.

Han skal hente den på morgenen i dag og se om han får det til på ordentlig denne gangen.

Er så drittlei nå! Hvor vanskelig er det egentlig å bytte topp og lufte kjølesystemet? Er det noe annet som er feil så bør han vel klare å se det?

Syntes jeg har vært snill alt for lenge nå...... Bilen har stått der siden 20. januar og han har ikke klart å oppnå noe. Bilen er like kjip som da jeg satt den fra meg!

 

Hva slags rettigheter har jeg egentlig?

 

*Kan jeg kreve avslag i prisen?

*Leiebil/lånebil?

*Be han sette den inn på BMW (Tronrud) på hans regning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du kjører og tempen stiger mot det røde merket, synker da kjølevæske nivået i tanken? Godt mulig du må kjøre flere småturer og etterfylle etter behov, for noen BMW motorer er dritt å lufte kjølesystemet på.

En kamerat av meg måtte ta x-antall kjøreturer før vannet dro seg skikkelig gjennom. Etterfyllte når tempen steg og kjølevæske nivået sank. Han hadde i tillegg lufta systemet med fronten høyt opp slik man måtte.

Et annet alternativ for å få dratt vannet skikkelig igjennom er å ruse motoren godt. Men skjønner du ikke har lyst til det hvis du mistenker at det er noe feil med motoren.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår