passat3bg Skrevet April 26, 2010 Rapporter Share Skrevet April 26, 2010 hei, noen som veit om det finnes alu-cooler som passer nedi der den orginale sitter på en passat -01 mod, 1,9 tdi 130 hk?? ; ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alex_89_p Skrevet April 27, 2010 Rapporter Share Skrevet April 27, 2010 Hva mener du nå..? Hvorfor ikke bare ha den originale? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zefiro Skrevet April 27, 2010 Rapporter Share Skrevet April 27, 2010 hva er vitsen med å bytte ut org ic med en i tilsvarende størrelse men i alu? kjøp heller et "kit" på ebay eller tilsvarende ..å få en større ic montert i fronten foran radiator hvis du er ute etter mere HK :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
passat3bg Skrevet April 28, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 28, 2010 fordi den orginale er ødelagt, ja, kunne gjort det, men er ute etter en clean stil, vil ikke ha noe som ser ut som en gatebil liksom :P får man kit til diesel i det heile tatt? har bare finni til 1,8 t jeg :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zefiro Skrevet April 29, 2010 Rapporter Share Skrevet April 29, 2010 jeg har ikke funnet noe kit til tdi .men 1.8t opplegget er jo likt. ei venninne av meg har vanlig 1.8 uten turbo og hun har alt klart for turbo montering. dvs rør under fronten fra turbo til IC etc ... så slik jeg mener det er plasseringen av turbo komponenter likt på bensin versa diesel .. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JokkeJackal Skrevet April 29, 2010 Rapporter Share Skrevet April 29, 2010 fordi den orginale er ødelagt, ja, kunne gjort det, men er ute etter en clean stil, vil ikke ha noe som ser ut som en gatebil liksom :P får man kit til diesel i det heile tatt? har bare finni til 1,8 t jeg :P Du får jo gjemt intercooler bak frontfangeren da. Offer ikke bare kjøpe delene løst? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alex_89_p Skrevet April 30, 2010 Rapporter Share Skrevet April 30, 2010 jeg har ikke funnet noe kit til tdi .men 1.8t opplegget er jo likt. ei venninne av meg har vanlig 1.8 uten turbo og hun har alt klart for turbo montering. dvs rør under fronten fra turbo til IC etc ... så slik jeg mener det er plasseringen av turbo komponenter likt på bensin versa diesel .. Er alt likt på diesel og bensin? Isåfall handler jeg men fmic til 1.8T og monterer. Kan du garantere at det er likt? :) hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JokkeJackal Skrevet April 30, 2010 Rapporter Share Skrevet April 30, 2010 vil ikke anbefale og kjøpe 1.8t kitt til tdi, da rørene osv som følger med er ment for og passe 1.8t motoren. Kjøp heller delene løst og tilpass, da innsuget på 1.9tdi ligger bak motoren og ikke på siden som på 1.8t Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zefiro Skrevet April 30, 2010 Rapporter Share Skrevet April 30, 2010 innsuget på tdi er på høyre siden av motoren .. ikke bak som noen antyder her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JokkeJackal Skrevet Mai 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2010 innsuget på tdi er på høyre siden av motoren .. ikke bak som noen antyder her. Mulig jeg misforstår men vist du ser på bildet, så ser det jo ut som at innsuget går inn bak på motoren :wonder: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zefiro Skrevet Mai 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2010 joda. det er riktig det at det ene plastrøret går bak motoren .men hvis man kjøper et kit fra 1.8T så passer jo det oxo på tdi ... sett forfra så er turboen på høyre side av motoren ..med rør som går til ic under radiator og inn til ic i venstre framskjerm. og opp igjen på samme sted både i tdi og bensin. med unntat av det plastrøret du henviser til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alex_89_p Skrevet Mai 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2010 På min motor så er turboen på venstre (sett forfra). Motorkode: AVF Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zefiro Skrevet Mai 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2010 jess. min AHU har turboen/innsug på høyre side av bilen .. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
passat3bg Skrevet August 1, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 1, 2010 kjøpte en orginal, på 3bg har du klipskoblinger på stort sett hele ladesystemet, å er ikke interessert i å kutte av de bare for å få satt inn stor intercooler foran, stor intercooler=turbolag... hehe : ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
heljo Skrevet August 6, 2010 Rapporter Share Skrevet August 6, 2010 hadde den gamle kjølaren din delt seg mellom plast og alu? Det gjorde min, men eg pusla den berre saman igjen, og det har virka i heile sommar, med campingvogn på slep. Kva kosta ein ny egentlig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg