Omegaman88 Skrevet April 26, 2010 Rapporter Share Skrevet April 26, 2010 Hei en kompis og meg skal fjerne rusta på en astra, er noen flekker her og der og noen lange streker på bagasjerommet rundt vinduet (stv). Vet at vi skal pusse me sandpapir eller noe sånnt. Men hva skal vi gjøre etterpå? Takker på forhånd Siter :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VentOle Skrevet April 26, 2010 Rapporter Share Skrevet April 26, 2010 Hei en kompis og meg skal fjerne rusta på en astra, er noen flekker her og der og noen lange streker på bagasjerommet rundt vinduet (stv). Vet at vi skal pusse me sandpapir eller noe sånnt. Men hva skal vi gjøre etterpå? Takker på forhånd bump, vil også vite dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nordhagen Skrevet April 27, 2010 Rapporter Share Skrevet April 27, 2010 Det finnes mye informasjon om dette her på forumet som er lett tilgjengelig ved søk. Dette er det jeg pleier å gjøre: Hvis jeg er sikker på at jeg har fått bort all rust, legger jeg syregrunning på metallet. Hvis ikke, eller noen ganger uansett, legger jeg en rustomdannende epoxy (f.eks. Brunox) og deretter vanlig primer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A100forever Skrevet April 28, 2010 Rapporter Share Skrevet April 28, 2010 Den rustomdannende epoksyen er den på spray, og kan den pusses litt og så grunnes på vanlig måte + x-antall orginal lakk og siste finpuss? Blir det sånn noenlunde? Hvor mange lag Brunox legger du? Jeg har selv sparklet noen bulker, pusset ned til metall, grunnet, lakket og det har blitt helt fint (pusse pusse pusse og se fra alle vinkler at det følger karosseriet perfekt). MEN jeg har jo bare brukt org. spray fra boks, og den skulle visstnok ikke trenge klarlakk over, men den legger mye "dust" igjen i form av små lakkfragmenter. Pusse de vekk med 2000 papir, rubbe og polere? (Perfekt blir det jo ikke, men mye bedre enn en stygg bulk) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nordhagen Skrevet April 28, 2010 Rapporter Share Skrevet April 28, 2010 Jeg legger to strøk med Brunox, men jeg sprayer den på pensel fordi den er veldig flytende og seig og dysa er svær. Kjedelig å måtte rydde opp i runs fra expoyen før du i det hele tatt har begynt å sprakle. Hvis du spotlakkerer vil du alltid få lakkstøv rundt. Da er det våtslip og polering som gjelder, ja. Som du nevner. Begynn gjerne litt grovere enn 2000, f.eks. 1200-1500-2000. Spesielt hvis du sliper for hånd. Hvis ikke kan det være demotiverende å slipe så mye som du egentlig må. Det er mulig å få det perfekt. Jeg klarte det, bare se her. I denne tråden finner du også tips fra andre om en fremgangsmåte som innebærer fade out-tynner. Det kan også være noe å se på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remulade Skrevet April 28, 2010 Rapporter Share Skrevet April 28, 2010 Veldig motiverende lesing! Takker! Gleder meg nesten til og fjerne det lille av rust jeg har i hjulbuen bak nå til sommer! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegaman88 Skrevet April 29, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 29, 2010 takker for svar;) Blir nok litt lettere og fikse rusta nå:D Siter :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nordhagen Skrevet April 29, 2010 Rapporter Share Skrevet April 29, 2010 Bare hyggelig :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A100forever Skrevet Mai 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2010 Gull verdt med slike innlegg. Takk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.